Jak pisać teksty pod SEO?

Jak pisać teksty pod SEO?

Jak pisać teksty pod SEO?W czasach, w których żyjemy, zapewne wiele razy słyszeliście słowa wypowiadane przez największych twórców internetowych, brzmiące następująco: „content jest najważniejszy”. To prawda… jednak nie do końca! Oczywiście możemy liczyć na łut szczęścia, który sprawi, że dzięki danemu artykułowi użytkownicy zaczną dzielić się linkami i sami „napłyną” do naszej strony. Jednak nie oszukujmy się – to bardzo trudne do osiągnięcia. Znacznie łatwiej będzie publikować treści przyjazne nie tylko użytkownikom, ale również… wyszukiwarkom! Jak więc tworzyć takie teksty?

Na samym początku…

Na starcie warto zastanowić się, o czym możemy napisać daną treść. Czego szukają twoi Klienci? Co jest dla nich ważne? Na te z pozoru trudne pytania będą bazą do Twojego pierwszego artykułu, zgodnego z zasadami SEO, czyli Search Engine Optimization. Zgodnie z tym, powinniśmy publikować treści, które są zbliżone do tego, co znajduje się w naszej ofercie. Domyślnie ma to poprowadzić użytkownika od tego, co właśnie czytał, wprost na naszą witrynę.

Zaplanuj słowa kluczowe

Najgorszym, co możemy zrobić w tym momencie, to zdać się na naszą intuicję. Teoretycznie możemy domyślać się, czego szukają nasi klienci i jakie są ich potrzeby… jednak czy aby na pewno? W takiej sytuacji ryzyko powodzenia tej operacji wynosi 50%. Znacznie lepszym pomysłem będzie faktycznie sprawdzenie, o czym Twoi klienci chcą czytać! Służą do tego narzędzia do dobierania słów kluczowych, które podpowiedzą nam, jakie frazy wpisywane w wyszukiwarkę są powiązane z naszym nowym artykułem. Kiedy już „odkryjemy” te słowa kluczowe, to powinniśmy zastanowić się, jak umiejętnie umieścić je w artykule. „Umiejętnie” to słowo klucz, gdyż nie ma nic gorszego niż sztuczne wydłużanie treści, poprzez wepchnięcie maksymalnie dużej liczby wspomnianych fraz!

Czy Twój tekst jest dobrze sformatowany?

Zdziwilibyście się, jak duży wpływ na to, jak nasz tekst jest interpretowany przez wyszukiwarki, ma również jego formatowanie. W obecnych czasach użytkownicy bardziej przeglądają, niż czytają i powinniśmy to umieć wykorzystać dla swoich korzyści! Nikt nie ma czasu, a przede wszystkim ochoty, na dogłębną analizę tekstu przypominającego bardziej epopeję niż artykuł internetowy. W takim momencie kluczowe staje się to, jak skonstruowana jest treść. Akapity, pogrubienia czy nagłówki powinny zostać Waszymi najlepszymi przyjaciółmi! Dzięki temu treść będzie przystępniejsza i łatwiejsza w odbiorze.

Nagłówki

No właśnie, kwestia nagłówków. Znaczniki H1 i H2 i tym podobne są niesamowicie ważne, gdyż Google uznaje teksty je wykorzystujące za bardziej wartościowe. Niegłupim pomysłem będzie także to, aby nagłówek posiadał jedno z wybranych przez nas słów kluczowych. Nie tylko ułatwimy użytkownikowi znalezienie interesującego fragmentu artykułu, ale również pozytywnie wpłyniemy na to, jak te treści będą indeksowane przez wyszukiwarkę! Sami widzicie, że odpowiednie optymalizowanie nagłówków jest kluczowe dla istoty content marketingu!

