Polacy coraz chętniej kupują w sieci

0

Polacy coraz chętniej kupują w sieci. Rozwijający się handel elektroniczny powoduje wzrost popytu na usługi logistyczne. W lutym rekordową sprzedaż miał Pocztex. Szybko rośnie sprzedaż przesyłki biznesowej i gabarytowej – usług paczkowych dedykowanych handlowi elektronicznemu. Wyższą sprzedaż niż przed rokiem ma także segment paczek zagranicznych. Najchętniej wysyłamy nimi towary do Niemiec, Anglii i USA.

Wygoda i oszczędność to główne powody robienia zakupów w e-sklepach. Dla klientów liczy się także jak szybko otrzymają zakupy i informacja o statusie przesyłki.

Pocztex – kurierskie ramię Poczty Polskie uległo całkowitemu przeobrażeniu. Firma wprowadziła powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki i planowanym terminie jej doręczenia. Jako jedyny dostawca logistyczny oferuje doręczanie przesyłki do 8 rano w miastach do 100 tys. mieszkańców. Zmiany w ofercie wpłynęły na wyniki odnotowywane w segmencie paczek kurierskich. Styczeń i luty były rekordowymi miesiącami – to wzrost o 70 procent w stosunku do analogicznych miesięcy 2011 roku. Stworzenie nowoczesnego Pocztexu to jeden z elementów strategii Poczty Polskiej, która zakłada zwiększenie potencjału spółki na rynku usług kurierskich.

Pół miliona przesyłek biznesowych wysłanych do końca lutego to rekordowy wynik i potwierdzenie dla bardzo mocnego trendu wzrostowego. – Co miesiąc sprzedaż tej usługi rośnie o 15 procent – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor biura rozwoju usług KEP w Poczcie Polskiej. Oferta Poczty Polskiej dostępna jest w największych portalach aukcyjnych i sklepach wysyłkowych. Od stycznia w księgarni internetowej Merlin.pl i na Allegro.pl oferowana jest przesyłka biznesowa jako jeden ze sposobów dostarczenia zamówienia. Klienci korzystający z oferty biznesowej Poczty otrzymują także wiele dodatkowych korzyści. Odbiorca informowany jest SMS-em o mającym nastąpić doręczeniu przesyłki. Może sprawdzać status paczki w Internecie. Dzięki usłudze Elektronicznego Nadawcy, aplikacji dostępnej online, można szybko przygotować większe ilości przesyłek do nadania lub łatwo zarządzać własną bazą odbiorców.

Czytaj również:  Wiceminister pracy: Czasy przebierania w pracownikach się skończyły. Teraz firmy walczą o nich dodatkowymi benefitami

Dla osób prywatnych i małych firm Poczta stworzyła Przesyłkę Gabarytową. Cena tej usługi, o maksymalnej wadze do 20 kg zależy wyłącznie od wielkości opakowania, które klient otrzymuje przy jej zakupie. To udogodnienie dla np. sprzedawców internetowych, którzy z góry znają cenę przesyłki. – W 2012 roku odnotowaliśmy kilkaset tysięcy wysłanych przesyłek gabarytowych. Dynamicznie zwiększamy obroty. W lutym mieliśmy już ponad 50 tysięcy nadań. Rosnący rynek sprzedaży internetowej jest dla nas szansą na umocnienie pozycji w sektorze logistycznym dla e-commerce. – mówi Sławomir Żurawski z Poczty Polskiej.

Bardzo dużo nadań jest z mniejszych miejscowości. To właśnie tam najprężniej rozwija się sektor e-commerce. – A Poczta Polska za pośrednictwem rozległej sieci placówek jest obecna praktycznie w każdym zakątku kraju – mówi Sławomir Żurawski.

Co wysyłamy najczęściej Pocztą Polską?

W badaniach przeprowadzonych przez Pocztę Polską, klienci deklarują, że w zdecydowanej większości wysyłają paczki do 10 kg Jedna trzecia klientów Poczty wysyła za jej pośrednictwem od 1 do 5 paczek rocznie.