Reklama mobilna jest nawet o 1/5 skuteczniejsza i przynosi większe zyski

0

Badania pokazują, że reklama mobilna jest nawet o 1/5 skuteczniejsza i przynosi większe zyski wydawcom internetowym niż reklama desktopowa. Zdaniem ekspertów, dedykowane mobilne strony mogą zapewnić wyższą konwersję przekazów reklamowych niż responsywne. Jak wydawcy serwisów, a także blogerzy i vlogerzy, mogą osiągnąć nawet o 400 proc. wyższe przychody z treści publikowanych w mobile’u?

Już 71 proc. konsumpcji internetu na świecie odbywa się via mobile. Jak wynika z raportu ZenithOptimedia, w 2015 roku mobile wyprzedził desktop, stając się dominującym narzędziem dostępu do internetu na świecie. W Polsce udział mobile wynosi poniżej 50 proc., ale systematycznie rośnie ścigając światowy trend. Eksperci z OptAd360.com wskazują korzyści dla wydawców, którzy zdecydują się zainwestować w kanał mobilny i podpowiadają jak w ten sposób mogą zwiększyć dochody z reklam.

Mobilna reklama skuteczniejsza od desktopowej

Pierwszy w historii internetu banner reklamowy z 1994 roku mógł poszczycić się wybitną skutecznością – CTR, czyli współczynnik określający, jak często internauci klikają w daną reklamę, wyniósł wtedy aż 44 proc. Powód sukcesu był prosty – tego typu reklama była w tamtym okresie nowością, która wzbudzała ciekawość. Dziś, w natłoku przekazów reklamowych, odbiorcy nauczyli się ich nie dostrzegać albo je blokować. Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez RTB House, w blisko 40 państwach świata, średni CTR reklam oscyluje w granicach 0,73 proc. na komputerach, podczas gdy dla urządzeń mobilnych wynosi on średnio 0,87 proc. na tabletach oraz 0,84 proc. na smartfonach. – Inwestycja w kampanie reklamowe pod kanał mobilny opłaca się zarówno reklamodawcom jak i wydawcom – mówi Jarosław Wisłocki, współzałożyciel start-upu OptAd.com. – Jeśli do tego jeszcze wydawcy zdecydują się postawić na emisję spersonalizowanych reklam z wykorzystaniem technologii programmatic, różnica w postaci wyższych przychodów reklamowych szybko stanie się zauważalna. Ostatnie badania dowodzą, że zaangażowanie konsumenta rośnie nawet trzykrotnie w momencie, gdy kierowane do niego przekazy reklamowe są spersonalizowane – podkreśla ekspert OptAd360.com.

Czytaj również:  Klient cyfrowo dojrzały i jego wpływ na rynek pracy

Utracone korzyści, czyli gdy wydawca może, ale nie próbuje więcej zarobić

Nie wszyscy wydawcy mogliby zgodzić się ze stwierdzeniem, że kanał mobilny przynosi ich serwisom duże zyski z reklam. Trudno jednak, aby było inaczej w momencie, gdy np. właściciel portalu internetowego nie zdecydował się na stworzenie mobilnej wersji strony www. W efekcie użytkownicy, którzy trafią na serwis internetowy w trakcie korzystania z urządzeń mobilnych, dość szybko się do niego zniechęcają z racji trudności z nawigacją czy niską funkcjonalnością, etc. W kontekście reklam oznacza to również dużo mniejsze dochody, ponieważ bannery i inne formaty reklamowe także są niedostosowane pod kanał mobilny. – W przypadku mniejszych portali internetowych mowa tu o stracie nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie – wyjaśnia Jarosław Wisłocki, współzałożyciel start-upu OptAd360.com.