Konferencja ICCA sukcesem EXPO XXI, Warszawy i Polski

0

Konferencja ICCA (International Congress and Convention Association) Central European Chapter Summer Meeting pod hasłem “Money makes a world go round” już za nami. Spotkanie prestiżowego stowarzyszenia organizatorów kongresów i konferencji na świecie, odbyło się w dniach 26-28 sierpnia br. w Warszawie. Część oficjalna miała miejsce w EXPO XXI Warszawa, obiekcie przynależącym do ICCA. Wydarzenie odwiedziło ponad 60 najważniejszych osób z branży spotkań – zarówno członków ICCA, jak i firm oraz organizacji spoza stowarzyszenia. Uczestnicy wzięli udział w ciekawych panelach dyskusyjnych i wystąpieniach kluczowych gości, m.in. Martina Sirka, Dyrektora Zarządzającego ICCA, Davida Beniteza, założyciela firmy Content Cocktails czy Prof. Dr Doroty Chwieduk z Europejskiego Stowarzyszenia Energetyki Słonecznej.

Zespół EXPO XXI Warszawa podczas konferencji ICCA Central European Chapter Summer Meeting
Zdjęcie zespołu EXPO XXI Warszawa z konferencji ICCA Central European Chapter Summer Meeting (od lewej: Sylwia Korczak – Sales Manager, Agnieszka Chachiel – Senior Project Manager Service Center, Michał Bernatek – International Sales Director, Anna Adamovic – Sales Director, Stéphane Michaud – Commercial Director – Head of Sales).

Konferencja ICCA to przede wszystkim spotkanie edukacyjne, dlatego też organizatorzy zadbali o bogaty program merytoryczny, oparty na wnioskach i uwagach członków stowarzyszenia z poprzednich wydarzeń.

Sesje edukacyjne były bardzo ciekawe, przede wszystkim dlatego, że mogliśmy usłyszeć o doświadczeniach wszystkich obecnych członków ICCA i skorzystać z ich bogatej wiedzy. Warszawa zachwyciła nas i jej obraz pozostanie na długo w naszej pamięci – powiedział Edward Zammit, Operations Advisor w Malta Tourism Authority.

Pierwszy panel edukacyjny, moderowany przez Davida Beniteza z Content Cokctails poświęcony był strategiom firm w pozyskiwaniu nowego biznesu i koncentrował się na modelu Human to Human. Podczas niego wystąpił przedstawiciel CVB i firmy konsultingowej – Milos Milovanovic z The Gaining Edge, Prof.

Dr Dorota Chwieduk z Europejskiego Stowarzyszenia Energetyki Słonecznej oraz Edgar Hirt z Congress Center Hamburg, jak również Mike Van der Vijver z CoCoA, za pośrednictwem połączenia wideo.

W drugiej części spotkania Martin Sirk, Dyrektor Zarządzający ICCA zaprezentował główne założenia nowej strategii stowarzyszenia, która ma zostać wdrożona na najbliższym kongresie ICCA w listopadzie.

Podczas ostatniego panelu dyskusyjnego, moderator, Krzysztof Celuch z Poland Convention Bureau, podjął próbę odpowiedzi na pytanie czy obniżki cen są skutecznym narzędziem pozyskiwania biznesu. W jego ramach swoimi doświadczeniami podzielili się: Wojciech Liszka z Z Factor, Claudia Delius-Fisher z Messe Frankfurt, Krzysztof Bronk z ACCOR, Andrzej Hulewicz z DMC Mazurkas Travel oraz Anna Jędrocha z PCO Symposium Cracoviense.
Rangę konferencji wzmocniło wystąpienie Michała Olszewskiego, wiceprezydenta Miasta Stołecznego Warszawa, który opowiedział o innowacyjnym i efektywnym kosztowo projekcie Virtualna Warszawa.

Czytaj również:  Wybór odpowiedniej domeny przed rozpoczęciem działalności w internecie to nie wszystko. Firmy muszą zadbać też o certyfikaty bezpieczeństwa czy rozwój mediów społecznościowych

Spotkanie było również znakomitą okazją do zacieśnienia kontaktów biznesowych, którym sprzyjały atrakcje towarzyszące konferencji takie, jak rejs łódkami po Wiśle, grill na wyspie, Gala Dinner w Restauracji Belvedere czy spacer po Łazienkach Królewskich zakończony Festiwalem Świateł w Ogrodzie Chińskim.