Poczta głosowa nowej generacji dla abonentów Orange Polska

Halo Granie – UOKiK przeciwko Orange Polska

Spółka Wind Mobile podpisała umowę na wdrożenie poczty głosowej nowej generacji w Orange Polska. Zastosowanie najnowszych technologii względem tych wykorzystywanych w tradycyjnej formie poczty głosowej, pozwala na znaczące zwiększanie ruchu komunikacyjnego, co u operatora przekłada się na zwiększenie przychodów. Jest to  również szansa na redukcję kosztów za sprawą przeniesienia systemu do modelu cloud computing. „Ożywianie” poczt głosowych jest zauważalnym trendem wśród operatorów na całym świecie, w który idealnie wpisuje się Wind Mobile.

Współpraca krakowskiej firmy z Orange Polska – jednym z największych na polskim rynku operatorem telekomunikacyjnym – obejmuje zarówno wdrażanie systemów teleinformatycznych, takich jak węzeł MRF (Media Resource Function) sieci IMS, a także stałą obsługę technologiczną i marketingowo-zarządczą usługi Halo Granie, czyli popularnych halodzwonków. Na podstawie podpisanej umowy, do wdrożonych systemów dołączy poczta głosowa nowej generacji – VoiceMail.

To kolejny po operatorze Play kontrakt na wdrożenie tego systemu, który umacnia pozycję firmy jako zaufanego i skutecznego dostawcę usług telekomunikacyjnych oraz potwierdza skutecznie realizowaną strategię spółki.

Wdrażanie wydajnych i dochodowych systemów jest rosnącym trendem wśród operatorów telekomunikacyjnych. W przypadku Orange Polska nowa poczta głosowa będzie pierwszą usługą głosową uruchomioną wirtualnie w chmurze Orange. Dla operatora to milowy krok w kierunku unowocześnienia infrastruktury telekomunikacyjnej, który pozwoli na znaczną redukcję kosztów. Dzięki instalacji nasz produkt może trafić nawet do 4,5 miliona abonentów telefonii stacjonarnej w Polsce. Wdrożenie jest potwierdzeniem naszej strategii sprzedaży produktów powtarzalnych, które umożliwiają generowanie przychodów zarówno dla nas, jak i operatorów. Patrzymy w przyszłość z nadzieją, że wdrożenie w części stacjonarnej Orange Polska umocni nas jako dostawcę rozwiązania poczty głosowej dla  abonentów komórkowych – mówi Tomasz Kiser, Wiceprezes Zarządu Grupy Wind Mobile.

Poczta głosowa nowej generacji to innowacyjna platforma, będąca odpowiedzią na trendy na globalnym rynku telekomunikacji. Jest to system pozwalający operatorowi skonfigurować w intuicyjny i nieskomplikowany sposób wiele systemów głosowo-tekstowych, a w przyszłości również wideo. Oznacza to możliwość ingerencji w kształt i „wygląd” systemu pocztowego przy jednoczesnym polepszeniu jakości usługi i zwiększania ruchu. Dotychczas wprowadzanie zmian w poczcie głosowej po stronie operatora, ze względu na przestarzałą technologię, oznaczała szereg długotrwałych i pracochłonnych czynności. Dzięki nowoczesnej poczcie operatorzy sami mogą zmieniać oferowane usługi i dokonać tego w czasie rzeczywistym.

Abonenci z poziomu aplikacji mobilnej Visual VoiceMail mają dostęp do nagranych wiadomości oraz ustawień poczty. Jest to przyjazna i intuicyjna obsługa, która w przeciwieństwie do tradycyjnej formy dzwonienia do systemu pocztowego, znacząco wpływa na łatwość użytkowania. Niezwykle użyteczną funkcją nowoczesnej poczty jest również otrzymywanie wiadomości MMS z nagranym komunikatem, dzięki czemu użytkownicy tylko jednym kliknięciem odsłuchują i kasują wiadomości głosowe.