Kupowanie za pośrednictwem sklepów online stało się naszą codziennością. Od ubrań i urządzeń elektronicznych, przez sprzęt AGD i RTV, aż po kosmetyki czy artykuły...
Wykorzystanie geofencingu w centrach handlowych w praktyce umożliwia wysyłanie ofert tylko tym klientom, którzy faktycznie są zainteresowani określonymi produktami. Jednak eksperci ostrzegają, że samo...
W Polsce działa obecnie ok. 440 galerii handlowych. Mimo że duże miasta i aglomeracje są już nasycone takimi obiektami, to możemy się tam spodziewać kolejnych...
Parki handlowe mogą odpowiadać za nawet 40% nowej powierzchni handlowej oddanej w tym roku.
Parki handlowe są największymi beneficjentami zmian strukturalnych ostatniego 10-lecia. Ich ilość...
Polacy coraz chętniej kupują w sieci. Rozwijający się handel elektroniczny powoduje wzrost popytu na usługi logistyczne. W lutym rekordową sprzedaż miał Pocztex. Szybko rośnie...
Analiza gazetek z lat 2017-2018 wykazała, że liczba promowanych artykułów w dyskontach wzrosła o blisko 40%. Najbardziej zwiększyła ją Biedronka. Z kolei Lidl i...
Co drugi polski internauta robi zakupy w sieci, postrzegając je jako nieskomplikowane, wygodne, a także tańsze i zajmujące mniej czasu, niż kupowanie w sklepach...
Rodzime pochodzenie produktu staje się dla wielu konsumentów istotnym kryterium przy zakupie. To dlatego na promowanie polskości stawia coraz więcej producentów i sprzedawców. Przykładem może być...
W grudniu Polacy robili raczej skromne zakupy. Sprzedaż detaliczna była wyższa niż rok wcześniej jedynie o 4,7 proc. To wynik najsłabszy od kwietnia 2018...
Prowadzenie handlu w niedziele w godzinach popołudniowych przez co najmniej jedną zmianę, czyli 8 godzin – to rozwiązanie, które zdecydowanie wspiera branża gastronomiczna, rozważając...
Lustra już nie tylko odbijają nasz wygląd. Mogą oferować różne usługi, są osobistymi trenerami, udzielają porad dotyczących stylizacji czy makijażu. Podpowiedzą kosmetyki, a nawet dobiorą...
Rząd zdecydował, że od 1 lipca 2021 r. kupowanie w sieci u sprzedawców spoza Unii Europejskiej będzie droższe. Do kosztu przesyłki trzeba będzie doliczyć...
Wg najnowszych danych GUS w styczniu 2022 r. w porównaniu z grudniem 2021 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...
Prawo pocztowe daje klientom możliwość reklamowania niedostarczonej bądź uszkodzonej przesyłki. Reklamację może wnieść przede wszystkim nadawca przesyłki, a w drugiej kolejności – jej odbiorca....
GUS zwraca uwagę na to, że w mediach krążą błędne interpretacje dot. małych, niezrzeszonych sklepów, które upadły wskutek zakazu handlu w niedziele. Liczba placówek...
Często pracownicy reagują na wybrany przez firmę system B2B z oporem. Nie bez powodu. Ludzie mają tendencję do stawiania oporu każdej zmianie, która narusza...
Polski rynek e-commerce rośnie rok do roku, będąc jednocześnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem wśród krajów europejskich. Według raportu „Jak ugryźć e-commerce w magazynie” firmy...
Jednym z najważniejszych wyzwań związanych z zarządzaniem efektywnością pracy ludzi w sieciach handlowych jest uporządkowanie systemu komunikacji. Obecnie centrale wysyłają sklepom informacje różnymi kanałami, tworząc...
W 2020 r. w Europie przybyło 15 milionów nowych e-nabywców, wśród których coraz liczniejszą grupę stanowią przedstawiciele pokolenia Silver. Badania pokazują, że w trakcie...
Choć cena pozostaje dla polskich konsumentów bardzo istotnym kryterium, to nie tylko ona decyduje o wyborze produktu. Dlatego Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka skupia się nie tylko na...
W związku z pogłębiającym się kryzysem spowodowanym rozprzestrzeniającą się pandemią koronawirusa, handlowcy coraz częściej i głośniej podnoszą postulaty złagodzenia ograniczeń handlu w niedziele. Zwolennicy...
Aż 61 proc. firm handlowych czeka na zapłatę należności najdłużej ze wszystkich branż, tj. więcej niż 60 dni.
Liczba firm handlowych objętych postępowaniem...
W 28% przedsiębiorstw działających w Polsce za zarządzanie obsługą klienta odpowiada osoba z kierownictwa najwyższego szczebla, ponieważ obszar ten nabiera strategicznego znaczenia w warunkach...
Prawie połowa osób zrezygnowała z zakupu wybranego towaru pod wpływem krótkiej rozmowy z „tajemniczym klientem”, który wskazał, że ten sam produkt jest tańszy w...
W ciągu ostatnich pięć lat zbankrutowało osiem Polmosów. Z blisko 1000 gorzelni w ciągu 20 lat zostało 100. To jeden z najmniej rentownych rynków sektora spożywczego. Polacy piją...
Blisko 20% Polaków otwarcie przyznaje, że kupuje produkty z podrobionymi znakami towarowymi znanych marek. W większości są to ubrania, buty i kosmetyki. Najczęściej wskazywaną...
Smartfony i inne urządzenia mobilne stały się niezbędnym elementem wakacyjnego wyposażenia. Duże zużycie energii przez sprzęt elektroniczny zmusza często urlopowiczów do sięgania po dodatkowe baterie wmontowane w obudowy lub...
Sklep autonomiczny jest nowym formatem, który zmienia doświadczenia klientów i wprowadza nowatorskie standardy w handlu. Jego głównym celem jest ograniczenie ciągle rosnących kosztów pracy....
Spółka TIM, dystrybutor artykułów elektrotechnicznych, chce, by w przyszłym roku ponad połowa sprzedaży była realizowana przez sklep internetowy. Spółka zlikwidowała tradycyjne oddziały sprzedaży, teraz zamierza rozbudować...
Aplikacje mobilne są ważnym ogniwem między marką, a detalistami i konsumentami z uwagi na to, że są kompatybilne z danym systemem operacyjnym i bardziej...
Sieć nowoczesnych hard dyskontów Vollmart, należąca do Polskiej Grupy Kapitałowej Brand Distribution Group, rozszerza działalność na rodzimym rynku. Aktywnie poszukuje nowych lokalizacji pod kolejne...
Ponad 40 proc. polskich nabywców deklaruje, że będzie kupować tańsze artykuły spożywcze. Konsumenci coraz rzadziej sięgają po polską i lokalną żywność. Na popularności tracą...
Ostatnie miesiące wymusiły przeniesienie swojego czasu i oszczędności do Internetu. Romans z e-zakupami kwitł w najlepsze: zachwyciliśmy się szybką dostawą, doceniliśmy nowe metody płatności...
Marki własne to szybko rozwijający się rynek – sprzedaż takich produktów rośnie o jedną piątą rocznie. To świadczy o tym, że konsumenci przestali kojarzyć marki własne...
Jak wynika z Indeksu Zakupów (Shopping Index) opartego na danych dotyczących ponad miliarda konsumentów z całego świata, obroty handlu elektronicznego nadal rosły. Globalne przychody...
Jak wynika z raportu EY „Czy w pandemii centra są handlowe? Analiza obrotów, odwiedzalności i ich wzajemnych zależności w centrach handlowych w Polsce” przygotowanego...