Udział w evencie sprzedażowym – czy warto poświęcić na to czas?

0

Każdy z nas pracuje w określonej branży. Zajmujemy poszczególne stanowiska i odgrywamy poszczególne role w naszych organizacjach. Każdorazowo staramy się też być specjalistami, wręcz ekspertami w swojej dziedzinie i dawać z siebie jak najwięcej. Dzisiejszy rynek daje nam wiele możliwości rozwojowych, szkolenia, konferencje, różnorodne eventy. Takie spotkania mają za zadanie jedno – rozwijać nasze kluczowe umiejętności i odkrywać to, co dotąd nieodkryte. W każdym zawodzie przydatna jest żyłka sprzedawcy. Warto poszerzać swoją wiedzę na ten temat, również podczas eventów sprzedażowych.

Dlaczego warto uczestniczyć w wydarzeniach tematycznych?

Ile osób, tyle zdań możemy usłyszeć na temat proponowanych na rynku wydarzeń, które kierowane są do poszczególnych grup docelowych. Nie da się też ukryć, że wraz z upływem czasu, a co za tym idzie, rozwojem biznesu oraz kultury organizacyjnej w naszym kraju, pojawiło się coraz więcej propozycji uczestnictwa we wszelkiego rodzaju szkoleniach. Mamy obecnie możliwość wzięcia udziału w wydarzeniach, które są mniej lub bardziej kameralne. Proponowane są małe, kilkuosobowe i średniej wielkości szkolenia, które są w stanie jednorazowo zgromadzić kilkadziesiąt osób i nie jest to powodowane brakiem zainteresowania u odbiorców, ale warunkami technicznymi i założeniami, jakie postawił sobie organizator. Możemy też bez problemu skorzystać z oferty, gdzie liczba odbiorców będzie przekraczać setki, a nawet tysiące. Obecna oferta rynkowa cały czas ulega zmianom, tak samo, jak zainteresowanie i świadomość ludzi. Oto 4 powody, dla który warto brać udział w wydarzeniach tematycznych:

  1. Wiedza i umiejętności to podstawa – to właśnie świadomość ludzka i potrzeba kształcenia sprawiają, że mamy coraz większy wybór wydarzeń mających za zadanie rozwijać nasze kompetencje. Nie można też zaprzeczyć, że panuje obecnie szeroko pojmowana moda na zdobywanie wiedzy praktycznej i przekuwanie jej w sukces. Wynika ona przede wszystkim z oczekiwań pracodawców, wcześniej wspomnianej świadomości ludzi i potrzeby samokształcenia oraz – co najważniejsze – efektów, które jest nam w stanie dać dobra konferencja, szkolenie lub inne wydarzenie. Poszerzanie wiedzy i zdobywanie umiejętności jej wykorzystywania to pierwszy i najważniejszy powód dla obecności na wydarzeniach, które są dedykowane naszej branży lub wykonywanemu zadaniu.
  1. Zdobywanie nowych kontaktów – drugim powodem, który powinien nas skłonić do uczestnictwa w evencie, jest możliwość poznania nowych ludzi i pozyskania intratnych kontaktów. Nie ma znaczenia, czy jesteśmy na szkoleniu, konferencji, czy mamy do czynienia z networkingiem – praktycznie zawsze nadarzy się okazja do poznania wartościowych ludzi, którzy mogą przyczynić się w przyszłości do naszego sukcesu. Podstawą do zdobywania kontaktów jest brak oporów do rozpoczynania rozmowy i chęć poznania nowych osób. Pamiętajmy, że na szkoleniach czy innych wydarzeniach, pojawiają się zazwyczaj osoby bardzo aktywne, które mogą mieć mocno rozbudowaną sieć kontaktów. Takie wydarzenia tylko sprzyja nawiązywaniu nowych relacji biznesowych.
    Czytaj również:  Chmura to kolejny krok w rozwoju bankowości