Trendy w rozwoju e-commerce

0

Dzisiejszy świat pokazuje, że aby osiągnąć sukces w biznesie należy jednocześnie działać w tradycyjnej przestrzeni internetowej, na kanałach społecznościowych oraz na urządzeniach mobilnych. Branża e-commerce zarówno w Polsce jak i na świecie, pomimo spadku wartości pojedynczych zakupów, odnotowała optymistyczny wzrost liczby kupujących w sieci. Co ciekawe, polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Dlatego aby zwiększyć swoją szansę na sukces należy dostrzec zalety e-commerce i umiejętnie je wykorzystać.

W czym e-commerce jest lepsze od tradycyjnego sklepu?

Po pierwsze, e-commerce czyli e-sklep oferuje nie tylko niższe ceny, ale daje też ogromny wybór, nieosiągalny dla tradycyjnych sklepów stacjonarnych. Po drugie, handel elektroniczny pozwala na ogromną oszczędność czasu, dlatego dla wielu sprzedawców działalność online stała się główną formą wymiany towarów oraz kontaktu z klientami i kontrahentami. Jednak największą zaletą e-sklepu jest to, że funkcjonuje on 24 godziny na dobę, 365 dni w roku i jest dostępny dla każdego zawsze i wszędzie niezależnie od miejsca zamieszkania.

Czy e-commerce to pewna przyszłość?

Prognozy analityków dotyczące rynku e-commerce są bardzo optymistyczne. Pokazują one, że rosnąca liczba konsumentów korzystających z zakupów online oraz nowe kanały dystrybucji będą przyczyniały się do wzrostu liczby transakcji zawieranych tą drogą. Dlatego warto postawić na sprzedaż przez internet i zaangażować w nią kilka istotnych narzędzi jednocześnie.

Dlaczego warto zainwestować w e-sklep?

Prognozy specjalistów wyraźnie pokazują, że warto zainwestować w swój własny e-sklep i tym samym zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. Zanim jednak podejmiemy decyzję o uruchomieniu e-sklepu, musimy dokładnie przemyśleć co zrobić, aby był on miejscem chętnie odwiedzanym przez klientów. Podstawą sukcesu jest solidne wykonanie takiego sklepu, dlatego warto zlecić to profesjonalistom. Tylko fachowa realizacja e-sklepu sprawi, że nawet mała działalność może stać się dużym, znaczącym graczem na rynku internetowym.

Czytaj również:  Coraz więcej Ukraińców ma zamiar wyjechać z Polski – zastąpią ich pracownicy z Azji

Integracja e-sklepu z oprogramowaniem handlowo-magazynowym

Kiedy opracowaliśmy stronę wizualną naszego e-sklepu, warto jeszcze się zastanowić nad jego funkcjonalnością. Co takiego powinien posiadać, aby praca była szybka i przyjemna? Fakt, że do zarządzania sklepem internetowym niezbędne jest oprogramowanie e-commerce, nie budzi żadnych wątpliwości. Funkcjonalności tych systemów nie zapewnią jednak pełnej obsługi sprzedaży poza internetem. Tymczasem zastosowanie zintegrowanego z oprogramowaniem systemu do obsługi sprzedaży umożliwi efektywniejsze zarządzanie firmą, co w przyszłości zapewni szybsze realizowanie zamówień, kontrolę dostępności towarów oraz wyeliminowanie większości pomyłek i opóźnień. Pamiętajmy o tym, że sprawniejsza obsługa procentuje większym zadowoleniem klienta, który chętniej dokona kolejnego zakupu.

W czym pomoże mi zintegrowanie mojego sklepu internetowego z oprogramowaniem handlowo-magazynowym?