Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Kazimierz Kustra, prezes SEKO S.A.

Kazimierz Kustra: Kto zyskał, a kto stracił na zakazie handlu w niedziele?

Zakaz handlu w niedziele, obowiązujący od 1 marca 2018 r., od początku budził wiele emocji. Choć od jego wprowadzenia minęło zaledwie kilka miesięcy, pojawiły...
Konrad Białas

Black Friday, czyli wyBLACKły handel na giełdach?

Black Friday przede wszystkim kojarzy się z szaleństwem zakupowym i cenowymi okazjami na półkach sklepów wielkopowierzchniowych. Choć promocje trwają tylko chwilę, same wyniki sprzedaży...
centrum handlowe, sklep, handel

Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce

Rynek nieruchomości handlowych w Polsce pozostaje w fazie dynamicznego wzrostu, dzięki rozwojowi segmentu parków handlowych (powyżej 5000 mkw. GLA) i obiektów typu convenience (parki...
zakupy sklep

Druga fala pandemii zniechęca Polaków do większych zakupów

Sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) w październiku spadła o 2,3% w ujęciu rocznym oraz wzrosła o 2,1% w skali miesiąca - podał GUS. Analiza poszczególnych...
sklepy

Wszystkie foliowe torby w handlu powinny być płatne? Eksperci mocno podzieleni w tej kwestii

Projektowane zmiany w zakresie wprowadzenia opłat za tzw. foliówki to dobry krok w kierunku ochrony środowiska. Ale, według części ekspertów, obecny rząd powinien objąć...
Bartosz Wałecki, analityk, Michael / Ström Dom Maklerski

Konsumpcja w Polsce rośnie. Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła w październiku o 2,8 proc....

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w październiku była wyższa niż przed rokiem o 2,8 proc. Tak jak oczekiwaliśmy, w tym miesiącu obserwujemy już dodatnie...
Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska

Zakupy a emocje

Zakupy są nieodłączną częścią naszej codzienności. Każdego dnia obcujemy z ogromną liczbą mniej lub bardziej znanych marek, jak i firm usługowych. Niektóre z nich...
Nadchodzi rewolucja w handlu. Sklepy wyposażone w czujniki i skanery 3D same będą pobierały należność za zakupy

Nadchodzi rewolucja w handlu. Sklepy wyposażone w czujniki i skanery 3D same będą pobierały...

Płatności mobilne i internetowe są coraz bardziej zaawansowane. W amerykańskich i chińskich sklepach testuje się już rozwiązania znane z filmów science-fiction. Po zrobieniu zakupów klient zostaje rozpoznany...
łazienka

Funkcjonalność, estetyka, a może ekologia – czym kierują się Polacy aranżując łazienkę?

Po co komu ta łazienka? – spytała babcia Wolańska w kultowej scenie filmu „Galimatias, czyli kogel-mogel II”. No jak to? Żeby ludzie myśleli, że...
Sklepy na stacjach benzynowych coraz poważniejszą konkurencją dla dyskontów i sklepów osiedlowych. Rośnie asortyment i liczba dostępnych usług

Sklepy na stacjach benzynowych coraz poważniejszą konkurencją dla dyskontów i sklepów osiedlowych. Rośnie asortyment...

Coraz więcej osób robi codzienne zakupy na stacjach benzynowych. Wbrew powszechnie obowiązującym mitom klientów przekonują głównie szerszy asortyment i większa liczba promocji niż w sklepach osiedlowych...
magazyn ecommerce

Amazon wchodzi na rynek usług kurierskich i chce uruchomić „sieć paczkomatów”

Ostatnio co chwilę słychać o nowościach ze świata logistyki, których głównym bohaterem jest Amazon. Jako największy gracz rynku e-commerce, mając już ugruntowaną pozycję na...
Jarosław Jędrzyński, ekspert portalu RynekPierwotny.pl

Ceny materiałów budowlanych – kolejny powód windowania cen nowych mieszkań

Jeżeli do tej pory mówiło się o „szybujących” cenach materiałów budowlanych, to po najnowszej publikacji PSB bardzo trudno będzie dobrać odpowiedni przymiotnik, opisujący dynamikę...
rp_660f6bd424_1188289937-factory-outlet-1.png

Polacy chętnie odwiedzają outlety. Przyciągają one też coraz więcej marek

  Jeszcze kilka lat temu Polacy odwiedzali tego typu centra handlowe 3-4 razy w roku, dziś robią to znacznie częściej. Sieć outletów Factory, należąca do hiszpańskiej firmy Neinver,...

