Pozycjonowanie ecommerce. 4 wskazówki jak być wysoko w Google

pozycjonowanie ecommerce

W ciągu ostatnich kilku lat świat e-commerce mocno zyskał na popularności. Posiadanie własnej witryny i sprzedaż produktów online nie jest już wystarczające, ważna jest pozycja w wyszukiwarce i działania SEO, które pozwolą być bardziej widoczne. Optymalizacja witryny e-commerce pod kątem organicznego ruchu wyszukiwania pozwala poprawić kluczowe wskaźniki bez konieczności wydawania fortuny na promocję. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jak to zrobić.

Stwórz szczegółowy plan słów kluczowych

Dla każdego wyniku wyszukiwania, wyszukiwarka musi wybrać najlepsze strony, spełniające intencje użytkownika. Pomaganie wyszukiwarkom w wyświetlaniu najlepszych wyników użytkownikom, to gwarantowany sposób na awans w rankingu, właśnie dlatego należy opracować szczegółowy plan słów kluczowych.

Dopasuj kategorie do każdego słowa kluczowego – stwórz tabelę, opisując czy dane słowo kluczowe ma charakter informacyjny, nawigacyjny czy handlowy.

Wyróżnij słowa kluczowe konkurencji – utwórz tabelkę ze słowami kluczowymi konkurencji, co pozwoli ci opracować własną strategię marketingową płatnych kampanii reklamowych.

Uporządkuj słowa według ilości – jeśli chcesz kierować reklamy na słowa kluczowe, to uporządkowanie ich w ten sposób pozwoli wybrać słowa mające największy potencjał na osiągnięcie większego ruchu i wyższej sprzedaży. Pamiętaj, że ustalając słowa kluczowe, możesz posłużyć się wieloma narzędziami, które ułatwią Ci cały proces.

Wypróbuj skuteczne kampanie Google Ads!

Twórz wartościowe treści dla użytkownika

Wybór właściwych słów kluczowych to dopiero połowa sukcesu. Wyszukiwarki uwielbiają unikalne i przydatne treści, dlatego warto je tworzyć, by zaimponować odwiedzającym. Przygotowywanie contentu ma na celu również znajdowanie twojej witryny za pomocą wyszukiwarek, dlatego pomyśl o użytkowniku i znajdź tematy, które odpowiadają na jego pytania. Naucz swoich czytelników rozwiązań, o których nie wiedzieli – to, czy twój produkt jest częścią tego rozwiązania, nie ma znaczenia, bo twoim głównym celem jest pomoc odbiorcy. Decydując się na treści skoncentrowane na produkcie, masz możliwość kierowania na słowa kluczowe powiązane z konkretnymi towarami, które sprzedajesz, co pomoże w zwiększeniu ruchu z największym prawdopodobieństwem konwersji. SEO wymaga wysokiej jakości treści i taką też preferują użytkownicy, nie zapomnij też, że content marketing to nie tylko artykuły, ale także wideo, infografiki, ebooki i poradniki.

Optymalizuj strony produktowe

Siłą napędową twojej działalności są strony produktowe, dlatego ich odpowiedni wygląd i optymalizacja są bardzo ważne. Kilka linijek tekstu o każdym produkcie oraz nieciekawe zdjęcia lub film, to zdecydowanie za mało. Potrzebujesz więcej informacji, by Google mogło je znaleźć.

Nazwa produktu – skup się na nazwie produktu, która w większości przypadków używana jest w adresie URL strony produktu i tytule SEO.

Optymalizacja obrazu – równie ważnym elementem witryny e-commerce są obrazy. Muszą być one wysokiej jakości i wyraźnie przedstawiać produkt z jak największą liczbą detali. Liczy się nie tylko różny kąt fotografii, ale też nazwa pliku – najlepiej użyć nazwy produktu i głównego słowa kluczowego.

Materiał wideo – klient będzie czuł się pewniej podczas zakupów, gdy poza zdjęciami, na stronie produktu znajdzie też film wideo. Może być to wideo instruktażowe o sposobie korzystania z produktu, referencje osób korzystających lub prostu ubranie na modelu/modelce. Publikowanie takich filmów może być świetnym sposobem na przyciągnięcie potencjalnych klientów i skłonienie ich do zakupu.

Zadbaj o przyjazny i atrakcyjny dla użytkownika projekt

Giganci e-commerce wiedzą już, że zakupy online mają być proste, dlatego też konsumenci oczekują tego samego od pozostałych platform. Niestety, wiele sklepów internetowych w dalszym ciągu, oferuje kiepskie wrażenia użytkownika poprzez złożone procesy zakupowe, błędy podczas transakcji czy mylące elementy. Wyszukiwarki również nagradzają witryny, które użytkownicy uważają za przyjazne. Upewnij się więc, że Twoja strona:

  • jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych,
  • odpowiednio szybko się wczytuje,
  • nie posiada długich linków URL,
  • jest przejrzysta i poruszanie się po niej jest intuicyjne,
  • jest dobrze zaprojektowana pod względem architektury i układu informacji,
  • posiada oryginalny projekt przyjemny dla oka.

Korzystaj z profesjonalnych designerów oraz narzędzi, które pomogą zmierzyć ci użyteczność strony, dzięki czemu będziesz w stanie na bieżąco monitorować działanie strony. Działania SEO to coś więcej niż dodawanie słów kluczowych do witryny e-commerce. Podobnie jak w przypadku pozostałych aspektów marketingu, zrozumienie odbiorców jest kluczem do sukcesu. Wyszukiwarki starają się zapewnić użytkownikom najlepsze wrażenia i nagradzać strony, które są zoptymalizowanie pod kątem słów kluczowych, bezproblemowej nawigacji i procesów zakupowych. Jeśli poszukujesz więcej wskazówek, sprawdź ofertę Smartbuzz i nie wahaj się z nami skontaktować.