Powstała platforma do analizy i gromadzenia informacji nt. zachowań klientów w sklepie. Dzięki niej sprzedawcy mogą personalizować swoje przekazy i zwiększać sprzedaż

0

Jeszcze kilka lat temu targetowanie reklam kojarzyło się wyłącznie ze światem wirtualnym i opierało się na badaniach aktywności potencjalnych klientów w internecie. Obecnie wiele firm korzysta również z narzędzi, które umożliwiają kierowanie spersonalizowanych przekazów marketingowych opartych na aktywności konsumentów w sklepach stacjonarnych. Jednym z nich jest platforma Cluify, która dociera do potencjalnych klientów za pomocą bezprzewodowego internetu, Bluetooth i aplikacji mobilnych.

Coraz częściej w galeriach handlowych instalowane są beacony lub nadajniki Wi-Fi, wraz ze zintegrowanym z nimi systemem do analizy danych, zazwyczaj w formie aplikacji mobilnej. Ich zadaniem jest gromadzenie informacji o zachowaniach klientów w celu spersonalizowania przekazu marketingowego. W konsekwencji dany sklep może między innymi lepiej dotrzeć do potencjalnych konsumentów, którzy będą bardziej zainteresowani zakupami w konkretnym miejscu.

– Platforma Cluify to dwie płaszczyzny. Pierwsza z nich opiera się na aplikacjach mobilnych: zarówno naszych, jak i naszych partnerów, z których pobieramy zdeanonimizowaną informację o tym, jakie sieci widzi dany telefon. Na podstawie pierwszej płaszczyzny tworzymy drugą warstwę bazodanową, dzięki której jesteśmy w stanie wyciągać konkretne przypadki potrzebne naszym klientom, np. osoby przechodzące wokół jakiegoś punktu. To jest marketing przeniesiony do świata rzeczywistego, tzn. umożliwiamy dotarcie do nowych klientów, jak i dotarcie do konsumentów, którzy odwiedzili już daną placówkę – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Edward Mężyk, Prezes Zarządu firmy Datarino.

Raport Deloitte „Consumer review digital predictions 2015” wskazuje, że ponad 30 proc. użytkowników smartfonów deklaruje wpływ spersonalizowanej komunikacji marketingowej na ich decyzje zakupowe. Oznacza to, że co trzecia osoba, która dostaje dopasowaną ofertę na swój telefon, bierze ją pod uwagę przed dokonaniem zakupu. Jak podkreśla specjalista, wykorzystanie najnowszych zdobyczy technologii pozwoli dotrzeć do dużo większej grupy odbiorców.

– Najważniejsza innowacyjność leży w połączeniu Wi-Fi, Bluetooth i aplikacji mobilnych, tzn. docieramy do dziesięciokrotnie większego rynku, niż dociera internet. To najważniejsza cecha Cluify. Do tego robimy to w sposób bardzo łatwy dla rynku retailowego, tak więc nikt nie musi się znać na tych technologiach, nie ma żadnego wdrożenia. Wystarczy się zalogować do panelu – twierdzi Edward Mężyk.

Czytaj również:  Najbardziej poszukiwani pracownicy fizyczni z Ukrainy

Jak wynika z badań ShopperTrak National Index Poland, Polacy coraz mniej czasu spędzają w centrach handlowych. W 2016 roku frekwencja spadła prawie o 5 proc. Mimo to w 2017 roku zostanie oddanych do użytku aż 400 tys. mkw. nowych powierzchni galerii handlowych. To oznacza, że rynek nie składa broni i przechodzi do kontrataku. Dlatego właśnie jednym z zadań platformy Cluify jest zwiększenie frekwencji osób odwiedzających galerie.