Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

W minionych dwunastu miesiącach nieruchomości handlowe starały się nadrabiać straty z pierwszego roku pandemii. Podsumowując 2021 rok na rynku nowoczesnych powierzchni handlowych, eksperci BNP Paribas Real Estate Poland wskazali na kilka kluczowych dla sektora zjawisk, w tym m.in.: szybki...
Ożywienie gospodarcze w wielu regionach świata sprzyja globalnym sprzedawcom detalicznym. Przychody 250 największych detalistów na świecie wyniosły w ubiegłym roku obrotowym (kończącym się najpóźniej w czerwcu 2017 r.) 4,4 biliona dolarów. Rok do roku był to wzrost o 4,1...
Podczas pandemii duża część handlu przeniosła się do sieci – przy obecnym poziomie e-zakupów ich wartość na koniec roku może przekroczyć 15 mld euro*. Masowo powstają nowe sklepy internetowe - blisko 5,5 tys. w pierwszym półroczu* Te,...
Z życia wzięte. Bo najważniejsze są fundamenty. Pokażę Ci, na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę przy wyborze hostingodawcy, aby uniknąć błędów, o których zapewne wcześniej nie myślałeś. Na konkretach, z życia wziętych, bez marketingowej ściemy. Dlaczego? Naszym zdaniem nie ma...
Aż 75% Polaków planuje zakupy podczas zimowych wyprzedaży. Coraz częściej decydują się jednak odwiedzić sklep internetowy, zamiast stacjonarnego. Co zrobić, by nowy rok rozpoczął się dla e-sklepu w możliwie najlepszy sposób? Specjaliści z Grupy Kwanko przedstawiają 10 przykazań dla...
Z pozoru wyniki sprzedaży detalicznej w tym kwartale były dobre. Globalne wydatki online w III kwartale 2021 roku wzrosły o 11% w ujęciu rok do roku. Oznacza to ożywienie w porównaniu ze skromnym 2-procentowym wzrostem w II kwartale. W...
Ponad 90 proc. e-sklepów stara się lepiej poznać swoich klientów, śledząc ich zachowanie podczas zakupów. Dostępne narzędzia analityczne pozwalają im w ten sposób pozyskać dane, które wykorzystują do zmiany wyglądu strony i jej funkcjonalności. Najczęściej są to jednak kosmetyczne poprawki. 41...
Kto lubi zatłoczone centra handlowe i bieganie po sklepach w poszukiwaniu prezentów? Raczej nikt, dlatego co raz więcej Polaków chcąc uniknąć tłumów, zamawia gwiazdkowe podarunki dla najbliższych zza monitora swojego komputera. Ponad 70% użytkowników internetu w Polsce dokonuje zakupów...
Sektor usług rządzi się swoimi prawami. Bezwzględna era prosumenta, w której to klient posiada wiedzę o produktach i usługach oraz chętnie się z nią dzieli, zobowiązuje nas do ciągłego monitorowania informacji pojawiających się w sieci. Okazuje się bowiem, iż...
Reklama telewizyjna dostępna nawet dla mikro-sklepów internetowych, towary dostarczane autonomicznymi autami w ciągu kilku godzin od zamówienia czy rozszerzona rzeczywistość umożliwiająca przymierzanie ubrań w wirtualnych przebieralniach to przykłady udogodnień, które nas czekają? Jakich zmian w handlu internetowym mogą spodziewać...
Według raportu Gemiusa w 2021 roku aż 77% polskich internautów kupowało online. To nieprawdopodobny rozwój sektora e-commerce nie tylko na świecie ale także w naszym kraju. Oznacza to jednak, że sklepy internetowe czeka coraz większa konkurencja a co za...
Aż 650 mld USD stanowi rocznie globalny rynek zwrotów w e-commerce. Z tego tylko mniej niż połowa może wrócić na rynek za początkową cenę. W Polsce dzisiaj działa około 29 tys. sklepów internetowych - czy to dla nich to...
Mimo postępującej automatyzacji procesów logistycznych oraz rozwoju nowoczesnych systemów umożliwiających kompletację, sortowanie i wysyłkę towaru do odbiorcy końcowego, wiele procesów nadal wymagać będzie manualnej operacji, więc najemcy dokładają wszelkich starań, aby przyciągnąć i przede wszystkim zatrzymać w swoich lokalizacjach...