Program „Rodzina 500 plus” wpłynie na zmianę preferencji zakupowych Polaków

Jak wynika z obserwacji sieci handlowych, większe możliwości finansowe już zmieniły preferencje zakupowe konsumentów – kupują oni bardziej świadomie i stawiają częściej na zdrową żywność. Aż 2/3 badanych...
Online shopping and e-commerce background

GUS o e-handlu w listopadzie – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2021 r. w porównaniu z październikiem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...
Vit Endler

Vít Endler inwestuje w start-upy i kupuje udziały w Virtooal.com

Już niedługo polskie e-sklepy będą mogły wziąć udział w prawdziwej rewolucji, która odmieni ich sposób sprzedaży i zwiększy zyski. To za sprawą wirtualnego lustra...
programista komputer informatyk

Zakupowe preferencje e-konsumenta

Najczęściej w sieci kupują mężczyźni w wieku 30-35 lat. Robią to głównie w dni powszednie, w godzinach, gdy większość Polaków przebywa w pracy (8-17)....
amazon

Amazon rośnie szybciej niż globalne e-commerce

Amazon dominuje w e-commerce podczas pandemii. W stosunku do 2019 roku marketplace kierowany przez Jeffa Bezosa odnotował wzrost sprzedaży o 39,1%. Dla porównania cały...
lockdown restauracja

Odmrożenie albo fala bankructw nie do zatrzymania. Północna Izba Gospodarcza apeluje: gastronomia powinna być...

Północna Izba Gospodarcza zabiera głos w sprawie gastronomii i apeluje: czas na odmrożenie, ale w reżimie sanitarnym. Hotele działają w reżimie sanitarnym, instytucje kultury wracają...
pieniądze inflacja

Polacy ostro tną wydatki w sklepach. Głównie oszczędzają na zakupie odzieży, alkoholu i słodyczy

Obecnie dwóch na trzech konsumentów ogranicza wydatki w sklepach przez inflację i wysokie ceny. Cięć dokonują głównie osoby najstarsze, z najniższymi dochodami i pochodzące...
rp_f697e6159d_1881622271-frisco-spolka.png

Internetowy supermarket Frisco.pl pozyskał inwestora strategicznego i planuje ekspansję w pięciu największych polskich miastach

E-supermarket Frisco.pl właśnie pozyskał inwestora strategicznego i zapowiada rozwój na skalę ogólnopolską. Działający dotychczas na stołecznym rynku sklep internetowy z żywnością wyrusza na podbój pięciu największych...
Irena Pichola

Deloitte: Polacy wydadzą średnio ponad 90 zł na świąteczną pomoc dla najbardziej potrzebujących

Jak pokazuje 24. edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2021”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, Polacy coraz chętniej kupują lokalnie. 30 proc. rodaków planuje wydać...
Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego

Sprzedaż opon w Q1 2023 r. – spadki we wszystkich segmentach oprócz motocykli

W pierwszym kwartale 2023 roku sprzedaż opon na rynek zmniejszyła się we wszystkich segmentach z wyjątkiem motocykli: opony do samochodów osobowych spadły o -25%, do...
sklep handel

Stanowisko Zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych w sprawie egzekwowania przepisów dotyczących obowiązku zasłaniania nosa...

Polska Rada Centrów Handlowych apeluje o pilne doprecyzowanie przepisów regulujących uprawnienia i obowiązki osób przebywających w miejscach handlu i usług w czasie epidemii oraz określenie...
prawo handel

Nowelizacja prawa konsumenckiego

Przed nami nowelizacja prawa konsumenckiego, którą zawdzięczamy implementacji trzech unijnych dyrektyw : Dyrektywy 2019/2161, potocznie nazywanej „Dyrektywą Omnibus”, Dyrektywy (UE) 2019/770 tzw. Dyrektywą Cyfrową...
goldfish in cart – e-commerce concept

Klient 4.0 – doświadczenia i emocje przyciągają do e-sklepów

Pozytywne doświadczenie zakupowe skłania co trzeciego polskiego internautę do ponownego skorzystania z usług e-sklepu. Obsługa klienta pozostaje kluczowym czynnikiem przyciągającym konsumentów. W dobie cyfryzacji...
Stéphan Treppoz, prezes Sarenza

Wywiad ze Stéphanem Treppoz, prezesem Sarenza

Czym wyróżnia się rynek e-commerce w Polsce? Jakie różnice można zauważyć w porównaniu z innymi krajami europejskimi? Stéphane Treppoz: Polski rynek e-commerce jest jeszcze młody...
System PIM – dlaczego warto z niego korzystać

System PIM – dlaczego warto z niego korzystać?

