W tym roku spodziewanych jest blisko 10 mln ataków typu DDoS. Gwarancja ochrony przed cyberatakami będzie miała kluczowe znaczenie przy wyborze hostingu

0

Powszechna komputeryzacja i coraz lepszy dostęp do sieci spowodowały, że strony internetowe są narażone na cyberataki bardziej niż kiedykolwiek. Specjaliści z firmy Deloitte prognozują, że w 2017 roku będzie miało miejsce ok. 10 mln ataków typu DDoS. Niemniej w ostatnich latach usługi hostingowe przeszły transformację technologiczną, dzięki czemu firmy z tego segmentu oferują bardziej kompleksowe i znacznie bezpieczniejsze rozwiązania.

– Nowoczesny hosting to usługa stabilna i bezpieczna. Stabilna, czyli cały czas dostępna dla użytkowników – jeśli wchodzę na stronę internetową, to zawsze zobaczę treść, której oczekuję. Bezpieczna, czyli odporna na ataki, na przykład ataki DDoS. Deloitte szacuje się, że w tym roku będzie przeprowadzonych ok. 10 mln ataków typu DDoS, ważne jest, aby firma hostingowa, z której usług korzystamy, potrafiła nas przed takimi atakami zabezpieczyć – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Robert Paszkiewicz, dyrektor sprzedaży i marketingu z firmy OVH.

Coraz więcej firm hostingowych stara się o specjalne certyfikaty, a wszystko po to, by użytkownik miał pewność, że świadczona usługa będzie nie tylko bezpieczna, lecz także zagwarantuje jak najwyższą jakość.

– Na bezpieczeństwo usług hostingowych składa się kilka aspektów. Przede wszystkim warto wspomnieć o certyfikatach – firmy przechodzą standardowe weryfikacje, aby mieć pewność, że to, z czego korzystamy, jest odpowiednio zabezpieczone. Przykłady takich certyfikatów to ISO 27001, czyli bezpieczeństwo przetwarzania informacji, jak i ISO 9001, czyli certyfikat jakości – tłumaczy Robert Paszkiewicz.

Jak podkreśla dyrektor sprzedaży i marketingu z firmy OVH, równie ważnym, a często niedocenianym aspektem, jest możliwość szybkiego kontaktu z działem obsługi.

– Nieprzewidziane sytuacje mają prawo się wydarzyć, natomiast ważne jest to, abyśmy w każdej chwili mogli się skontaktować z działem obsługi klienta, zapytać, co się dzieje i wyjaśnić swoją wątpliwość związaną z działaniem usługi – przekonuje Robert Paszkiewicz.

Czytaj również:  Wartość rynku drukarek 3D wzrośnie do 20 mld dol. w 2020 r. W ciągu kilku najbliższych lat będą one w większości domów

Na przestrzeni ostatnich kilku lat usługi hostingowe przeszły transformację technologiczną, dzięki czemu oferują bardziej kompleksowe rozwiązania niż kiedykolwiek. Na uwagę zasługują przede wszystkim nowoczesne systemy oparte na rozwiązaniach chmurowych.

– Usługi świadczone przez firmy hostingowe tworzone są w nowoczesnych systemach, tzw. rozwiązaniach cloudowych, firmy te technologicznie się zabezpieczają, aby usługa klienta zawsze była dostępna. Dawniej tak nie było, serwery, na których utrzymywane były usługi hostingowe, nie były zwirtualizowane, czyli fizyczna awaria takiego serwera powodowała niedostępność usługi hostingowej – tłumaczy  Robert Paszkiewicz – Dlatego warto się upewnić, czy firma, z której chcemy skorzystać, ma już rozwiązania cloudowe. Jeśli tak, to usługi hostingowe będą zawsze działały, niezależnie od warstwy technologicznej.