Polacy kupują online coraz częściej – już nawet 87 proc. internautów robi zakupy w sieci, a aż 74 proc. rodaków deklaruje, że skorzysta z okazji w trakcie Black Friday. Wraz z początkiem września wśród kobiet rośnie zainteresowanie przedmiotami...
Handel Przyszłości (New Retail) to połączenie technologii on-line i off-line. To sposób budowanie nowej formy handlu w oparciu o to, jak klienci faktycznie robią zakupy. Na polskim rynku przybywa marek, które wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, rozszerzają swoją ofertę e-commerce,...
Jedna trzecia matek kupuje akcesoria dla swoich dzieci 3-4 razy w roku. Ponad jedna piąta robi to częściej, co szczególnie widać wśród kobiet mających miesięczne dochody rzędu co najmniej 5 tys. zł na rękę. Blisko 60% ankietowanych jednorazowo wydaje...
Odpowiedź na pytanie o rozwój polskiego e-handlu może być tylko jedno: wypatrujemy zwiększenia prędkości. Zakaz obudzi nie tylko kreatywność marketerów, ale wymusi zmianę nawyków konsumentów, którzy w sposób naturalny zwrócą się w stronę e-handlu, dostępnego bez zakazu nie tylko...
Firma, która zostawia negatywne wrażenie z rekrutacji ponosi nie tylko straty wizerunkowe, lecz także biznesowe. W Polsce 6 na 10 kandydatów nie kupi produktów lub usług firmy, która niewłaściwie ich potraktowała w procesie rekrutacyjnym. Co więcej, swoim negatywnym doświadczeniem...
Według najnowszych wyników Salesforce Shopping Index za II kwartał 2021 roku globalne przychody z handlu cyfrowego w skali rok do roku wzrosły jedynie o 3%. Jest to spora zmiana po ostatnich czterech kwartałach, podczas których wzrost przychodów utrzymywał się...
Izba Gospodarki Elektronicznej, która jest organizatorem Konkursu “e-Commerce Polska awards 2017” ogłosiła listę Nominowanych. Zwycięzców poznamy 9 listopada podczas uroczystej Gali w Kinie Praha w Warszawie. Konkurs “e-Commerce Polska awards” od lat kierowany jest do e-sklepów i platform e-commerce. Rozszerzenie...
Jakie są obecnie główne trendy w handlu elektronicznym – w perspektywie globalnej i w Polsce? Cyfrowy handel znajduje się w trendzie wzrostowym. W 2016 roku penetracja e-Commerce w Polsce wyniosła 56%, co przybliżyło nas do krajów Europy Zachodniej, gdzie handel...
Ponad 40 proc. Polaków choć raz w życiu kupiło świadomie podróbkę. Najczęściej były to odzież, obuwie i kosmetyki. Wybór z reguły wynikał z niższej ceny. Bardzo często zakupy podróbek dokonywane są w sieci. Tam też temat ten jest szeroko dyskutowany. Z analizy IMM wynika,...
E-handel, jeden z najszybciej rozwijających się sektorów rynku, w coraz większym stopniu wpływa na dynamikę i kierunki rozwoju krajowego rynku magazynowego i handlowego. Rodzimy Kowalski przeprowadza rocznie dwie transakcje w sieci, prawie 10 razy mniej niz statystyczny Smith, ale...
Branża e-commerce w pierwszą niehandlową niedzielę odnotowała ponad dwukrotny wzrost sprzedaży Udział wczorajszej niedzieli w transakcjach online to aż 18% całości przychodów e‑sklepów w ostatnim tygodniu Ładna pogoda spowodowała lawinę e-zakupów między godz. 18 a 22 Zamknięcie sklepów w...
Polski e-commerce osiągnie na święta prawie 4,7 miliardów zł – to rekordowy wynik Prawie co czwarta złotówka wydana w sieci przepłynie przez smartfony lub tablety Na świąteczne zakupy Polacy przeznaczą w tym roku blisko 75 miliardów zł (74,486 mld),...
Sklepy odzieżowe i obuwnicze w coraz większym stopniu wykorzystują sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. W ten sposób mogą zmaksymalizować doświadczenie zakupowe użytkowników oraz usprawnić procesy sprzedaży za pomocą analiz predykcyjnych i sterowanych procesów sprzedaży. Inteligentni asystenci cyfrowi polecają klientom ubrania na podstawie ich wzrostu...
Jak wykazało badanie UCE RESEARCH, 51% konsumentów uważa, że sklepy internetowe powinny wysyłać klientom towary wyłącznie w ekologicznych opakowaniach. 23% nie zgadza się z tym, a 26% osób nie ma zdania w tej kwestii. Według części ekspertów, e-sklepy powinny...
