Najwięksi reklamodawcy w telewizji: farmacja na czele

0

Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w pierwszej połowie 2017 roku otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 114 551, 24, za nim plasuje się Polpharma – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Na ostatnim stopniu podium znajduje się przedstawiciel sektora FMCG – Unilever. W porównaniu z rankingiem obejmującym analogiczny okres w poprzednim roku zabrakło w tegorocznym zestawieniu T-Mobile, które zanotowało spadek aktywności o 18%. Do grona TOP 10 dołączyło natomiast PepsiCo.

Wszyscy reklamodawcy z branży farmaceutycznej, którzy znaleźli się w zestawieniu zwiększyli swoją aktywność w telewizji w porównaniu rok do roku. Największy wzrost zanotowały US Pharmacia Inc. i Polpharma, odpowiednio o 30% i 28%. Nie zagroziło to jednak pozycji Aflofarmu, który zanotował ponad dwukrotnie wyższy GRP w pierwszej połowie tego roku niż znajdująca się za nim Polpharma.

Codemedia_najaktywniejsi_reklamodawcy_w_TV_H1_2017_zmiana_rdr

W rankingu największych reklamodawców dominującymi kategoriami są: farmacja i FMCG. Zwiększona aktywność tej pierwszej może wynikać z długo zapowiadanej już ustawy mającej na celu ograniczenie reklamy preparatów farmaceutycznych. Jeżeli US Pharmacia Inc. utrzyma dynamikę wzrostu w drugiej połowie roku, jest szansa, że podium obejmujące cały 2017 roku przypadnie tylko tej kategorii – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Codemedia_najaktywniejsi_reklamodawcy_w_TV_H1_2017_i_2016Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG to w zestawieniu obejmującym pierwsze półrocze 2017 roku znaleźli się: Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble i PepsiCo. Większość reklamodawców przesunęło się w rankingu o jedną pozycję w górę lub w dół, co jest efektem niewielkich zmian w ilości wygenerowanych przez ich marki GRP – dodaje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

W TOP 10 uplasował się także przedstawiciel sektora handlowego – Lidl, który zanotował wzrost aktywności o 10% w porównaniu rok do roku. W zestawieniu najaktywniejszych reklamodawców w telewizji utrzymał się jeden telekom – Orange S.A.

Czytaj również:  Ponad 3/4 uczniów nigdy nie stworzyło nic za pomocą aplikacji mobilnej. Internet wykorzystują głównie dla rozrywki

Ranking najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji jest przygotowywany przez dom mediowy Codemedia raz na pół roku.