Microsoft stawia kolejne kroki w kierunku cyfrowej transformacji

0

W strategii produktowej Microsoft widoczny jest silny wpływ transformacji cyfrowej. Dążenie do integracji rozwiązań biznesowych, chmury obliczeniowej oraz wzrost znaczenia mediów społecznościowych. Czy polski rynek gotowy jest na ewolucję rynku i biznesu?

W erze cyfrowych przemian

Obecnie wszyscy uczestniczymy w transformacji cyfrowej, która objęła swoim zasięgiem każdą sferę życia. Jej celem jest podniesienie potencjału ludzi, firm i całej gospodarki. Zniesienie barier związanych z niższą efektywnością pracowników.

„Cyfryzacja to suma technologii mobilnych, chmury, big data i portali społecznościowych. Tworzą one kluczowe trendy, które będą dominować w światowym biznesie. Proces transformacji stał się faktem. Jednak specjaliści wskazują, że jego poziom w Polsce jest nawet o kilkadziesiąt procent niższy, niż w innych krajach Europy” – mówi Daria Widerowska, Marketing & PR Manager, IT.integro – „Aby utrzymać swoją konkurencyjność na rynku, przedsiębiorstwa powinny podążać za zmianami. Stawiać krok przed innymi. Inwestować w innowacyjne technologie i dostrzegać nowe perspektywy” – dodaje.

Zdaniem przedstawicieli Microsoft, cyfrowa transformacja koncentruje się na czterech kluczowych obszarach – relacjach z klientem, efektywności pracowników, optymalizacji kosztów oraz produktach. Nowe rozwiązania oferują narzędzia zapewniające szczegółowe analizy, możliwość budowania głębszych relacji z klientami, optymalizację działalności i wspomagają wprowadzanie innowacji oraz budowę nowych modeli biznesowych.

Wkraczając w erę przemian cyfrowych, przedsiębiorcy muszą być świadomi potrzeby zwrotu w kierunku nowych rozwiązań oraz modeli biznesowych. Odpowiedzią na potrzeby współczesnych firm są systemy oparte na chmurze, mobilności, narzędziach analitycznych. Zgodne z aktualnym nurtem będą umiały przekształcić organizacje w innowacyjne przedsiębiorstwa cyfrowe.

Directions EMEA 2017 czyli prezentacja nowej strategii Microsoft

Directions EMEA to niezależna konferencja partnerów Microsoft Dynamics. W tym roku odbyła się w dniach 4 – 6 października, w Madrycie. Wzięło w nim udział ponad 2100 uczestników – partnerów Microsoft z kanałów ERP i CRM oraz dostawcy oprogramowania (ISV) z całej Europy.

Czytaj również:  Poczta Polska przeznaczy na inwestycje ponad miliard złotych do 2021 roku. Najważniejszym projektem jest budowa Centralnego Hubu Logistycznego

Wydarzenie otworzył Marko Perisic, General Manager reprezentujący Microsoft. Zapowiedział on zmianę strategii, która coraz mocniej będzie koncentrować się na chmurze obliczeniowej. Zaprezentował badania wskazujące, iż 80% przedsiębiorstw korzysta obecnie z chmury. Tylko niecałe 8% nie jest zainteresowanych jej możliwościami. Liczba niechętnych przedsiębiorców znacząco spadła. Jeszcze trzy lata temu, aż 21% badanych nie dostrzegało wartości rozwiązań chmurowych.

Czy to oznacza, że chmura stanie się obowiązkowa dla firm? Zdecydowanie nie. Marko Perisic podkreślił, że chmura będzie dla klientów alternatywą. Nadal będzie funkcjonować model wdrożenia on-premise, czyli na serwerach stacjonarnych. Decyzja będzie należeć do przedsiębiorców.