Microsoft, DHL, Google, PayPal i Netflix – to najczęściej wykorzystywane marki, pod które podszywają się hakerzy, aby podstępnie wykorzystać nasze dane. Prym wiedzie Microsoft - twierdzą specjaliści cyberbezpieczeństwa z Check Point Research w najnowszym...
Zbliża się początek listopada, a wraz z nim, wyczekiwany przez detalistów sezon świąteczny. To dla nich wielka szansa na odrobienie strat z I półrocza 2020. Jak pokazują badania PayPal, gwiazdka to być albo nie...
Restrykcje pandemiczne utrudniły prowadzenie biznesów, w których kontakt z klientem stanowi podstawę działania. Na ratunek przyszły rozwiązania mobilne – aplikacje smartfonowe umożliwiły przeniesienie procesów sprzedażowych do sieci czy nawiązanie kontaktu z partnerem biznesowym za pośrednictwem nowoczesnych narzędzi...
Check Point Research, oddział wywiadu bezpieczeństwa firmy Check Point® Software Technologies Ltd., opublikował nowy Raport Phishingowanych Marek za Q4 2019. Raport wyszczególnia marki, które były najczęściej podrabiane przez przestępców podczas prób kradzieży prywatnych danych...
Rośnie liczba cyberataków. Tylko w 2018 roku CERT Polska zanotował ponad 3,7 tys. incydentów naruszenia cyberbezpieczeństwa. To przede wszystkim phishing, dystrybucja złośliwego oprogramowania i spam. W ciągu roku trzykrotnie wzrosła liczba fałszywych sklepów internetowych. Cyberprzestępcy stale...
Mimo że Facebook nie wydał jeszcze własnej kryptowaluty, o Librze jest już głośno. Oczekiwania są ogromne, a do biznesu dołączyło już wiele renomowanych firm, jak Uber, Vodafone czy MasterCard. Docelowo do 2020 roku Stowarzyszenie Libra ma...
Gigant świata e-commerce i najcenniejsza marka świata – Amazon, kontynuuje swój zwycięski marsz i realizuje kolejne etapy planu totalnej dominacji w sektorze handlu. Po rewolucji, jaka dokonała się za pośrednictwem amerykańskiego potentata w świecie...
Dzięki uruchomieniu w Europie Xoom od teraz możliwe jest szybkie i bezpieczne przesyłanie pieniędzy m.in. z Wielkiej Brytanii czy Niemiec do Polski oraz ponad 130 innych rynków.
To dobra wiadomość dla ponad 21...
Karol Milewski dołącza do zarządu Omnipack - lidera logistyki dla e-commerce na stanowisko Chief Commercial Officera. Ze spółką Omnipack związany jest od samego początku - jest jej współzałożycielem, a do niedawna członkiem rady nadzorczej....
W 2019 roku cyberprzestępcy ukradną 2 bln dolarów, czyli kwotę, na którą 38 mln Polaków musiałoby pracować przez 4 lata (!) Przestępczy proceder kwitnie, a jedną z najpowszechniejszych form kradzieży danych pozostaje phishing. W...
Google, PayPal, Gillette i Johnson & Johnson to marki, które znalazły się w globalnym top ten Meaningful Brands® 2019
W Polsce najbardziej meaningful są Google, Nivea, Allegro, YouTube i Rossmann
82% marek mogłoby...
Skuteczne strategie marketingowe opierają się na takiej komunikacji, która uwzględnia potrzeby i wartości konsumentów. Zatem z jakich narzędzi skorzystać, aby poznać szczegółowe preferencje potencjalnych klientów?
Badania przeprowadzone w ramach projektu badawczego Buyology pokazują, że...
Najpopularniejszym miejscem robienia przedświątecznych zakupów są wciąż sklepy stacjonarne, z których skorzysta prawie 60 proc. Polaków. To jednak obok Wielkiej Brytanii najsłabszy wynik w Europie. Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne...
Jak wynika z corocznego badania „Świąteczne Zakupy”, przeprowadzonego na zlecenie PayPal, drugi rok z rzędu Polacy są jednym z najbardziej zestresowanych narodów.
