E-commerce: Jak zmienią się zakupy online w ciągu najbliższych 5 lat?

0

Reklama telewizyjna dostępna nawet dla mikro-sklepów internetowych, towary dostarczane autonomicznymi autami w ciągu kilku godzin od zamówienia czy rozszerzona rzeczywistość umożliwiająca przymierzanie ubrań w wirtualnych przebieralniach to przykłady udogodnień, które nas czekają? Jakich zmian w handlu internetowym mogą spodziewać się Polacy w ciągu najbliższych pięciu lat?

Popularyzacja internetu w połowie lat 90. odmieniła dotychczasowe doświadczenia zakupowe konsumentów, dając początek nowej gałęzi handlu. W skali globalnej rynek e-commerce rozpowszechnił się w 2000 roku, gdy większość europejskich i amerykańskich firm zaczęło proponować swoje produkty i usługi w sieci. Dziś, gdy zgodnie z estymacjami Sociomantic Labs, wartość tego rynku w Polsce wynosi 35,8 mld złotych, a do 2020 roku osiągnie poziom 63 mld złotych, sprzedawcy zmuszeni są przystosować się do kolejnej rewolucji – ery mobile i personalizacji. Jak może wyglądać handel internetowy za pięć lat? Eksperci z Sociomantic Labs przedstawiają pięć prognoz rozwoju e-commerce.

Programmatic TV szansą dla małych e-biznesów

Obecnie reklama TV dostępna jest przede wszystkim dla dużych i bogatych firm, które mogą pozwolić sobie na olbrzymie budżety reklamowe. W przeciągu 5 lat sytuacja ta może ulec zmianie tak, że na zaprezentowanie swoich produktów w tym medium otrzymają szansę także małe biznesy. A wszystko za sprawą programmatic TV. Spersonalizowana reklama telewizyjna działałaby na następującej zasadzie: reklamodawcy zamiast kierować reklamę luksusowego samochodu do wszystkich osób oglądających dany blok reklamowy, wykorzystując dane demograficzne i te dotyczące zainteresowań odbiorców, wyświetlaliby reklamę tylko wyselekcjonowanej grupie, np. 5 proc. widzów, którzy faktycznie mogliby sobie pozwolić na zakup takiego pojazdu. Czas antenowy dla danego urządzenia TV byłby kupowany w czasie rzeczywistym. Jak podkreślają eksperci z Sociomantic Labs, spersonalizowana reklama TV byłaby dużo efektywniejsza z racji lepszego dopasowania do odbiorcy, a także dostępna dla większej ilości reklamodawców.

Czytaj również:  Produkty Klasztorne po przejęciu Dazumi chcą podwoić przychody i myślą o akwizycjach

Autonomiczne auta, drony czy może jednak listonosz?