Nadchodzący rok 2021 może być dla handlu wyjątkowo ciężki. Do piętrzących się strat po epidemii dołączyć może nowy podatek od handlu. W przyszłym roku...
Ostatni rok dla handlu internetowego można zdecydowanie zaliczyć do bardzo udanych. Dynamika przyrostu postępuje zgodnie z prognozami – na koniec roku wartość rynku oscylowała...
Tworząc kampanię marketingową skierowaną do osób kupujących odzież online warto wiedzieć, do kogo tak właściwie mówimy. Wyniki najnowszego badania Grupy Domodi opracowanego we współpracy...
Brytyjska spółka Computer Associates sprzedaje oprogramowanie, udzielając na nie licencji swoim klientom. Zawarła ona umowę na promocję i sprzedaż tego oprogramowania, bez prawa do...
Jak wykazało badanie UCE RESEARCH, 51% konsumentów uważa, że sklepy internetowe powinny wysyłać klientom towary wyłącznie w ekologicznych opakowaniach. 23% nie zgadza się z...
Branża sprzedażowa podlega dziś bezprecedensowym przeobrażeniom. Innowacje technologiczne, nowe modele biznesowe oraz zmieniające się oczekiwania konsumentów kształtują nowe oblicze e-Commerce. Criteo (NASDAQ: CRTO), firma...
W 2023 roku rynek fashion w Polsce powinien osiągnąć sprzedaż na poziomie 65 mld złotych. Prognozy na kolejne lata również są obiecujące. Sprawdź najnowsze...
Branża gastronomiczna krótko miała możliwość prowadzenia biznesu. Już pierwszy lockdown spowodował spadek obrotów rzędu 80–90 proc., a przez wakacje restauratorom nie udało się odrobić strat. Branża...
Odczarowanie muzyki klasycznej, czyli zwiększanie jej dostępności słuchaczom, którzy do tej pory mieli z nią niewiele styczności – to cel inicjatyw takich jak „Klasyka na...
Podczas pandemii sieci handlowe ograniczyły promowanie alkoholu. W ciągu roku ogólny spadek wyniósł ponad 11%. W dyskontach ubyło przeszło 23% promocji, w hipermarketach –...
Pandemia nadal budzi niepokój polskich konsumentów, ale nastroje zdają się uspokajać z każdym miesiącem. Znajduje to też odzwierciedlenie w zwyczajach zakupowych Polaków. Choć nadal...
Nieznaczny spadek Polski w europejskim rankingu siły nabywczej. Na szczycie Warszawa, na końcu powiat kolneński.
W najnowszym badaniu „GfK Purchasing Power Europe 2022”, które mierzy...
Według Raportu Strategicznego GfK w 2016 roku ogólna liczba sklepów sprzedających żywność spadła o 2,6 proc., w tym wielkoformatowych przybyło o 3 proc., a...
Najpopularniejszym miejscem robienia przedświątecznych zakupów są wciąż sklepy stacjonarne, z których skorzysta prawie 60 proc. Polaków. To jednak obok Wielkiej Brytanii najsłabszy wynik w...
Technologia przeznaczona dla sklepów detalicznych rozwija się w błyskawicznym tempie. W 2018 roku coraz popularniejszym trendem staje się „shoppertainment”, opierający się na założeniu, że...
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych we wrześniu była niższa niż przed rokiem o 0,3%. Ujemna dynamika sprzedaży detalicznej wciąż się utrzymuje, jednak jak się...
Najważniejsza jest cena działki, centra handlowe mają jednak taką swoją specyfikę, że w biznesplanie ważna jest cena za powierzchnię wynajmowalną, jaką uda się zbudować...
Awin, globalna sieć reklamy efektywnościowej, przygotowała raport, podsumowujący sytuację w marketingu afiliacyjnym i prezentujący stan rozwoju branży w 2017 roku. Doświadczenia płynące ze współpracy...
Eksperci komentujący najnowsze dane pochodzące ze sklepów uważają, że szczyt inflacji wciąż jest przed nami. Nie są jednak zgodni co do tego, czy nadejdzie...
Ostatnio art. tłuszczowe potaniały jako jedyne ze wszystkich analizowanych kategorii. Spadek był niewielki, bo o niecałe 4% rdr. Niemniej jednak, patrząc całościowo na ceny...
Podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia rodzinie i przyjaciołom najczęściej podarujemy w Polsce książki (41 proc.) oraz kosmetyki i perfumy (32 proc.). Z kolei sami...
Z roku na rok rośnie rola e-commerce. Nie omija to również zakupów bożonarodzeniowych. Z badania firmy doradczej Deloitte wynika, że aż 37 proc. budżetu...
Prawie co trzeci internauta kupujący online wybiera zagraniczne e-sklepy lub platformy sprzedażowe – wynika z tegorocznego raportu firmy Gemius. Chętnych na transgraniczne zakupy przybywa z roku na...
Kolor jest pierwszym elementem, na który zwraca się uwagę. Często działa podświadomie, ale zdaniem ekspertów motywuje do zakupu. Dobrze sprzedają się przede wszystkim produkty...
Polski rynek e-commerce rośnie rok do roku, będąc jednocześnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem wśród krajów europejskich. Według raportu „Jak ugryźć e-commerce w magazynie” firmy...
Najnowszy raport zawierający porównanie ponad 67 tys. cen detalicznych pokazuje, że w maju br. w sklepach było drożej niż w kwietniu średnio o 5,4%....
Aż 84 proc. konsumentów myśli o skorzystaniu ze specjalnych promocji na tegoroczny Czarny Piątek (27.11). Jednak większość z nich uzależnia swój udział od odtrzymania...
Największe i najbardziej rozwinięte rynki w Europie oferują detalistom korzystne warunki, ale jednocześnie mogą też okazać się dla nich wymagające, czy to pod względem...
Na przestrzeni ostatnich lat parki handlowe rozwijały się głównie w rozmiarach zazwyczaj nie przekraczających 5 000 mkw. Funkcjonowały jako dopełnienie już istniejącej oferty handlowej...
Blisko połowa aktywnych konsumentów chce ograniczyć tegoroczne wydatki wielkanocne w sklepach względem zeszłorocznych. Jednak w tym roku takich osób jest zdecydowanie mniej niż tych,...
System rezerwacji Going ułatwia sprzedaż i zakup biletów na różnego rodzaju wydarzenia lub na teren obiektu. Zarządzaj rezerwacjami, by pozyskiwać klientów. Tylko system rezerwacji...
Nowe badania zlecone przez DS Smith, wskazują, że 27 proc. Polaków spodziewa się otrzymać od 1 do 6 wadliwych lub uszkodzonych przedmiotów kupionych...
Czarny Piątek – dla jednych możliwość wyszukania prawdziwych cenowych okazji, dla innych wysyp zakupowych pokus, a dla jeszcze innych chwyt marketingowy, tracący na atrakcyjności...
Jak podaje KPMG niemal połowa Polaków wstrzymuje się z zakupami czekając na wyprzedaże i obniżki cenowe. Co więcej, 47% ankietowanych najchętniej skorzystałoby z promocji...
Według prognoz analityków GfK w bieżącym roku, w 27 krajach Unii Europejskiej w handlu detalicznym wystąpi nominalny wzrost obrotów o 2,0%. Największe wzrosty prognozowane...
Notowane spore wzrosty sprzedaży detalicznej nie idą jeszcze w parze ze znaczącą poprawą sytuacji branży handlowej, choć są pewne sygnały zmian na lepsze. Przyhamował...