Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Euromonitor

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Euromonitor

czekolada

Rynek czekolady 2023 – krótkoterminowe wyzwania i długoterminowy optymizm

Aktualna sytuacja na polskim rynku słodyczy czekoladowych nie jest tak zmienna jak w ubiegłym roku, jednak trudno o duży entuzjazm, ponieważ nadal towarzyszą nam gospodarcze skutki konfliktu zbrojnego za wschodnią granicą. Inflacja, mimo że...
marihuana

Biznes konopny: Polska rokuje najlepiej w Europie

Z 3,5 mld dolarów w 2019 roku do 37 mld dolarów w 2027 roku - to prognozowana wartość rynku konopnego w Europie. Okazuje się, że Polska będzie wkrótce odgrywać na tym rynku bardzo ważną...
biedronka

Wyniki finansowe Biedronki za I półrocze 2022 roku

Ostatni wzrost inflacji spowodowany wojną na Ukrainie, problemy z łańcuchami dostaw, rosnące ceny i osłabienie tempa ożywienia gospodarczego w wyniku COVID-19 sprawiły, że konsumenci zaczęli zwracać większą uwagę na stosunek jakości produktu do ceny....
Adam Łącki, prezes zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej

Handel numerem jeden wśród zadłużonych branż – suma przeterminowanych zobowiązań przekracza 2,28 mld zł

Handel jest najbardziej zadłużonym sektorem polskiej gospodarki. Zajmuje się nim blisko co czwarta firma wśród wpisanych do Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Zaległości sektora sięgają 2,28 mld zł i w ciągu ostatniego roku...
Mateusz Juroszek STS Holding

STS Holding S.A. ogłasza zamiar wejścia na GPW

Grupa STS („Grupa”), grupa kapitałowa, na czele której stoi STS Holding S.A. (dalej: „STS Holding”, „Spółka”), największy bukmacher w Polsce, działający w oparciu o autorską technologię, ogłasza chęć przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej skierowanej zarówno...
allegro

Wyniki finansowe Allegro za 3 i 9 miesięcy 2021 roku

Rewolucja cyfrowa zmieniała handel detaliczny przez ostatnią dekadę, prowadząc do powstania nowych modeli biznesowych, ekosystemów handlowych i nowych możliwości dotarcia i zaangażowania konsumentów. Pandemia COVID-19 przyspieszyła przejście na e-commerce, ponieważ konsumenci, nie mając dostępu...
biedronka

Wyniki finansowe Biedronki za 9 miesięcy 2021 roku

Biedronka należąca do Jeronimo Martins kontynuuje aktywny rozwój w Polsce, osiągając wyższe tempo wzrostu niż cały rynek. Firma korzysta z większego ruchu konsumenckiego po ścisłym lockdownie, większych możliwościach interakcji z klientami, rosnącej kategorii dyskontów,...
Maciej Adamaszek, prezes FerrumLabs

Rynek kosmetyków dla mężczyzn rośnie na fali pokoleniowych zmian i produkcji w duchu eko

Rynek kosmetyków dla mężczyzn z roku na roku osiąga coraz większe wartości sprzedaży, choć nadal stanowi jedynie 10 proc. całego, branżowego tortu. Biorąc jednak pod uwagę rosnącą świadomość odnośnie męskiej pielęgnacji, zmieniające się trendy...
allegro Atak phishingowy

Wyniki finansowe Allegro za I półrocze 2021 roku

Allegro jest niekwestionowanym liderem e-commerce w Polsce, obejmującym 33% rynku e-commerce w ujęciu wartościowym w 2020 r., na podstawie danych Euromonitor International. Po udanym IPO w październiku 2020 roku, Allegro kontynuuje aktywny rozwój w kraju:...
biedronka

Wyniki finansowe Biedronki za I półrocze 2021 roku

Biedronka należąca do Jeronimo Martins Polska SA kontynuuje aktywną ekspansję w Polsce i utrzymuje pozycję lidera na rynku artykułów spożywczych. W pierwszej kolejności, ten dynamiczny wzrost jest związany z racjonalnym podejściem do wydatków konsumpcyjnych,...
gpw

Debiut Pepco Group na GPW

Wśród kanałów sprzedaży detalicznej, które w 2020 roku najbardziej ucierpiały przez pandemię COVID-19 są specjalistyczne sklepy odzieżowe. Według Euromonitor International, globalnie kategoria ta zmniejszyła się o 27% w ujęciu wartościowym w 2020 roku. Jest...
Piwo

Otwarcie branży gastronomicznej, turystycznej i hotelarskiej przełoży się na wzrost wydatków na reklamę alkoholu

Wydatki na reklamę alkoholu na 12 kluczowych rynkach* wzrosną z 6,7 mld USD w 2020 r. do 7,7 mld USD w 2023 r. Marki alkoholowe wydają na reklamę w telewizji dwa razy więcej...
allegro

Marija Milasevic komentuje wyniki finansowe Allegro za I kwartał 2021 r.

