Odlewnia Volkswagen Poznań rozpocznie produkcję kolejnych komponentów do samochodów elektrycznych

  • Odlewnia Volkswagen Poznań wygrała kolejne przetargi na produkcję komponentów do elektrycznych modeli Grupy VW
  • Nowe linie produkcyjne i zabezpieczenie istniejących miejsc pracy
  • Jeszcze bardziej ekologiczny proces produkcyjny, wykorzystanie energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych
  • Dyrektor Odlewni Volkswagen Poznań, dr Thomas Kreuzinger-Janik podkreśla: „W naszym procesie planowania strategicznego uwzględniliśmy rosnący rynek e-mobilności. Poznańska odlewnia będzie w najbliższych latach produkować prawie półtora miliona komponentów rocznie dla elektrycznych modeli koncernu VW

Kierunek rozwoju Grupy Volkswagen to elektromobilność. Każda z marek koncernu już dziś oferuje przynajmniej jeden w pełni elektryczny model. Zmiany w ofercie modelowej pociągają za sobą zmiany sposobu produkcji. Odlewnia Volkswagen Poznań wpisuje się w kierunek rozwoju Grupy i już wkrótce rozpocznie seryjną produkcję obudów do silników elektrycznych stosowanych w elektrycznych modelach różnych marek Grupy budowanych na platformach PPE i MEB Performance. Zakład zostanie wyposażony w kolejne nowoczesne maszyny, a istniejące miejsca pracy zostaną zabezpieczone na przyszłość.

W wyniku postępowania przetargowego, Odlewnia Volkswagen Poznań w dwóch etapach pozyskała zlecenia na produkcję obudów silników elektrycznych do bogatej gamy napędzanych w ten sposób modeli różnych marek Grupy Volkswagen.

W pierwszym przetargu Odlewni powierzono wytwarzanie obudowy silnika elektrycznego osi przedniej, osi tylnej oraz osi tylnej platformy PPE Performance elektrycznych samochodów segmentu premium: Audi oraz Porsche. Start seryjnej produkcji tych podzespołów nastąpi w połowie roku 2022, a docelowa wielkość produkcji wyniesie 860 000 sztuk rocznie. W ramach niezbędnych inwestycji powstanie zupełnie nowa linia produkcyjna, zakupionych będzie 10 nowych maszyn obróbczych, maszyna myjąca oraz maszyna do automatycznego pakowania.

Drugi, rozstrzygnięty w październiku przetarg, pozwoli na uruchomienie w Odlewni Volkswagen Poznań produkcji obudów silnika elektrycznego dla modeli budowanych na platformie MEB Performance. Są to przede wszystkim sztandarowe elektryczne modele Volkswagena: ID.3 oraz ID.4, ale również inne modele takich marek jak Skoda, Seat, Audi, a także przyszły VW ID. Buzz. W tym przypadku seryjna produkcja komponentów rozpocznie się w I kwartale roku 2023, a szacowana, maksymalna wielkość produkcji wyniesie ponad 450 000 sztuk rocznie. Na potrzeby tej produkcji, w ramach efektu synergii, rozbudowana będzie istniejąca już linia produkcyjna MEB Base + na której wytwarzane są w tej chwili komponenty do elektrycznego ID.3. Pojawią się tu dodatkowe maszyny i urządzenia: 4 kolejne maszyny obróbcze oraz maszyna myjąca i maszyna do automatycznego pakowania.

„W naszym procesie planowania strategicznego uwzględniliśmy rosnący rynek e-mobilności. W związku z tym, nasz dział planowania technicznego już na etapie projektowania linii produkcyjnej MEB Base+  tak zaplanował urządzenia produkcyjne dla ID.3, by możliwa była ich rozbudowa. Dlatego możemy teraz wykorzystać tę linię do potrzeb produkcji obudów silników elektrycznych dla samochodów osadzonych na platformie MEB Performance” – wyjaśnia dr Thomas Kreuzinger-Janik, dyrektor Odlewni Volkswagen Poznań. „W odlewaniu ciśnieniowym stosowane są standardy z projektu MEB Base+, a istniejąca linia MEB Base+ zostanie rozszerzona o różne systemy obróbki mechanicznej. W ten sposób poznańska odlewnia będzie w najbliższych latach produkować prawie półtora miliona komponentów rocznie dla elektrycznych modeli koncernu VW”.

