Siła influencera w afiliacji

0

Influencer to określenie odmieniane obecnie przez wszystkie przypadki. Wciąż pojawiają się nowe osoby, uznawane powszechnie za liderów opinii. Stale poszerza się też grono fanów aktywnie śledzących ich poczynania w sieci i nie tylko. Nie dziwi zatem fakt, że stali się oni atrakcyjnym elementem działań promocyjnych marki. Jak wygląda taka współpraca? I co znaczy, że influencer jest popularny?

Influencerami są wpływowe jednostki, często autorzy blogów, którzy aktywnie przedstawiają swoje opinie poprzez kanały social media, takie jak Twitter, Facebook, LinkedIn czy YouTube, budując przy tym wierne grono fanów. W zależności od dziedziny, w której działają, stają się liderami opinii, którzy mogą wpływać na sposób myślenia i zachowania nawet tysięcy osób, codziennie śledzących ich kanały. Ich popularność rośnie, ponieważ zapewniają ciekawy i angażujący content. Na blogach, poza interesującymi wpisami, konsumenci znajdą także cenne rekomendacje. W tym przypadku nie jest to anonimowa opinia kogoś na forum, ale zdanie znanego i lubianego blogera czy youtubera, które cenimy na równi z poglądami osób, które rzeczywiście znamy.

Ten potencjał aktywnie wykorzystują reklamodawcy, na stałe wpisując influencer marketing w swoje kampanie promocyjne. Na przestrzeni ostatnich lat zyskał on silnie na znaczeniu także w ramach afiliacji. Wymagało to jednak przekonania jednej i drugiej strony do takiego kanału promocji.

Jeszcze 3 lata temu liczba blogerów w naszej sieci była znikoma. Głównie wynikało to z faktu, że nie byli oni świadomi istnienia takiej opcji, jak programy afiliacyjne i nie znali efektywnościowego modelu rozliczeń. Z kolei reklamodawcy przychylniej patrzyli na tradycyjne formy reklamy, nie doceniając jeszcze roli contentu – komentuje Patrycja Ścisłowska, Head of Business Development w Awin. Od tego czasu nastąpił jednak niesamowity postęp, a obie strony coraz częściej nawiązują współpracę. Blogerzy chętnie wchodzą w rolę wydawców. Obecnie w Awin działa ponad 200 blogerów. Bardzo dobrze radzą sobie z tego typu działaniami, przede wszystkim umiejętnie selekcjonują programy i wybierają te, do których warto dołączyć. Trzeba bowiem pamiętać, że bloger w swoich rekomendacjach musi być wiarygodny, a więc powinien promować tylko to, co rzeczywiście pasuje do jego osoby i bieżącej działalności – dodaje.

Czytaj również:  Podkarpacie przyciąga coraz więcej turystów. Dzięki intensywnej promocji szybko rośnie zwłaszcza liczba zagranicznych gości

Content zyskuje na znaczeniu

Obecnie odbiorcy, coraz bardziej zmęczeni natłokiem reklam, szukają atrakcyjnych i angażujących treści, czyli contentu, który zapewni im wiedzę, rozrywkę i idealnie wpisze się w ich oczekiwania i preferencje. Właśnie influencerzy są przykładem, jak wiele różnorodnych treści może być tworzonych, a co za tym idzie, jak łatwo z punktu widzenia odbiorcy odnaleźć w sieci interesujące materiały. Nie jest ważne, czy interesuje nas moda, gry komputerowe czy zdrowe odżywianie – bez problemu znajdziemy wiele blogów odpowiadających na nasze potrzeby.

Influencerzy są też przykładem, jak szeroki content może być wykorzystywany w afiliacji.