E-commerce na zakazie handlu w niedzielę zarobi więcej niż przewidywano

e-commerce
  • Branża e-commerce w pierwszą niehandlową niedzielę odnotowała ponad dwukrotny wzrost sprzedaży
  • Udział wczorajszej niedzieli w transakcjach online to aż 18% całości przychodów e‑sklepów w ostatnim tygodniu
  • Ładna pogoda spowodowała lawinę e-zakupów między godz. 18 a 22

Zamknięcie sklepów w niedzielę, według wyliczeń analityków z QuarticON*, dało potężnego kopa cyfrowym sklepom. Podczas gdy w tym roku średnio cały polski e-handel notował zwykle 130 mln zł przychodu w niedzielę, to wczoraj Polacy w sieci wydali aż 270 mln zł.

–  To była świetna niedziela dla e-commerce. Gdyby każda niedziela wolna od handlu wyglądałoby podobnie jak ta pierwsza, e-handel tylko na transakcjach w niehandlowe niedziele zyskałby ekstra 2 mld zł w 2018 r. – mówi Paweł Wyborski, prezes QuarticON.

Niedziela jeszcze przed wejściem ustawy o zakazie handlu była bardzo dobrym dniem handlowym dla e-commerce. W skali tygodnia sprzedaż w niedzielę sprzed wejścia ustawy o zakazie dla branży e‑commerce wynosiła średnio 13% całości przychodów. Pierwsza niehandlowa niedziela znacząco zmieniła te statystyki: branża e-commerce odnotowała niemal 40-proc. wzrost udziałów w sprzedaży w skali całego tygodnia w porównaniu ze średnim wynikiem rocznym. Tym samym – jak wynika z analiz QuarticON – wczoraj sklepy internetowe wygenerowały aż 18% swoich tygodniowych obrotów.

Napływające dane zapowiadają tłusty rok w e-handlu. Zdaniem Łukasza Szczepańskiego, prezesa Merlin.pl, wzrostowy trend potwierdzą kolejne niehandlowe niedziele.

Wprowadzony zakazu handlu w niedzielę to szansa na zwiększenie obrotów o co najmniej kilkanaście procent w skali roku. Obecnie badamy więc skuteczność różnych działań marketingowych, mogących jeszcze zwiększyć efekt prosprzedażowy w dni objęte zakazem handlu w sklepach stacjonarnych. Dostawy tego samego dnia w konkretnych miastach Polski są dla nas ważnym strategicznie zagadnieniem. Chcielibyśmy uruchomić taką usługą dla zamówień we wszystkie dni tygodnia, nie tylko w niedzielę – ocenia Łukasz Szczepański, prezes Merlin.pl.