E-commerce jest kategorią, która najbardziej zyskała na pandemii COVID-19. Konsumenci zmuszeni do przebywania w domu zaczęli dokonywać większości zakupów online. Podczas ścisłego lockdownu zakupy internetowe poza sklepami spożywczymi były jedyną możliwością nabycia produktów. Wzrost...
kosmetyki kremy

Pandemia nie zaszkodziła eksportowi kosmetyków z Polski

Krajowi producenci kosmetyków utrzymali najlepszą dynamikę eksportu w 2020 roku wśród wiodących państw Unii Europejskiej. W zeszłym roku urósł on o 7,2%, podczas gdy u liderów branży takich jak Francja, Niemcy czy Włochy zanotowano...
chleb żywność

Branża piekarnicza czeka na odbicie w HoReCa

Pandemia COVID-19 spowodowała, że w branży piekarniczej w zeszłym roku odnotowano spadek zamówień z hoteli i gastronomii. Wzrosła z kolei sprzedaż pieczywa w kanale handlu detalicznego. Dane ze średnich i dużych firm wskazują,...
kosmetyki kremy

Polski i światowy rynek kosmetyków czeka odbicie

Sprzedaż detaliczna kosmetyków w Polsce spadła w 2020 roku o około 6%, o tyle samo w I połowie 2020 roku spadły przychody producentów kosmetyków W okresie styczeń – październik 2020 roku eksport kosmetyków...
media

Dzięki wydatkom na reklamę video oraz e-commerce, globalny rynek reklamy wraca do formy szybciej...

Obecnie szacowany spadek wydatków na reklamę w roku 2020 wyniesie 7,5%, to mniej w porównaniu z lipcową prognozą zakładającą spadek o 9,1% Sytuacja na rynku polskim jest nieco gorsza – najświeższe estymacje zakładają...
goldfish in cart – e-commerce concept

E-commerce coraz bardziej profesjonalny dzięki pandemii

Podczas pandemii duża część handlu przeniosła się do sieci – przy obecnym poziomie e-zakupów ich wartość na koniec roku może przekroczyć 15 mld euro*. Masowo powstają nowe sklepy internetowe - blisko 5,5...
black friday (2)

Black Friday 2020 już w sieci, nie w galeriach

Polacy kupują online coraz częściej – już nawet 87 proc. internautów robi zakupy w sieci, a aż 74 proc. rodaków deklaruje, że skorzysta z okazji w trakcie Black Friday. Wraz z początkiem września...
magazyn ecommerce

Polski rynek e-commerce rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie. Czy e-commerce rozpędzi branżę transportową?

Według najnowszego raportu „Rynek towarowy i logistyczny w Polsce – wzrost, trendy i prognozy na lata 2020-2025” CARG dla rodzimej branży TSL wyniesie około 4 proc. Wiąże się to między innymi z budową nowej...
drogeria kosmetyki sklep supermarket

Polski rynek kosmetyczny rozwija się pomimo pandemii – analiza Santander Bank Polska

9 września przypada „Międzynarodowy Dzień Urody” – z tej okazji analitycy Santander Bank Polska przeanalizowali dane dotyczące rozwoju polskiego przemysłu kosmetycznego oraz wydatki kartowe klientów. Polska zajmuje szóstą pozycję w Europie pod...
Legalne konopie stają się atrakcyjną inwestycją dla producentów alkoholu, papierosów i kosmetyków. To jeden z najdynamiczniej rosnących sektorów w gospodarce

Legalne konopie stają się atrakcyjną inwestycją dla producentów alkoholu, papierosów i kosmetyków. To jeden...

Medyczna marihuana legalizowana jest w wielu krajach. Zaczynają się nią interesować również producenci alkoholi i artykułów tytoniowych. Altria Group, producent papierosów Marlboro, zainwestował 1,8 mld dol. w kanadyjskiego producenta legalnych konopi Cronos Group, a Constellation Brands, producent...
Rośnie popularność mobilnych zakupów i technologii w handlu. Tradycyjne sklepy nie znikną, ale muszą zmienić funkcję

Rośnie popularność mobilnych zakupów i technologii w handlu. Tradycyjne sklepy nie znikną, ale muszą...

