W strategii produktowej Microsoft widoczny jest silny wpływ transformacji cyfrowej. Dążenie do integracji rozwiązań biznesowych, chmury obliczeniowej oraz wzrost znaczenia mediów społecznościowych. Czy polski rynek gotowy jest na ewolucję rynku i biznesu?
Spis treści:
W erze cyfrowych przemian
Obecnie wszyscy uczestniczymy w transformacji cyfrowej, która objęła swoim zasięgiem każdą sferę życia. Jej celem jest podniesienie potencjału ludzi, firm i całej gospodarki. Zniesienie barier związanych z niższą efektywnością pracowników.
„Cyfryzacja to suma technologii mobilnych, chmury, big data i portali społecznościowych. Tworzą one kluczowe trendy, które będą dominować w światowym biznesie. Proces transformacji stał się faktem. Jednak specjaliści wskazują, że jego poziom w Polsce jest nawet o kilkadziesiąt procent niższy, niż w innych krajach Europy” – mówi Daria Widerowska, Marketing & PR Manager, IT.integro – „Aby utrzymać swoją konkurencyjność na rynku, przedsiębiorstwa powinny podążać za zmianami. Stawiać krok przed innymi. Inwestować w innowacyjne technologie i dostrzegać nowe perspektywy” – dodaje.
Zdaniem przedstawicieli Microsoft, cyfrowa transformacja koncentruje się na czterech kluczowych obszarach – relacjach z klientem, efektywności pracowników, optymalizacji kosztów oraz produktach. Nowe rozwiązania oferują narzędzia zapewniające szczegółowe analizy, możliwość budowania głębszych relacji z klientami, optymalizację działalności i wspomagają wprowadzanie innowacji oraz budowę nowych modeli biznesowych.
Wkraczając w erę przemian cyfrowych, przedsiębiorcy muszą być świadomi potrzeby zwrotu w kierunku nowych rozwiązań oraz modeli biznesowych. Odpowiedzią na potrzeby współczesnych firm są systemy oparte na chmurze, mobilności, narzędziach analitycznych. Zgodne z aktualnym nurtem będą umiały przekształcić organizacje w innowacyjne przedsiębiorstwa cyfrowe.
Directions EMEA 2017 czyli prezentacja nowej strategii Microsoft
Directions EMEA to niezależna konferencja partnerów Microsoft Dynamics. W tym roku odbyła się w dniach 4 – 6 października, w Madrycie. Wzięło w nim udział ponad 2100 uczestników – partnerów Microsoft z kanałów ERP i CRM oraz dostawcy oprogramowania (ISV) z całej Europy.
Wydarzenie otworzył Marko Perisic, General Manager reprezentujący Microsoft. Zapowiedział on zmianę strategii, która coraz mocniej będzie koncentrować się na chmurze obliczeniowej. Zaprezentował badania wskazujące, iż 80% przedsiębiorstw korzysta obecnie z chmury. Tylko niecałe 8% nie jest zainteresowanych jej możliwościami. Liczba niechętnych przedsiębiorców znacząco spadła. Jeszcze trzy lata temu, aż 21% badanych nie dostrzegało wartości rozwiązań chmurowych.
Czy to oznacza, że chmura stanie się obowiązkowa dla firm? Zdecydowanie nie. Marko Perisic podkreślił, że chmura będzie dla klientów alternatywą. Nadal będzie funkcjonować model wdrożenia on-premise, czyli na serwerach stacjonarnych. Decyzja będzie należeć do przedsiębiorców.
Podczas głównej prelekcji podkreślano znaczenie zintegrowanych danych w rozwoju produktów Microsoft. Według przedstawicieli korporacji, Microsoft posiada największy ekosystem – sieć powiązań danych na świecie. Integracja danych z Office 365, Dynamics 365, LinkedIn i rozwiązań partnerskich dostarcza ogromną porcję wiedzy o klientach i kontrahentach, która będzie dostępna w zasięgu ręki.
Dynamics 365 „Tenerife” i premiera NAV 2018
Marko Perisic podczas prezentacji zapowiedział wzrost inwestycji w promocję produktów Dynamics 365. Jak zatem będzie wyglądać przyszłość systemu Microsoft Dynamics NAV? Użytkowników systemu możemy uspokoić. System ERP nadal będzie rozwijany, a obecne funkcjonalności będą poszerzone o liczne nowe możliwości, zarówno w modelu on-premise, jak i cloud.
Przedstawiciel korporacji zapowiedział przeprowadzenie w najbliższych latach rebrandingu marki Dynamics NAV. „Już niedługo Microsoft Dynamics NAV stanie się jedną z marek dostępnych pod szyldem Dynamics 365. Ostateczna nazwa nie jest jeszcze znana. Obecnie obowiązuje termin roboczy – Dynamics 365 „Tenerife” – wspólny dla systemu ERP w chmurze oraz na serwerach stacjonarnych. Zmiany są związane z długoterminową strategią firmy, dążącej do integracji rozwiązań Microsoft oraz spójności przekazu kierowanego do klientów” – mówi Daria Widerowska.
Podczas Directions EMEA 2017, zapowiedziano także premierę systemu Dynamics NAV 2018 oraz chmurowego rozwiązania, obecnie znanego pod roboczą nazwą – Dynamics 365 “Tenerife”. Będzie ono zawierać pełną funkcjonalność NAV.
Światowa premiera Microsoft Dynamics NAV 2018 odbędzie się w grudniu 2017 roku. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie na rynek Dynamics 365 „Tenerife” oraz NAV 2018 w wersji R2, planowane na wiosnę 2018 roku. Póki co, Dynamics 365 “Tenerife” będzie wdrażany w wybranych krajach jak USA, Kanada, Wielka Brytania, Dania, Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy, Holandia, Austria, Szwajcaria, Belgia, Szwecja i Finlandia. Polska premiera nie jest jeszcze zaplanowana.
Cyfrowa transformacja w strategii Microsoft
Cyfrowa transformacja to ogromna szansa dla firm. Wpłynie na działanie wszystkich branż, procesów i modeli biznesowych. Wprowadzi nowe metody pracy i sposoby komunikacji. To silny trend, który dostrzegają i promują twórcy nowoczesnych technologii, w tym Microsoft.
Korporacja zadbała o integrację technologii i procesów biznesowych oferując klientom potężne źródło wiedzy i danych. Dostępnych w każdym miejscu i o dowolnej godzinie.
Źródło: www.IT.integro.pl