Dlaczego przedświąteczne zakupy tak bardzo stresują Polaków? Dla 66 proc. badanych problemem są...
Filmy, seriale i programy telewizyjne to najpopularniejsze rodzaje treści, za jakie płacą Polacy w sieci: ponad połowa ankietowanych konsumentów zadeklarowała taki zakup w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
Wybierając internetowe platformy wideo, Polacy sprawdzają...
Sprzedaż w sezonie świątecznym może stanowić aż dwie trzecie rocznego dochodu małej firmy. W swoim najnowszym raporcie, PayPal przedstawia wskazówki, jak przedłużyć świąteczny sukces.
Dwie trzecie kupujących online deklaruje, że zrealizuje płatność tylko...
55 proc. internetowych konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online – wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal i Ipsos. W pierwszej dwudziestce krajów najczęściej wybieranych przez zagranicznych klientów nie ma jednak Polski. Powodem może być to, że polskie...
Polski e-commerce wart jest blisko 8 mld dol. i rośnie w tempie ok. 10 proc. rocznie – wynika z danych PayPal. To mniej więcej dwukrotnie wolniej niż na świecie, ale i tak szybko goni tradycyjną sprzedaż. Polscy internauci...
Prawie połowa Polaków robi zakupy rozsądnie, aktywnie szukając i korzystając z różnego rodzaju promocji – wynika z badań AdRetail „Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków”. Coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnych rabatów czy kart lojalnościowych jest moneyback, czyli zwrot części...
Ponad 900 mln dol. – tyle według serwisu Newzoo ma być wart w tym roku światowy rynek e-sportu. To wzrost o blisko 40-proc. w skali roku. W Polsce wirtualne rozgrywki także dynamicznie zyskują na popularności – zawodowo...
Czy branża gamingowa może znacząco przyspieszyć rozwój chmury? Trudno nie zauważyć jak dużym zainteresowaniem cieszą się obecnie rozgrywki profesjonalnych graczy e-sportu. W Polsce obserwujemy bardzo szybki rozwój rynku gier i powiązanego z nim e-sportu....
O ile zdążyliśmy przyzwyczaić się do rekordowych zarobków piłkarzy i już nas nie szokują, to statystyki branży e-sportu mogą wprawić wiele osób w zdumienie. Zapewne część z nas nie zdaje sobie sprawy jak prężnie...
Czy esport to wciąż jedynie rozrywka dla pasjonatów gier komputerowych czy już poważna część biznesu sportowego? Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte dynamiki rozwoju sportu elektronicznego nie można lekceważyć, co zauważają również koncerny z branży...
Według najnowszego badania PayPal oraz SuperData, zyski z e-sportu w Europie osiągną w 2018 r. 325 mln dolarów.
Już 24% polskich fanów e-sportu to kobiety – to drugi najwyższy wynik w Europie po Szwecji.
Liczba...
Freelancing to jeden z najważniejszych trendów współczesnej gospodarki
– korzystają na nim głównie ludzie młodzi, od urodzenia obeznani z siecią, którzy aktywnie wykorzystują szanse jakie daje tzw. GIG economy.
Freelancerzy to osoby,...
Świąteczne wydatki stanowią dla większości Polaków duże obciążenie domowego budżetu – według szacunków Deloitte w tym roku statystyczna rodzina wyda na Boże Narodzenie 882 złote. Niemal co trzeci Polak poważnie zastanawia się nad źródłem...
Bożonarodzeniowe zakupy już w pierwszych tygodniach grudnia? To rzadkość, bowiem tylko 7% Polaków kupuje prezenty na święta z wyprzedzeniem. Aż 49% z kolei odkłada tę sprawę na ostatnią chwilę – wynika z badania pracowni...
Według szacunków firmy Nilson, do 2021 r. straty finansowe sektora bankowego z powodu oszustw dokonanych z użyciem kart płatniczych globalnie wyniosą 32,96 mld dolarów. W stosunku do roku 2016 będzie to wzrost prawie o...