Tagi tytułowe i opisy

Jeżeli korzystamy z wyszukiwarek, to za każdym razem natrafiamy na coś, co w języku SEO zwiemy „meta tagami” i „opisami”. Są to po prostu kolejno nagłówki i opisy stron internetowych (w tym przypadku artykułu), które pojawiają się po wpisaniu danego zapytania. To tak naprawdę wtedy, użytkownicy po raz pierwszy mogą podjąć decyzję, czy chcą odwiedzić naszą witrynę – więc czemu by nie postarać się, aby dodatkowo pomóc im w tej czynności? Tworząc takie tagi i opisy, musimy trzymać się pewnych wytycznych, aby ułatwić pracę wyszukiwarkom. Te pierwsze, zwykle powinny się zamykać maksymalnie w 70 znakach i zawierać główną frazę kluczową. Natomiast meta opis powinien mieścić się w granicach 150-160 znaków i ma za zadanie przede wszystkim wzbudzić zainteresowanie użytkownika. Jego forma ma także wpływ na to, jak duży ruch z wyszukiwarek będzie kierowany na nasz artykuł. Nie warto ignorować tego, jak duże korzyści mogą one nam przynieść – zarówno w kwestii SEO, jak i liczbie odwiedzin.

Linkowanie wewnątrz tekstu

Ostatnim, lecz prawdopodobnie najważniejszym elementem naszego artykułu, powinno być linkowanie wewnętrzne. Powinno nam zależeć na tym, aby użytkownik maksymalnie łatwo mógł przenieść się na naszą witrynę, czyż nie? Kluczowe jest jednak to, aby zrobić to w sposób umiejętny! Warto dopilnować, aby podstrona, do której będziemy kierować, była maksymalnie zbliżona tematyką do artykułu. Takie wplecenie linków da użytkownikowi szansę na łatwe uzupełnienie pozyskanych wcześniej informacji!

Zoptymalizowane media

Łatwo się domyślić, jaki odbiór wśród czytelników będzie miał tekst bez jakichkolwiek mediów, takich jak zdjęcia, filmy czy inne „upiększacze” treści. Najzwyczajniej będzie on nieciekawy i męczący podczas jego czytania. Jednak należy pamiętać o tym, że ich wstawienie w stanie „surowym” nie jest tak dobrym pomysłem, więc powinniśmy zadbać również o ich zoptymalizowanie. Zacznijmy od samego początku. Gdy uploadujesz np. obrazy, to czy zwracasz uwagę na ich nazwę? Jeżeli nie, to czas to zmienić! Tytuły zdjęć wprost z aparatu, takie jak „IMG_0023”, czy „DSC_0012” nic nie mówią robotom wyszukiwarek, a co dopiero użytkownikom! Warto również zadbać o odpowiednie wyskalowanie rozmiaru zdjęć – najlepiej do takich parametrów, aby prezentowały się one dobrze na Twojej stronie internetowej. Ostatnim elementem optymalizacji zdjęć w artykule content marketingowym jest to, aby miały one wypełnione wartości tekstu alternatywnego, znanego także jako ALT. Zwykle przyjmuje on postać kilku słów, mających opisać to, co znajduje się na zdjęciu. Gwarantujemy Wam, że takie przygotowanie każdego z dodatkowych elementów, da więcej, niż moglibyście się spodziewać.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że dzisiejsze rady dotyczące tworzenia artykułów content marketingowych staną się dla Was czymś, z czego będziecie korzystać na co dzień. Dzisiejsze publikacje nie muszą nieść wyłącznie wartości czysto merytorycznej dla użytkowników, a wręcz przeciwnie – może to być nasza broń w walce z konkurencją! Jeżeli przygotujecie swoje artykuły w zgodzie z szeroko pojętymi zasadami SEO, to gwarantujemy Wam, że prędzej czy później otrzymacie wymierne rezultaty! Gdy wyrobimy w sobie wymienione dziś automatyzmy, to z czasem staną się one naszą drugą naturą! Potrzebujesz konsultacji w tej kwestii lub chcesz aby działania Content Marketingowe były wykonane w pełni profesjonalnie? – zgłoś się do SEOgroup