Przepis na dobre SEO

0

Pamiętasz, kiedy po raz ostatni zaglądałeś na drugą stronę wyników wyszukiwania? Odpowiedź jest prosta. Nigdy. Z tego właśnie powodu marketingowcy zrobią wszystko co w ich mocy, aby upewnić się, że ich marka pojawia się jako pierwsza, lub w najgorszym wypadku druga pozycja w wynikach Google.

Najważniejszym elementem w trakcie tworzenia contentu strony www jest analiza zdolnościowych treści do wyszukiwania. Wszak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to główny składnik sukcesywnej kampanii mającej na celu wsparcie lub wzmocnienie widoczności marki w Internecie.

Spójna strategia SEO musi obejmować wszystkie elementy marki: stronę internetową, blog, media społecznościowe oraz funkcjonujące w sieci materiały video – mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET – Strona www powinna być jednak pierwszą rzeczą na którą potencjalny użytkownik sieci natknie się podczas wyszukiwania informacji związanych z marką w Internecie- dodaje. To, że strona powinna robić doskonałe pierwsze wrażenie jest oczywiste. Jak sprawić jednak aby klient z łatwością odnalazł nas w sieci?

Tytuł strony. Należy on do najczęściej lekceważonych aspektów SEO. Niesłusznie. Jest to pierwsza informacja odczytywana przez roboty wyszukiwarek, dzięki której określany jest profil strony. Ponadto pełni on kluczową rolę w zachęceniu użytkownika do odwiedzenia strony, którą znajdzie w wynikach wyszukiwania. Zaleca się aby był on nie dłuższy niż 70 znaków ze spacjami, interesujący oraz by zawierał w swojej treści kilka podstawowych słów kluczowych.
Opis strony, czyli meta opis. Jest to tekst, który wyświetla się użytkownikom pod linkiem prowadzącym do strony. Powinien zawierać logiczne i zachęcające zdania . Nie powinien natomiast przekraczać 150 znaków. Pomimo tego, iż nie pomaga on bezpośrednio w osiągnięciu lepszej pozycji, bez wątpienia pozwala efektywnie wykorzystać swoje stanowisko.

Nagłówek H1, podobnie jak tytuł na każdej stronie powinien występować tylko raz oraz zawierać jedno podstawowe słowo kluczowe. Warto ograniczyć jego długość do 70-80 znaków ze spacjami.

Czytaj również:  Co druga firma odnotowuje korzyści z działań CSR

Treść/tekst właściwy. Liczy się tu kreatywność, intuicja i świadomość potrzeb potencjalnego użytkownika strony. Treść powinna być przejrzysta, podzielona na akapity, opatrzona nagłówkami. Warto umieszczać w treści więcej niż jedną frazę kluczową. Optymalnym rozwiązaniem jest wstawienie ich na początku, w środku i na końcu tekstu.

Obrazy/zdjęcia. Kolejny z pomijanych atutów SEO. Warto upewnić się, że tytuły dodawane do fotografii są odpowiednio dopasowane do treści umieszczonej pod zdjęciem. Pamiętajmy, że wyszukiwarki nie widzą tekstu osadzonego wewnątrz grafiki, dlatego powinien on zostać umieszczony w formacie HTML.

Linki wewnętrzne. Ważne jest aby układały się w logiczną całość, pełniły rolę przewodnika po stronie www. Maksymalna liczba kliknięć pozwalająca na znalezienie się w dowolnym miejscu na stronie nie powinna przekraczać trzech. W innym wypadku możemy zniechęcić potencjalnego użytkownika.

Linki zewnętrzne. Oprócz linków wewnętrznych na stronie www powinny znaleźć się również łączniki prowadzące do innych witryn.W zależności od rodzaju witryny powinniśmy w ostrożny sposób dobierać sposób linkowania. Podane w zbyt dużej ilości mogą zmniejszać konwersje na stronie poprzez utratę użytkowników w trakcie odwiedzin.