Według opublikowanego w październiku badania, ponad połowa Polaków nie wie, co to debet. Zanim jednak z zazdrością westchniemy – szczęściarze, należy wyjaśnić jedną rzecz – chodzi o badanie poziomu wiedzy finansowej. Wyniki wskazują bardzo...
Do 2020 roku wartość rynku e-sportu na świecie ma się podwoić i wynieść 1,5 mld dolarów. Do blisko 600 mln zwiększy się także liczba widzów śledzących zmagania e-sportowców. Polska jest jednym z największych rynków tej dyscypliny...
Awin, globalna sieć reklamy efektywnościowej, przygotowała raport, podsumowujący sytuację w marketingu afiliacyjnym i prezentujący stan rozwoju branży w 2017 roku. Doświadczenia płynące ze współpracy z ponad 6000 reklamodawców i ponad 100 000 aktywnych wydawców...
Rynek finansowy nieustannie się rozwija. Instytucje co chwila uzupełniają i modyfikują oferty, tworząc nowe produkty. Zmienia się także sposób korzystania z usług finansowych. Świat pieniądza staje się w coraz większej mierze wirtualny. W obliczu...
Z roku na rok coraz większą popularność w handlu online, także w Polsce zdobywa Czarny Piątek, czyli dzień, w którym startuje sezon świątecznych zakupów oraz wyprzedaży. Z tej okazji, PayPal podpowiada co mogą zrobić...
Jest to pierwsza tego typu usługa w Europie, która polega na współdzieleniu przejazdu i podziale kosztu za kurs między dwoma nieznającymi się pasażerami.
mytaxi match łączy pasażerów jadących w jednym kierunku, dzięki czemu cena za kurs...
Tesla Motors to dziecko amerykańskiego biznesmena Elona Muska. Pochodzący z RPA miliarder dorobił się fortuny jako współzałożyciel PayPal Inc. – obecnie giganta na rynku płatności elektronicznych. Poza Tesla Motors rozwija także swoją prywatną firmę...
Serwis Pyszne.pl zanotował w pierwszym półroczu 2017 wzrost przychodu o 133% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ilość zamówień wzrosła dwukrotnie. Od stycznia do czerwca użytkownicy złożyli prawie 3,5 mln zamówień o łącznej...
Celem podróży Polaków do Europy Środkowo-Wschodniej jest wypoczynek i zwiedzanie – najczęściej wyjeżdżają na 7 dni i wydają 2-4 tys. zł.
Decyzja odnośnie miejsca wypoczynku w Europie Środkowo-Wschodniej jest podyktowana przede wszystkim ceną...
Wraz ze spadkiem popularności eksploitów, czyli złośliwych programów wykorzystujących luki w zabezpieczeniach, spam przeżywa renesans popularności. Jedną z technik wykorzystywanych przez spamerów do oszukania odbiorców wiadomości e-mail jest tzw. spoofing, czyli podszywanie się pod...
W internecie przez wiele dni dostępne były dla wszystkich dane Samodzielnego Zakładu Opieki Medycznej w Kole – ok. 50 tysięcy rekordów z danymi osobowymi (m.in. imię, nazwisko, adres, PESEL) i prawdopodobnie medycznymi (grupa krwi,...
Firma F-Secure, dostawca rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa, zidentyfikowała liczne luki w zabezpieczeniach dwóch modeli kamer IP Foscam. Luki umożliwiają cyberprzestępcom przejęcie kontroli nad urządzeniem (jeżeli jest ono podłączone do internetu), podgląd materiałów wideo, a...
W dynamicznie zmieniającym się świecie mediów społecznościowych agencje public relations stoją przed nowymi zadaniami. Komunikacja marki przeniosła się do cyfrowego wymiaru, wymuszając adaptację i...
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
Chociaż inflacja i wysokie koszty funkcjonowania nadal stanowią główne wyzwania dla firm detalicznych, to branża zdaje się z optymizmem patrzeć w najbliższą przyszłość. Jak...