W ostatnich latach popularność subskrypcji zdecydowanie wzrosła i możemy spodziewać się utrzymania tego trendu w przyszłości. Raport Deloitte Digital „Mity i fakty usług subskrypcyjnych” prezentuje najpopularniejsze przekonania dotyczące modelu abonamentowego. Powszechnie zakłada się, że wygoda jest najważniejszym czynnikiem wpływającym...
Radykalna zmiana zachowań konsumenckich spowodowana pandemią koronawirusa przyspieszyła o około 3-4 lata rozwój handlu produktami spożywczymi w kanale online, wynika z europejskiego badania konsumentów przeprowadzonego przez Bain & Company. W wyniku pandemii gwałtownie wzrosło również zainteresowanie produktami z segmentu zdrowej żywności i...
Dla 71 proc. konsumentów jakość produktu jest najważniejszym kryterium zakupowym. Choć niewiele wiedzą o procedurach certyfikacji, to robi na nich wrażenie informacja, że dany produkt został przebadany. Na drugim miejscu jest cena, decydująca dla 61 proc. Polaków. Zaufanie do produktów znanych...
Latem 2017 r. zespół ShopAlike zapytał 100 ze swoich sklepów partnerskich z 13 europejskich państw o ich zdanie na temat obecnego stanu rynku e-commerce w swoim kraju, jego główne trendy i szanse rozwoju.  Przyjrzyjmy się wynikom badania.   Zadowoleni i...
Union Investment opublikował właśnie kolejną edycję indeksu atrakcyjności inwestycyjnej nieruchomości handlowych (Global Retail Attractiveness Index) dla 17 kluczowych rynków na świecie. Wynika z niego, że Polska i Czechy są najatrakcyjniejszymi rynkami handlu detalicznego w Europie. Dobre nastroje...
Wielkie święto wyprzedaży, które przywędrowało ze Stanów Zjednoczonych, cieszy się w Polsce rosnącą popularnością. W ostatni piątek listopada ruch na stronach e-sklepów rośnie nawet o kilkaset procent, padają również rekordy obrotów w handlu detalicznym. Akcje promocyjne, chociaż nierzadko przeciągają się na cały...
To, że lockdowny nie zatrzymały całkiem życia i gospodarki to zasługa sprzedaży przez internet. Dla wielu branż była ona kołem ratunkowym, w innych przyspieszyła transformację cyfrową. Dla samego sektora e-commerce pandemia to zastrzyk nowych rozwiązań. Eksperci merce.com wytypowali siedem,...
Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70% polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego. Coraz częściej klienci oczekują jednak natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań. W jaki sposób zwiększyć ich entuzjazm, który przełoży się...
Rząd zdecydował, że od 1 lipca 2021 r. kupowanie w sieci u sprzedawców spoza Unii Europejskiej będzie droższe. Do kosztu przesyłki trzeba będzie doliczyć VAT. Komentatorzy zauważają, że zmiana ta zniechęci Polaków do kupowania w chińskim marketplace Aliexpress, jednak...
Użytkownicy największych na rynku aplikacji agregujących promocje gazetkowe zwiększyli swoją aktywność w kwestii poszukiwania fraz dot. Czarnego Piątku. W porównaniu do zeszłego roku nastąpił ogromny wzrost, bo o blisko 80%. W br. hasło „Black Friday” było wyszukiwane prawie trzykrotnie...
Sklepy internetowe klubów piłkarskich nie spełniają kryteriów dotyczących praw klientów i ochrony kupujących – wynika z badania Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych. Co więcej, wiele z nich stosowało sprzeczne z prawem praktyki handlowe albo wprowadzało kibiców w błąd. Najlepiej w rankingu...
Na zakup prezentów świątecznych przeznaczymy w tym roku najczęściej od 200 do 400 zł. Nieco ponad 50 proc. Polaków planuje zrobić zakupy w galeriach handlowych, niemal tyle samo w sklepach on-line – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na...
Coraz większą rolę w handlu będą odgrywać technologie, które z jednej strony usprawnią proces zakupowy, z drugiej spowodują lepszą personalizację ofert dla poszczególnych konsumentów. Sprzedawcy będą też więcej inwestować w segment zdrowej żywności, bo konsumenci coraz większą wagę przywiązują do pochodzenia i jakości produktów, oczekując...