Nowa prezes wciągnęła Wartę Poznań na krajowe czołówki

0
Izabella Łukomska-Pyżalska

Izabella Łukomska-PyżalskaWarta Poznań zyskała rozgłos na poziomie klubów piłkarskiej Ekstraklasy. W tygodniu gdy prezesem została Izabella Łukomska-Pyżalska, o Warcie pisało się więcej niż o Śląsku Wrocław, czy Górniku Zabrze – podał PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w raporcie specjalnym z badania POLSKA PIŁKA.

Analitycy sprawdzili, jaki wpływ na medialną pozycję Warty miała Izabella Łukomska-Pyżalska. Pod uwagę wzięto materiały prasowe, jakie ukazały się w dniach od 17 do 22 stycznia 2010 roku. W tym czasie o poznańskim klubie pojawiło się więcej publikacji, niż w całym poprzednim miesiącu. Łącznie traktowało o nim 145 tekstów, podczas gdy w grudniowym raporcie POLSKA PIŁKA naliczono ich 122.

W prawie 22 proc. publikacji z badanego tygodnia wystąpiło nazwisko Izabelli Łukomskiej-Pyżalskiej. Metodologia badania zakłada monitoring 1000 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W tej puli mediów szefowa firmy deweloperskiej Family House pojawiła się w artykułach 40-krotnie. Jednak analitycy oszacowali, że we wszystkich monitorowanych przez PRESS-SERVICE portalach internetowych było ponad 150 takich publikacji. Oznacza to, że o Łukomskiej donosiły w dużej mierze także media o innym profilu niż sportowy oraz serwisy o mniejszym dotarciu.

Ubiegły tydzień dał Warcie prawie 800 tysięcy złotych ekwiwalentu reklamowego. Tyle musiałby zapłacić klub za reklamę o powierzchni analizowanych publikacji. Tylko 20 stycznia ukazało się 45 tekstów.

Co ciekawe, od listopada Warta była najmniej medialnym klubem spośród 23 monitorowanych w POLSKIEJ PIŁCE. Wygląda więc na to, że w styczniu ten trend zostanie przełamany. W dniach od 17 do 22 stycznia Warta stała się zdecydowanie najczęściej opisywanym klubem I ligi. Osiągnęła też więcej publikacji, niż niektóre drużyny Ekstraklasy – Śląsk Wrocław, Górnik Zabrze, Arka Gdynia, Korona Kielce, Widzew Łódź, czy Polonia Bytom. Według PRESS-SERVICE Warta uplasowała się na jedenastym miejscu w klasyfikacji najbardziej medialnych klubów w Polsce. Na czele niezmiennie Lech Poznań, za nim Wisła Kraków i Polonia Warszawa.

Czytaj również:  Co trzeci nastolatek uważa siebie za uzależnionego od mediów społecznościowych. Rodzice nie zdają sobie sprawy z zagrożeń