Ekspert: Wideo analityka wytropi klienta

Mariusz Chochołek, prezes Integrated Solutions
Mariusz Chochołek, prezes Integrated Solutions

Światowy rynek wideo analityki wzrasta co roku o około 20 proc. W 2021[1] roku ma być wart ponad 4 mld dolarów. Zdaniem Mariusza Chochołka, prezesa Integrated Solutions, takie rozwiązania pomogą mierzyć skuteczność akcji marketingowych, zredukują kolejki i przyspieszą obsługę klienta.

Mariusz Chochołek, prezes Integrated Solutions
Mariusz Chochołek, prezes Integrated Solutions

O ile śledzenie ścieżek zakupowych użytkowników w sklepach internetowych jest już pewnym standardem, to w offline z takich narzędzi nadal korzysta tylko część największych sieci detalicznych. Tymczasem nasze doświadczenia pokazują, że analiza tego, w jaki sposób klient porusza się po sklepie, na co zwraca uwagę, w jaki sposób reaguje na promocje, potrafi zwiększyć przychody w danym punkcie sprzedaży nawet o kilka procent. W dobie wysokiej konkurencyjności rynków, za wideo analityką stoją zatem konkretne korzyści finansowe – mówi Mariusz Chochołek z Integrated Solutions.

Globalne badania pokazują, że wzrost zainteresowania takimi technologiami może wynikać także ze zmian w zachowaniu samych konsumentów. 84 proc. posiadaczy smartfonów, mających 18-35 lat, chciałoby otrzymywać wiadomość od marki podczas wizyty w jej sklepie. Z kolei blisko jedna trzecia twierdzi, że ta informacja mogłaby być dopasowana do ich wcześniejszych zachowań z sieci[2].

Według Mariusza Chochołka przyzwyczajeni do intuicyjności dokonywania zakupów przez internet, wkrótce tego samego będziemy oczekiwać od sklepów stacjonarnych. – Ważną zaletą wideo analityki jest to, że umożliwia personalizację sprzedaży pod kątem demografii czy preferencji konsumenta, bazując na statystykach a nie danych osobowych – dodaje ekspert.

[1] http://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/intelligent-video-analytics-market-778.html

[2] http://www.chainstoreage.com/article/survey-millennials-want-connected-store-experience#