Rosnący udział zakupów mobilnych, płatności zbliżeniowych i elektronicznych oraz wzrost popularności e-zakupów spożywczych to zdaniem dyrektor zarządzającej Mobile Institute Katarzyny Czuchaj-Łagód główne trendy, które w nadchodzących latach będą kształtować handel. Jednak – jak wskazuje Deloitte – w tej...
sklep zakupy

Niemiecki dyskont i brytyjski on-line. Jak globalne trendy adaptują się do lokalnych rynków handlowych

Rosnąca rola inteligentnych rozwiązań oraz wyraźny akcent na doświadczenia klienta to globalne trendy, które wyróżniają się na rynku handlu detalicznego. Jednak poszczególne rynki lokalne rządzą się swoimi prawami. Odmienne tradycje i przyzwyczajenia klientów powodują,...
komputer google internet

Market Finder już w Polsce – narzędzie Google, które pomoże małym i średnim firmom...

Według najnowszych danych GUS, eksport w okresie od stycznia do listopada 2018 r. wyniósł ponad 204 mld euro, osiągając wzrost rdr na poziomie 7,1 proc. Z kolei, jak wynika z raportu Banku Światowego, gospodarka regionu...
33031685510_ca4d265474_o

Nasze otoczenie staje się smart, a nasze życie powoli staje się Planetą Singli

W filmie Blade Runner 2049 Oficer K., grany przez Rayna Goslinga, po powrocie do domu wita się z zjawiskową kobietą. Czy to jego kochająca żona? Niestety nie. Jest to zaawansowany algorytm sztucznej inteligencji, stworzony...
Patryk Górczyński, ASM Sales Force

Nowe nawyki Polaków czyli e-grocery nad Wisłą

W ciągu ostatniego roku, naznaczonego niehandlowymi niedzielami, supermarkety online zanotowały wzrost nawet o 30 proc., podczas gdy sklepy stacjonarne tylko nieznacznie zwiększyły swoją sprzedaż. We wcześniejszych latach średnie tempo wzrostu segmentu e-grocery...
biuro praca raport

Nowoczesne technologie reklamowe 2019 r. – raport Criteo

Nowy raport Criteo zwraca uwagę marketerów z Europy Centralnej i Wschodniej na potencjał drzemiący w kampaniach ukierunkowanych na ponowne angażowanie użytkowników aplikacji. Z raportu wynika też, że największym wyzwaniem w kontekście dostarczania doświadczeń zakupowych...
142924

Prezes ZPP: Ustawa o zakazie handlu w niedziele powinna trafić do kosza. To zagłada...

Ponad 70 proc. Polaków nie chce, żeby politycy planowali im weekendy – wynika z badania przeprowadzonego dla Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Ustawę o zakazie handlu w niedziele trzeba wyrzucić do kosza, a wolne niedziele powinny mieć wszystkie branże – przekonuje...
chleb pieczywo kanapki

Spadająca konsumpcja mocno zmienia branżę piekarniczą

W Polsce je się coraz mniej pieczywa. Między 2010 a 2016 rokiem jego spożycie spadło aż o 1/4! Pod wpływem tych uwarunkowań krajowa branża piekarnicza przeszła ogromne zmiany. Przedsiębiorstwa, które chcą się dalej rozwijać...
Usługi głosowe coraz popularniejsze w sektorze finansowym. Konsumenci już dokonują w ten sposób przelewów

Usługi głosowe coraz popularniejsze w sektorze finansowym. Konsumenci już dokonują w ten sposób przelewów

W ubiegłym roku 8 proc. Amerykanów dokonało co najmniej jednej transakcji finansowej z wykorzystaniem asystentów głosowych, a za cztery lata już co trzeci Amerykanin ma za pomocą komend głosową wysyłać pieniądze albo opłacać rachunki –...
Polski rynek brafittingu dynamicznie się rozwija. Rośnie świadomość kobiet na temat dopasowania biustonosza

Polski rynek brafittingu dynamicznie się rozwija

Rozwój brafittingu w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat wyraźnie przyspieszył. Na rynku może działać 500 specjalistycznych salonów oferujących darmową usługę dobierania biustonosza. Postęp w tej dziedzinie to efekt rosnącej świadomości Polek na temat negatywnego wpływu...
Co czwarty Polak kupuje ekologiczne kosmetyki. To efekt coraz silniejszego trendu slow life

