Blokowanie reklam deklaruje co piąty internauta

google komputer

Blokowanie reklam wykorzystuje co piąty internauta

Blokowanie reklam w sieci zadeklarowało 22% internautów. Najpopularniejszym wykorzystywanym do tego programem jest AdBlock/ AdBlock Plus – 6 na 10 osób używających blokerów reklam zadeklarowało jego użycie (59%). Drugim najczęściej wymienianym był AdBlocker (17%). 5% respondentów podało, że korzysta z blokowania reklam ofertowanego przez ich program antywirusowy, a 1% wymieniło program Adobe.Blokowanie reklam w sieci - podział na wiek i płeć

Co dziesiąta osoba nie wie z jakiego programu korzysta

Prawie co dziesiąty respondent (8%) korzystający z blokowania reklam nie wiedział, z jakiego programu lub wtyczki korzysta. Korzystanie było tutaj wynikiem interwencji dzieci lub informatyków – „nie wiem, informatyk mi ustawił”, „nie wiem, syn zablokował reklamy”. 3% internautów nie chciało natomiast podać nazwy programu w obawie o późniejszego jego zablokowanie – „nie ma glupich, nie będzie potem dzialac”, „nie powiem bo zaraz przestana blokować”.

Mężczyźni i ludzie młodzi najczęściej blokują reklamy

Im młodsza grupa respondentów, tym częściej deklaruje blokowanie reklam. W grupie wiekowej 15-24 lata 36% osób zadeklarowało korzystanie z blokerów, w nieco starszej grupie 25-34 lata 26%, w grupie 35-44 lata 18%, natomiast w najstarszej grupie 45-59 lat już tylko 9%. Blokowanie częściej deklarowali też mężczyźni (26%) niż kobiety (17%). Reklamy częściej blokują też heavy userzy internetowi – osoby korzystające przynajmniej kilka razy w tygodniu z popularnych platform internetowych.