Konferencja ICCA sukcesem EXPO XXI, Warszawy i Polski

0

Konferencja ICCA (International Congress and Convention Association) Central European Chapter Summer Meeting pod hasłem “Money makes a world go round” już za nami. Spotkanie prestiżowego stowarzyszenia organizatorów kongresów i konferencji na świecie, odbyło się w dniach 26-28 sierpnia br. w Warszawie. Część oficjalna miała miejsce w EXPO XXI Warszawa, obiekcie przynależącym do ICCA. Wydarzenie odwiedziło ponad 60 najważniejszych osób z branży spotkań – zarówno członków ICCA, jak i firm oraz organizacji spoza stowarzyszenia. Uczestnicy wzięli udział w ciekawych panelach dyskusyjnych i wystąpieniach kluczowych gości, m.in. Martina Sirka, Dyrektora Zarządzającego ICCA, Davida Beniteza, założyciela firmy Content Cocktails czy Prof. Dr Doroty Chwieduk z Europejskiego Stowarzyszenia Energetyki Słonecznej.

Zespół EXPO XXI Warszawa podczas konferencji ICCA Central European Chapter Summer Meeting
Zdjęcie zespołu EXPO XXI Warszawa z konferencji ICCA Central European Chapter Summer Meeting (od lewej: Sylwia Korczak – Sales Manager, Agnieszka Chachiel – Senior Project Manager Service Center, Michał Bernatek – International Sales Director, Anna Adamovic – Sales Director, Stéphane Michaud – Commercial Director – Head of Sales).

Konferencja ICCA to przede wszystkim spotkanie edukacyjne, dlatego też organizatorzy zadbali o bogaty program merytoryczny, oparty na wnioskach i uwagach członków stowarzyszenia z poprzednich wydarzeń.

Sesje edukacyjne były bardzo ciekawe, przede wszystkim dlatego, że mogliśmy usłyszeć o doświadczeniach wszystkich obecnych członków ICCA i skorzystać z ich bogatej wiedzy. Warszawa zachwyciła nas i jej obraz pozostanie na długo w naszej pamięci – powiedział Edward Zammit, Operations Advisor w Malta Tourism Authority.

Pierwszy panel edukacyjny, moderowany przez Davida Beniteza z Content Cokctails poświęcony był strategiom firm w pozyskiwaniu nowego biznesu i koncentrował się na modelu Human to Human. Podczas niego wystąpił przedstawiciel CVB i firmy konsultingowej – Milos Milovanovic z The Gaining Edge, Prof.

Dr Dorota Chwieduk z Europejskiego Stowarzyszenia Energetyki Słonecznej oraz Edgar Hirt z Congress Center Hamburg, jak również Mike Van der Vijver z CoCoA, za pośrednictwem połączenia wideo.

W drugiej części spotkania Martin Sirk, Dyrektor Zarządzający ICCA zaprezentował główne założenia nowej strategii stowarzyszenia, która ma zostać wdrożona na najbliższym kongresie ICCA w listopadzie.

Podczas ostatniego panelu dyskusyjnego, moderator, Krzysztof Celuch z Poland Convention Bureau, podjął próbę odpowiedzi na pytanie czy obniżki cen są skutecznym narzędziem pozyskiwania biznesu. W jego ramach swoimi doświadczeniami podzielili się: Wojciech Liszka z Z Factor, Claudia Delius-Fisher z Messe Frankfurt, Krzysztof Bronk z ACCOR, Andrzej Hulewicz z DMC Mazurkas Travel oraz Anna Jędrocha z PCO Symposium Cracoviense.
Rangę konferencji wzmocniło wystąpienie Michała Olszewskiego, wiceprezydenta Miasta Stołecznego Warszawa, który opowiedział o innowacyjnym i efektywnym kosztowo projekcie Virtualna Warszawa.

Czytaj również:  Co zmienił 2017, a co przyniesie 2018 na rynku telekomunikacyjnym?

Spotkanie było również znakomitą okazją do zacieśnienia kontaktów biznesowych, którym sprzyjały atrakcje towarzyszące konferencji takie, jak rejs łódkami po Wiśle, grill na wyspie, Gala Dinner w Restauracji Belvedere czy spacer po Łazienkach Królewskich zakończony Festiwalem Świateł w Ogrodzie Chińskim.