Polacy szukają banku, który skredytuje najszybciej

Bartłomiej Babicz, Dyrektor Zarządzający Obszarem Bankowości Detalicznej w Nest Banku
Bartłomiej Babicz, Dyrektor Zarządzający Obszarem Bankowości Detalicznej w Nest Banku

Szukając kredytu aż 35% Polaków wybrało bank, który zaoferuje środki najszybciej – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Nest Banku. Kolejne 28% wybrało ofertę z minimalną liczbą formalności. Co ciekawe, koszty kredytu znalazły się poza podium w kredytowej hierarchii wartości. Brak wiedzy czy duża odwaga? – Mamy zaufanie do banków, ale też jesteśmy świadomi, że ceny kredytu są w nich coraz bardziej zbliżone. Dlatego gdy potrzebujemy kredytu, to chcemy otrzymać pieniądze szybko i prosto – mówi Bartłomiej Babicz z Nest Banku.

Decyzja kredytowa czynnikiWedług danych NBP, aż 69% Polaków ma zaufanie do banków. Co więcej, 72% z nas jest przekonana, że są one odpowiednio nadzorowane i działają uczciwie. Zapewne dlatego korzystając z ich usług nie zawsze jesteśmy dociekliwi. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy potrzebujemy zastrzyku gotówki. Jak pokazują badania przeprowadzone na zlecenie Nest Banku, szybkość udzielenia kredytu (35%) i minimum formalności (28%)  są najważniejszymi argumentami przy podejmowaniu decyzji kredytowej.

Bartłomiej Babicz, Dyrektor Zarządzający Obszarem Bankowości Detalicznej w Nest Banku
Bartłomiej Babicz, Dyrektor Zarządzający Obszarem Bankowości Detalicznej w Nest Banku

– Jeśli potrzebujemy zastrzyku gotówki, to zwykle nie mamy czasu na czekanie. Idziemy więc tam, gdzie dostaniemy pieniądze szybko. Chcemy też aby bank dopasował swój sposób działania do naszej sytuacji. Na przykład, żeby uwzględnił dodatkowe dochody lub oszczędności – zauważa Bartłomiej Babicz, Dyrektor Zarządzający Obszarem Bankowości Detalicznej w Nest Banku. – Na szczęście banki to rozumieją. Wiele z nich już usprawniło procesy weryfikacyjne i uprościło procedury, co skróciło czas oczekiwania na decyzję kredytową. Sprawiło to także, że „szybka pożyczka” przestała kojarzyć się wyłącznie z „niebezpiecznymi” ofertami – tłumaczy Bartłomiej Babicz.

Badanie Nest Banku pokazało, że wysokość raty była najważniejsza dla 24% Polaków, a oprocentowanie dla 21%. Tylko 5% badanych zwróciło uwagę na dodatkowe korzyści, które otrzyma jeżeli zdecyduje się na kredyt. Niespełna 7% uległo namowom doradcy, a 8% skorzystało z rady członka rodziny. Tylko 10% badanych zadeklarowało, że skorzystali z kredytu dlatego, że był dostępny przez Internet.

* Na podstawie raportu NBP: Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego luty 2017

** Na podstawie badania „Eksploracja postaw i potrzeb klientów indywidualnych oraz mikroprzedsiębiorców w kategorii bankowej” przeprowadzonego przez instytut Kantar Millward Brown na zlecenie Nest Banku