Eksport do Azji ma przed sobą dobre perspektywy

Potencjał konsumpcyjny Azji rośnie w szybkim tempie. Możliwości, które daje sprzedaż na ten kontynent, dostrzegają również polskie firmy, dlatego wchodzą na rynek azjatycki coraz częściej. W ciągu ostatnich 13 lat polski eksport do Azji wzrósł aż o 341%.

„Polskie firmy bardzo interesują się rynkiem azjatyckim, ale na razie to zainteresowanie jest mocno – czasami aż za mocno – teoretyczne. To jest takie delikatne badanie, co się na tym rynku dzieje i czy na pewno sobie poradzę […]. Natomiast brakuje chyba troszeczkę odwagi i pewności siebie, żeby zrobić kolejny krok – żeby nawiązać konkretną relację biznesową na rynku azjatyckim. Oczywiście nie jest to reguła, ponieważ jest wielu przedsiębiorców, którzy sobie tam świetnie radzą” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Katarzyna Kowalska, wiceprezes Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych.

Główną barierą utrudniającą polskim firmom ekspansję w Azji jest brak wiedzy nt. tamtejszej kultury biznesowej, różniącej się od naszej, oraz tamtejszego rynku. Niestety w Polsce nie ma wielu ekspertów, którzy by się w nim specjalizowali i potrafili odpowiednio doradzić firmom chcącym sprzedawać produkty na kontynent azjatycki. Pomocą dla przedsiębiorców jest na pewno Program Handlu Zagranicznego, w ramach którego mogą oni wziąć udział w konferencjach edukacyjnych i dzięki temu poszerzyć swoją wiedzę o rynku azjatyckim, uzyskać praktyczne wskazówki pozwalające sprawniej się na nim poruszać, a także poznać instrumenty zabezpieczające prowadzenie biznesu i ułatwiające ekspansję zagraniczną, takie jak ubezpieczenie należności.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Wiadomości

Donald Trump zapowiada nowe cła na Unię Europejską – wojna handlowa na horyzoncie?

Prezydent USA Donald Trump ponownie zapowiedział nałożenie ceł na...

Polski eksport do Ukrainy wzrósł o ponad 80% w ciągu trzech lat

Rosyjska inwazja na Ukrainę znacząco zmieniła relacje handlowe między...

Polski eksport w obliczu nowych realiów gospodarczych

W latach 2019-2023 Polska kontynuowała sukcesy w obszarze internacjonalizacji,...

Fuzje i przejęcia coraz popularniejsze w Polsce – EY ujawnia kluczowe motywacje menedżerów

EY przeanalizował postawy rodzimych menedżerów wobec fuzji i przejęć....

Strajk amerykańskich dokerów: minimalny wpływ na polski eksport mimo blokady portów

Strajk amerykańskich dokerów a sprawa polska – czy można...

Indie – (wschodząca?) gwiazda światowej gospodarki

Indie przez trzecią kadencje pod rządami premiera Narendry Modi...

Czy nadchodzi kolejna wojna handlowa? Koszty transportu morskiego rosną

Koszty transportu morskiego rosną: czy to także efekt oczekiwań...

Większość polskich firm liczy na wzrost eksportu, ale… obawiają się wzrostu skali opóźnień płatności

Większość ankietowanych polskich firm spodziewa się zwiększenia w 2024...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie