Cztery powody, dla których retargeting jest niezbędnym rozwiązaniem dla firm e-commerce

0

Statystyki mówią same za siebie – tylko 2 proc. osób odwiedzających sklep internetowy dokonuje w nim zakupu. Pozostałe 98% opuszcza go z pustymi „rękoma”. Nic więc dziwnego, że wygenerowanie jak największej konwersji wśród tej grupy klientów to jedno z najważniejszych zadań, jakie stawiają przed sobą managerowie e-commerce, którzy  wraz ze zbliżającym się końcem letnich wyprzedaży będą musieli odpowiedzieć sobie – ponownie – na pytanie, czy budżet jaki przeznaczyli na wzrost ruchu w ich sklepie został wykorzystany w najlepszy z możliwych sposobów. Mając na uwadze fakt, że większość potencjalnych klientów odwiedzających ich sklep, opuściła go przed dokonaniem zakupu – odpowiedź może być tylko jedna – „nie”. Na szczęście na rynku istnieją rozwiązania, które pomagają e-biznesom różnej wielkości w osiągnięciu jak najlepszego ROI – jednym z nich jest „retargeting”. W niniejszym artykule Criteo firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, przedstawia cztery najważniejsze powody, dla których menedżerowie i właściciele firm e-commerce powinni rozważyć przeznaczenie części swoich budżetów właśnie na retargeting.

Retargeting może być najlepszym przyjacielem internetowego sprzedawcy. Jeśli tylko potraktuje on to narzędzie w strategiczny sposób, z pewnością przyczyni się do wzrostu sprzedaży w jego sklepie. Jak? Przede wszystkim podstawowym zadaniem retargetingu jest ponowne zaangażowanie w proces zakupowy niezdecydowanych klientów. Mając na uwadze fakt, że ludzie po opuszczeniu sklepu przeglądają inne strony internetowe, retargeting spełnia rolę uprzejmego przypomnienia o zakupie, którym byli już zainteresowani – i okazji, której być może nie chcieliby przegapić. Poniżej prezentujemy cztery najważniejsze powody, dla których, chcący odnieść sukces e-sprzedawca powinien rozważyć wykorzystanie  retargetingu w swoich działaniach marketingowych:

Powód nr 1: Retargeting daje drugą szansę na przekonanie do zakupu zainteresowanego klienta.

Kupujący wykazał już zainteresowanie sklepem, a może nawet umieścił produkt w koszyku. Retargeting stanowi uprzejme przypomnienie o niedokończonym zakupie, które sprowadzi go z powrotem do sklepu.

Czytaj również:  Czy już zaczyna działać strach przed więzieniem? Raport – Dłużnik alimentacyjny (maj 2017)

Powód nr 2: Retargeting powoduje, że sklep staje się bliższy tej grupie odbiorców, która jest skłonna finalnie dokonać w nim zakupu

Wielu ludzi odwiedza sklepy internetowe. Bez względu na fakt, czy wchodzą do nich tylko na chwilę, czy faktycznie zaczynają robić w nich zakupy i porzucają swój koszyk bez dokonania płatności wszyscy są potencjalnymi klientami. Znajdują się już na ścieżce konwersji, są więc bardziej skłonni do dokonania zakupu. Dlatego też powrót do nich z odpowiednio sprofilowaną reklamą jest sprytnym sposobem na ponowne rozpalenie ich chęci dokonania zakupu.

Powód nr 3: Retargeting pomaga budować świadomość marki i przywiązanie do niej

Reklama wyświetlana w ramach retargetingu pomaga pozycjonować markę firmy jako popularną, liczącą się na rynku – a przynajmniej – wartą przyjrzenia się po raz drugi. Budowanie świadomości brandu pomaga firmom e-commerce pozostać w pamięci ich grup odbiorców. Nawet jeśli w danym momencie nie dokonają oni zakupu, z pewnością będą o niej pamiętać przy kolejnych zakupach.

Powód nr 4: Retargeting to efektywne kosztowo narzędzie, dające bardzo dobre wyniki ROI