 

Zdobyte kontrakty pozwolą na zabezpieczenie istniejących w Odlewni miejsc pracy. Jednocześnie sama produkcja obudów do silników elektrycznych będzie bardziej ekologiczna. Obróbka mechaniczna komponentów odbywać się będzie z minimalnym wykorzystaniem chłodziwa – metodą MMS (Minimal-Mengen-Schmierung). Zamiast dużej ilości płynów chłodzących wykorzystana będzie tu mgła olejowa i powietrze. Grupa Volkswagen przykłada również ogromną wagę do tego, by produkowane przez nią pojazdy elektryczne były neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw. Stąd Odlewnia Volkswagen Poznań od roku 2019 – podobnie jak fabryka Volkswagen Poznań w Antoninku – w 100% zasilana jest energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych – z elektrowni wiatrowych i hydroelektrowni zlokalizowanych w Polsce.

 

Powierzenie Odlewni Volkswagen Poznań produkcji komponentów do samochodów elektrycznych świadczy o technicznym zaawansowaniu zakładu, wysokiej jakości wytwarzanych tu produktów oraz o najwyższej klasy umiejętnościach zawodowych tutejszej kadry pracowniczej.

Odlewnia Volkswagen Poznań jest drugą odlewnią aluminium w koncernie Volkswagen i jedną z największych odlewni w Europie. Od początku swej działalności wyprodukowała i sprzedała 84 mln. komponentów zabudowywanych w autach  Koncernu VW.  W odlewni produkowane są głowice cylindrowe do silników, obudowy przekładni kierowniczej, wsporniki przedniej osi zawieszenia, oraz obudowy sprzęgła i skrzyni biegów.  Części wytwarzane w Poznaniu są wysyłane między innymi do zakładu produkującego silniki w Polkowicach oraz do Niemiec, Czech, Węgier i Chin. Odlewnia ubiegły rok zamknęła wynikiem 4,2 mln wyprodukowanych komponentów.  We wrześniu 2019 roku odlewnia rozpoczęła seryjną produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy MEB samochodów z napędem elektrycznym. To pierwszy komponent z portfolio poznańskiej odlewni z przeznaczeniem do zabudowy w elektrycznym modelu VW ID.3.  Począwszy od 2019 roku odlewnia dołączyła do zakładów Volkswagen Poznań zasilanych w 100% energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Odlewnia Volkswagen Poznań jako pierwsza fabryka w Polsce, wykorzystała technologię odzysku ciepła z procesów produkcyjnych do ogrzania okolicznego szpitala i kamienic. Dzięki ciepłu z Odlewni ogrzewanych jest 2.000 pobliskich mieszkań

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Wiadomości

Globalna sprzedaż samochodów hamuje i negatywnie wpływa na branżę motoryzacyjną w Polsce

Kryzys niemieckiej motoryzacji, dotychczasowego lokomotywy europejskiej gospodarki, niesie ze...

Bain: Popyt na baterie do aut elektrycznych wzrośnie czterokrotnie do 2030 r.

Wraz z coraz większą popularnością samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na...

Volkswagen na dobrej drodze: solidne wyniki mimo wyzwań

„Grupa Volkswagen w pierwszej połowie roku zanotowała solidne wyniki....

Nowe europejskie prawo: koniec polskiego sektora bateryjnego?

Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą stanowić poważne wyzwanie...

Sprzedaż elektryków przewyższy auta spalinowe do 2030 roku. W Europie będzie jeździć 75 mln bezemisyjnych aut

Sprzedaż samochodów elektrycznych przewyższy sprzedaż wszystkich innych pojazdów do...

Rynek opon w I kwartale 2024: spadki w Polsce, wzrosty w Europie

W pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż opon na rynek...

Ferrari: mocne wyniki finansowe, ale czy to wystarczy?

Ferrari dostarczy zawsze o jeden samochód mniej, niż wymaga...

Fatalne wyniki Tesli. Czy Elon Musk ma problem?

Producent samochodów elektrycznych pokazał wyniki mocno poniżej rynkowych oczekiwań....
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie