Smog a zainteresowanie markami w social media

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Wraz ze zbliżającą się zimą zbliża się smog, a wraz ze smogiem alerty w mediach społecznościowych i podwyższony poziom dyskusji na temat zanieczyszczenia powietrza. Postanowiliśmy sprawdzić, od kiedy temat ten stał się przedmiotem debaty publicznej, kim są najbardziej aktywni uczestnicy dyskusji oraz jakie marki w tym kontekście są najbardziej popularne wśród internautów. 

Smog w social media

Problem zanieczyszczenia powietrza w Polsce dotyczy przede wszystkim dwóch rodzajów pyłów: PM 2.5 i PM 10. Choć w Polsce wysokie stężenie tych pyłów – szczególnie w okresie zimowym – utrzymuje się od wielu lat, do debaty publicznej w dużym nasileniu temat ten przedostał się w styczniu 2017. Od początku października obserwujemy ponowny wzrost zainteresowania tematem smogu. Porównując go do analogicznych miesięcy w latach poprzednich –jest on jeszcze wyższy. Najwięcej publikacji na temat smogu pojawia się na Facebooku (55%) – głównie na fapage’ach lokalnych Alert Smogowy –  oraz Twitterze (30%).

smog

Maski antysmogowe w social media

Równolegle ze wzrostem tego tematu wzrasta zainteresowanie maskami antysmogowymi i oczyszczaczami powietrza. Wśród masek najwięcej wypowiedzi dotyczyło marki Respro (64% spośród analizowanych marek) i Dragon Mask (11%). Respro i Dragon miały także w październiku 2017 roku najwięcej odwiedzin ich stron internetowych. W przypadku obu marek największy ruch na stronie pochodził z searchu. Markę Ozone wyróżniał najwyższy udział platform social media, a markę Emaska – wejść bezpośrednich.

maski2

Oczyszczacze powietrza w social media

W dyskusjach na temat oczyszczaczy powietrza dominują dwie marki: Sharp i Philips. Dyskusje o nich stanowiły ponad połowę udziału wypowiedzi na temat analizowanych marek. Sharpa wyróżnia wysoki udział poleceń na forach (35%), które stanowią główną przestrzeń wypowiedzi na temat marki. Wśród forów najwięcej treści pojawiło się na kafeteria.pl i mamzdrowie.pl. Większość treści to polecenia produktu w różnorodnych tematycznie wątkach. Większość z nich prowadzi do sklepu internetowego goodair.pl. Dwie główne przestrzenie dyskusji na temat Philipsa to Facebook (26%) i Fora (25%). Wśród forów dominują e-konkursy.info, gdzie Philips był przede wszystkim wzmiankowany w wątku Ambasador Innowacji. Marka była też mocno obecna w prasie, w artykułach nawiązujących do zdrowego powietrza, alergii i smogu.

oczyszczacze

 

Źródło: IRCenter.com

 

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Wiadomości

Ranking najbardziej medialnych polskich przedsiębiorców 2024 roku

Zygmunt Solorz-Żak, Rafał Brzoska i Sebastian Kulczyk to liderzy...

Bezpieczeństwo narodowe kontra wolność słowa: Spór o TikToka w USA nabiera tempa

Trwa napięta walka o przyszłość TikToka w Stanach Zjednoczonych,...

EUIPO: Europejczycy korzystają z nielegalnych treści online 10 razy w miesiącu

Według najnowszego raportu EUIPO piractwo internetowe wśród europejskich...

EY: Konsumenci redukują wydatki na usługi cyfrowe i anulują subskrypcje

Badanie EY – Decoding the digital home – wskazuje,...

Czy portal X pomoże Trumpowi? Big Tech wobec wyborów w USA

Dane dotyczące liczby wpisów na portalu X (byłym Twitterze)...

Grupa PMPG Polskie Media z nowym kierunkiem rozwoju na lata 2024-2026

PMPG Polskie Media, holding mediowy notowany na głównym parkiecie...

Lekarze będą mogli szerzej informować o swojej działalności w social mediach. Duża zmiana w Kodeksie Etyki

Lekarze idą drogą prawników. Liberalizacja przepisów dotyczących promocji pracy...

Narracje dezinformacyjne przed wyborami do Parlamentu Europejskiego

Wojna informacyjna jest dla zachodnich rządów pretekstem do ograniczania...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie