W nowym rozkładzie Przewozów Regionalnych więcej połączeń

0

CEO Magazyn Polska

Przewozy Regionalne w obowiązującym od wczoraj rozkładzie uruchomiły około 40 relacji połączeń dalekobieżnych interREGIO. Część z nich będzie jednak obsługiwana autobusami. Do marca rozkład się nie zmieni, ale potem możliwe są korekty związane z remontami. Przewoźnik zapowiada uruchomienie wiosną połączenia do Kudowy Zdrój. Znikają natomiast krajowe połączenia REGIOekspres.

Znaczna część tych połączeń jest oczekiwana przez pasażerów. Staramy się wpasować w niszę, która występuje na rynku i poprzez koordynację połączeń z innymi przewoźnikami – zapewnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Krzysztof Pawlak, naczelnik Wydziału Kształtowania Oferty Przewozów Regionalnych.

W całej Europie 15 grudnia wszedł w życie nowy rozkład połączeń kolejowych. Będzie on obowiązywał co najmniej do 9 marca. Potem możliwe są zmiany spowodowane zaplanowanymi przez PKP PLK remontami torów. Przewozy Regionalne wprowadzą część zmian dopiero na początku nowego roku.

Przewoźnik uruchomi łącznie około 70 pociągów interREGIO. Wśród nowości będzie m.in. IR „Białowieża” z Warszawy do Hajnówki przez Siedlce i Czeremchę, który będzie kursował od 10 stycznia w piątki i niedziele. IR „Starosta” pojedzie również w piątki i niedziele z Warszawy do Zielonej Góry (w pozostałe dni zakończy bieg w Poznaniu), a IR „Piast” z Warszawy do Jeleniej Góry przez KatowiceWrocław. Ten drugi pociąg zastąpi „Chemika”, który obecnie dojeżdża tylko do Kędzierzyna-Koźla.

Z rozkładu znikną krajowe połączenia REGIOekspres. Do tej kategorii będą należeć jedynie połączenia z Wrocławia do Drezna przez Legnicę. Oznacza to, że nowoczesne bezprzedziałowe wagony wyposażone m.in. w bezprzewodowy internet, do tej pory wykorzystywane w REGIOekspresach, trafią do składów obsługujących pociągi interREGIO.

 – Planujemy już od kwietnia uruchomić taki pociąg, który będzie jechał z Warszawy do Kudowy-Zdroju. Będzie on połączony do Kędzierzyna-Koźla z pociągiem „Piast” do Jeleniej Góry, gdzie będziemy wyłączać wagony, które pojadą przez Nysę Kłodzką i połączą Duszniki, Polanicę i Kudowę-Zdrój – dodaje Pawlak.

Czytaj również:  MLP Group podkręca tempo komercjalizacji powierzchni

Będzie to jedyne dalekobieżne połączenie do Kotliny Kłodzkiej. Przewozy Regionalne uzupełnią ofertę kolejową połączeniami autobusowymi. Pawlak mówi, że spółka uruchomi sześć takich tras.

 – Uruchamiamy w tym roku na większą skalę ofertę interREGIO Bus. Przykładowo z Katowic będzie można dojechać do Wadowic, z Rabki-Zdroju, z Zakopanego do Ustronia, Wisły, a z Jeleniej Góry do Karpacza i Świeradowa-Zdroju. Łącznie będzie to sześć tras w całym kraju – podkreśla Pawlak.

Dodaje, że połączenia międzywojewódzkie Przewozów Regionalnych nie będą kasowane. We wrześniu i październiku przewoźnik zdecydował o likwidacji niektórych relacji i po tej optymalizacji nie planuje kolejnych zmian. Pewne korekty wymuszą jednak remonty – m.in. wiosną mniej pociągów będzie mogło jeździć Centralną Magistralą Kolejową, czyli szybką trasą prowadzącą ze stolicy w kierunku Katowic i Krakowa.