Co czwarty Polak kupuje ekologiczne kosmetyki. To efekt coraz silniejszego trendu slow life

Brak parabenów, silikonów, detergentów, surowców z roślin genetycznie modyfikowanych i sztucznych barwników sprawia, że ekokosmetyki zyskują coraz większe uznanie konsumentów. Sięga po nie 25 proc. klientów, częściej kobiety – blisko 40 proc. Kosmetyki naturalne stanowią kilka procent...
Ten sezon może być rekordowy dla producentów lodów. Rośnie konsumpcja i eksport

Ten sezon może być rekordowy dla producentów lodów. Rośnie konsumpcja i eksport

To może być wyjątkowo dobry rok dla rynku lodów w Polsce. Sprzedaży sprzyjała wyjątkowo gorąca wiosna, dzięki czemu sezon rozpoczął się długo przed wakacjami. Ciepła majówka sprawiła, że sprzedaż wzrosła dwukrotnie. Przeciętny Polak zjada ok. 4...
Opracowano urządzenia wytwarzające wodę pitną z powietrza. Mogą rozwiązać problem niedoboru wody na świecie

Opracowano urządzenia wytwarzające wodę pitną z powietrza. Mogą rozwiązać problem niedoboru wody na świecie

Nawet jedna trzecia ludności cierpi na niedobór wody, a 1,2 mld ludzi na jej poważne braki. Ocieplenie klimatu pogłębia ten problem, który można jednak rozwiązać. Słoweński start-up opracował metodę pozyskiwania wody z powietrza przy wykorzystaniu...
W tym roku polski rynek handlu internetowego notuje 18-proc. wzrost. Sprzedaż żywności online może rosnąć nawet pięć razy szybciej

W tym roku polski rynek handlu internetowego notuje 18-proc. wzrost. Sprzedaż żywności online może...

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w tempie 18 proc. rocznie i na koniec tego roku osiągnie wartość 47 mld zł – wynika z prognoz Grupy Integer.pl. Najszybciej rosnącą kategorią jest sprzedaż żywności online. Ekspansję w tym segmencie planuje...
Medycyna precyzyjna wyleczy większość chorób genetycznych. W przyszłości pozwoli także zapobiegać niektórym nowotworom

Medycyna precyzyjna wyleczy większość chorób genetycznych. W przyszłości pozwoli także zapobiegać niektórym nowotworom

W przyszłości co trzeci Polak zachoruje na raka. W nawet co czwartym przypadku choroba będzie mieć podłoże genetyczne. Przyszłością w leczeniu chorób jest medycyna precyzyjna, oparta na zrozumieniu procesów zachodzących na poziomie molekularnym. Każda, nawet...
goldfish in cart – e-commerce concept

Europejski rynek e-commerce rośnie w szybkim tempie

Współcześnie dynamiczny rozwój cyfryzacji i nowych technologii kształtuje gospodarki państw. Z każdym rokiem coraz więcej firm i konsumentów wykorzystuje internet do nabywania towarów i usług. Według danych Eurostatu prawie 7 na 10 internautów (68...
Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor

Najwięcej kredytów, ale także zaległości u producentów odzieży roboczej

Polacy są już coraz bliżej wydawania na ubrania 1000 zł na osobę rocznie. Korzysta na tym nie tylko import z Azji, ale powoli także rodzima produkcja. Choć sytuacja producentów odzieży poprawia się, to jednak...
Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce rośnie w siłę. Branża czeka na wprowadzenie standardów i jasnej definicji takich kosmetyków

Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce rośnie w siłę. Branża czeka na wprowadzenie standardów i...

Polska branża kosmetyczna jest jedną z większych w Europie. Szacuje się, że kilka procent rynku stanowią kosmetyki naturalne, a ich sprzedaż stale rośnie. To efekt rozwijającego się trendu slow life. W sprzedaży takich produktów specjalizują się...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

hotel turystyka

Prawie połowa Polaków nie wyjedzie na tegoroczną majówkę – wyniki badania...

Głównie w domu, odpoczywając, a jeśli na wyjedzie, to zdecydowanie samochodem – to najczęstsze wskazania Polaków dotyczące ich planów na pierwsze dni maja tego...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Przemysł

Deloitte: Konsekwencje zmian klimatycznych zmuszają firmy do transformacji łańcuchów dostaw

Konsekwencje zmian klimatycznych będą stanowić jedno z wyzwań dla bezpieczeństwa łańcuchów dostaw w trakcie najbliższej dekady, twierdzi niemal co drugi przedstawiciel środkowoeuropejskich firm. Autorzy...