Czołówka w branży usług telekomunikacyjnych i internetowych

0

Jeśli telefon komórkowy to tylko Nokia lub LG i tylko w sieci Orange lub Play. Jeśli komputer osobisty to jedynie HP lub Apple z internetem od TP (Orange) lub UPC. To wyniki 12. edycji badania European Trusted Brands, przeprowadzanego przez Reader’s Digest.

W kategorii Telefon komórkowy największe zaufanie Polacy mają do marek Nokia (Złote Godło) oraz LG (Kryształowe Godło). Aż 60 proc. respondentów wskazało, że marka Nokia cieszy się ich największym zaufaniem. Fiński producent wygrał w 14 na 15 krajów objętych badaniem (wyjątkiem jest Francja, gdzie zwyciężyła marka Samsung). Marka LG została przez polskich respondentów doceniona za jakość, stosunek wartości do ceny oraz silny wizerunek.

Orange (Złote Godło) oraz Play (Kryształowe Godło) to marki, które w kategorii Operator telefonii komórkowej, cieszą się największym zaufaniem Polaków. Orange został wybrany marką godną zaufania przez niemal 1/3 respondentów. Markę tę często wskazywały kobiety oraz osoby posiadające rodzinę z dziećmi do lat 15. Play uzyskał bardzo wysokie oceny za silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Firmami internetowymi, do usług których przekonana jest największa część polskiego społeczeństwa, są TP (Złote Godło) oraz UPC (Kryształowe Godło). TP (od kwietnia 2012 r. usługi TP realizowane są pod marką Orange) uzyskała wynik 22 proc. utrzymując pozycję lidera z ubiegłego roku. Marka UPC otrzymała wyższe niż konkurencja oceny za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz stosunek wartości do ceny.

W kategorii Komputer osobisty Złote Godło otrzymała marka HP, która odniosła spektakularny sukces, wygrywając w 11 spośród 15 krajów objętych badaniem. W Polsce marka HP zdetronizowała ubiegłorocznego laureata – markę Toshiba. Kryształowe Godło European Trusted Brands otrzymała marka Apple, którą ankietowani szczególnie wysoko ocenili za jakość.

Czytaj również:  Dolar traci po gołębim spotkaniu FOMC

Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród – Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godło, przyznawane jest w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna – dwunasta już edycja badania – została przeprowadzona w 15 krajach. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria. Wzięło w niej udział 27 467 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.