Reklama mobilna jest nawet o 1/5 skuteczniejsza i przynosi większe zyski

0

Badania pokazują, że reklama mobilna jest nawet o 1/5 skuteczniejsza i przynosi większe zyski wydawcom internetowym niż reklama desktopowa. Zdaniem ekspertów, dedykowane mobilne strony mogą zapewnić wyższą konwersję przekazów reklamowych niż responsywne. Jak wydawcy serwisów, a także blogerzy i vlogerzy, mogą osiągnąć nawet o 400 proc. wyższe przychody z treści publikowanych w mobile’u?

Już 71 proc. konsumpcji internetu na świecie odbywa się via mobile. Jak wynika z raportu ZenithOptimedia, w 2015 roku mobile wyprzedził desktop, stając się dominującym narzędziem dostępu do internetu na świecie. W Polsce udział mobile wynosi poniżej 50 proc., ale systematycznie rośnie ścigając światowy trend. Eksperci z OptAd360.com wskazują korzyści dla wydawców, którzy zdecydują się zainwestować w kanał mobilny i podpowiadają jak w ten sposób mogą zwiększyć dochody z reklam.

Mobilna reklama skuteczniejsza od desktopowej

Pierwszy w historii internetu banner reklamowy z 1994 roku mógł poszczycić się wybitną skutecznością – CTR, czyli współczynnik określający, jak często internauci klikają w daną reklamę, wyniósł wtedy aż 44 proc. Powód sukcesu był prosty – tego typu reklama była w tamtym okresie nowością, która wzbudzała ciekawość. Dziś, w natłoku przekazów reklamowych, odbiorcy nauczyli się ich nie dostrzegać albo je blokować. Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez RTB House, w blisko 40 państwach świata, średni CTR reklam oscyluje w granicach 0,73 proc. na komputerach, podczas gdy dla urządzeń mobilnych wynosi on średnio 0,87 proc. na tabletach oraz 0,84 proc. na smartfonach. – Inwestycja w kampanie reklamowe pod kanał mobilny opłaca się zarówno reklamodawcom jak i wydawcom – mówi Jarosław Wisłocki, współzałożyciel start-upu OptAd.com. – Jeśli do tego jeszcze wydawcy zdecydują się postawić na emisję spersonalizowanych reklam z wykorzystaniem technologii programmatic, różnica w postaci wyższych przychodów reklamowych szybko stanie się zauważalna. Ostatnie badania dowodzą, że zaangażowanie konsumenta rośnie nawet trzykrotnie w momencie, gdy kierowane do niego przekazy reklamowe są spersonalizowane – podkreśla ekspert OptAd360.com.

Czytaj również:  Wywiad z Erkanem Soyem, dyrektorem zarządzającym Criteo w krajach Europy Środkowo-Wschodniej

Utracone korzyści, czyli gdy wydawca może, ale nie próbuje więcej zarobić

Nie wszyscy wydawcy mogliby zgodzić się ze stwierdzeniem, że kanał mobilny przynosi ich serwisom duże zyski z reklam. Trudno jednak, aby było inaczej w momencie, gdy np. właściciel portalu internetowego nie zdecydował się na stworzenie mobilnej wersji strony www. W efekcie użytkownicy, którzy trafią na serwis internetowy w trakcie korzystania z urządzeń mobilnych, dość szybko się do niego zniechęcają z racji trudności z nawigacją czy niską funkcjonalnością, etc. W kontekście reklam oznacza to również dużo mniejsze dochody, ponieważ bannery i inne formaty reklamowe także są niedostosowane pod kanał mobilny. – W przypadku mniejszych portali internetowych mowa tu o stracie nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie – wyjaśnia Jarosław Wisłocki, współzałożyciel start-upu OptAd360.com.