Multiscreening 2017 – zachowania multiscreeningowe

multiscreening-grafika.jpg

Zjawisko multiscreeningu, czyli jednoczesnego korzystania z co najmniej dwóch ekranów jest coraz bardziej powszechną aktywnością wśród polskich internautów. Jednak na czym polega ta multiekranowość? Kim są jej użytkownicy? Jakich urządzeń dotyczy? Na czym polegają aktywności internautów w ramach multiscreeningu? Na te pytania odpowiadamy w ramach syndykatowego projektu „Multiscreening 2017”.

76% polskich internautów deklaruje, iż zdarza im się jednocześnie korzystać z minimum dwóch ekranów. Wciąż znaczna część aktywności bazuje na telewizorze i jednoczesnym korzystaniu z mniejszego urządzenia przenośnego. Wśród par ekranów najpopularniejszymi są: telewizor i smartfon (44% internautów wskazuje, iż korzysta z obu urządzeń jednocześnie) oraz telewizor i komputer stacjonarny lub laptop (41% wskazań).

Mamy podzielną uwagę

Dominującym rodzajem czynności wykonywanej podczas korzystania z kilku ekranów jest oglądanie telewizji – aktywność tą wskazuje 77% multiscreenerów. Jednoczesne komunikowanie się ze znajomymi deklaruje 41% internautów, natomiast 40% korzysta w trakcie multiscreeningu z serwisów społecznościowych. Trzecią najpopularniejszą czynnością wykonywaną na drugim ekranie jest granie w gry (25%) – aktywność, która tylko z pozoru wydaje się być niemożliwa do pogodzenia z drugim ekranem. Granie w gry pojawia się głównie jako dodatkowa czynność podejmowana na małym urządzeniu podczas oglądania telewizji lub materiałów wideo.

IRCenter-multiscreening-4-infografika

Wyniki pochodzą z projektu Multiscreening 2017, zrealizowanego na reprezentatywnej próbie n=1003 internautów we wrześniu 2017. W pełnej wersji raportu szczegółowo przyglądamy się zjawisku multiscreeningu – pokazujemy rodzaje treści video, podczas których internauci najczęściej sięgają po drugi ekran, przedstawiamy zależności pomiędzy aktywnościami na pierwszym i drugim ekranie, analizujemy miejsce marek w tym zjawisku.

Źródło: IRCenter.com