Żyjemy w czasach, w których sprzedaż zarówno dla sektora B2C, jak i B2B, bazuje na tzw. customer experience. Dlatego tak ważna jest optymalizacja informacji...
719201874_WSB_swieta.png

Polacy w te święta nie będą zaciskać pasa. Na większość decyzji zakupowych wpływają emocje

Na przygotowania do tegorocznych świąt Bożego Narodzenia Polacy wydadzą ponad 20 mld zł, czyli o 8 proc. więcej niż rok temu – wynika z sondażu przeprowadzonego...
e-commerce

SaveCart wygenerował dla swoich klientów już łącznie 125 000 000 zł

Dzięki umiejętnemu ratowaniu porzucanych koszyków oraz kampaniom inspirującym do zakupów online system SaveCart wygenerował dla swoich klientów już łącznie 125 000 000 zł. To kwota transakcji...
Katarzyna Dmowska

500+ nie wpłynie na świąteczne decyzje zakupowe Polaków

Jak wynika z raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2016”, w tym roku polska rodzina planuje wydać na święta średnio 1121 zł - to o 161...

W sklepach internetowych różnice w cenach produktów mogą sięgać kilkuset procent. Występują znacznie częściej...

Ten sam produkt w różnych e-sklepach może mieć różną cenę. Największe różnice występują w kategorii artykułów elektronicznych oraz farmaceutyków – wynika z obserwacji Dealavo. Co ciekawe, zdarza się,...
FOR: Ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele jest źle napisana. Nie spełni swoich założeń

FOR: Ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele jest źle napisana. Nie spełni swoich założeń

Przed nami trzecia, nie licząc Wielkanocy, niedziela z częściowym zakazem handlu. Niektórzy handlowcy wciąż mają problem z interpretacją przepisów i nie wiedzą, czy mogą otwierać sklepy w tym dniu....
torby papierowe

Raport Salesforce Shopping Index za drugi kwartał 2021: galopujący wzrost cen i wydatków konsumentów

Według najnowszych wyników Salesforce Shopping Index za II kwartał 2021 roku globalne przychody z handlu cyfrowego w skali rok do roku wzrosły jedynie o...
zakupy sklep

Zaskakujące dane z polskich sklepów. Tylko w maju ceny poszły w górę o ponad...

Najnowszy raport zawierający porównanie ponad 67 tys. cen detalicznych pokazuje, że w maju br. w sklepach było drożej niż w kwietniu średnio o 5,4%....
Jak wybrać agencję social media

29% sprzedaży polskich firm pochodzi z platform społecznościowych

Media społecznościowe to nie tylko narzędzie do podglądania życia innych ludzi. Przynajmniej już nie. Teraz staje się również istotnym narzędziem handlu online, ponieważ w...
Marta Mikołajczyk-Pyrć – Savills

Strategia OMNICHANNEL kluczowa dla nieruchomości handlowych w „nowej normalności”

Jak wynika z nowego raportu międzynarodowej firmy doradczej Savills “Impact of Covid-19 on European Retail”, powrót sektora handlowego w Europie do nowej normalności będzie...
Bartosz Grejner, analityk Cinkciarz.pl

11 listopada dzień wielkich wyprzedaży w Chinach. Czy warto się skusić?

Zobacz miliony ofert - wabi klientów gigant Aliexpress.com, ale nie tylko pod tym adresem widać przygotowania do wielkiego polowania na klientów. W sobotę 11...
Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

GfK: Mimo pandemii Polacy chętnie odwiedzają restauracje

Pandemia wciąż bardzo mocno wpływa na sytuację w branży gastronomicznej. Pod względem liczby działających lokali rynek cofnął się aż o kilkanaście lat. Na koniec...
goldfish in cart – e-commerce concept

Pokolenie Silver rosnącą siłą e-commerce

W 2020 r. w Europie przybyło 15 milionów nowych e-nabywców, wśród których coraz liczniejszą grupę stanowią przedstawiciele pokolenia Silver. Badania pokazują, że w trakcie...