UCaaS w firmie. Dlaczego warto postawić na komunikację z chmury?

0

Rozwiązania z zakresu ujednoliconej komunikacji cieszą się coraz większym zainteresowaniem polskich przedsiębiorców.  Według danych IDC[1], w 2016 roku wartość polskiego rynku tego typu rozwiązań osiągnie 140 mln dolarów. Wpływ na ten wynik, bez wątpienia, miało wprowadzenie UCaaS. Co to jest i dlaczego firmy tak chętnie wybierają to rozwiązanie?

Unified Communication (UC), czyli ujednolicona komunikacja to system, który ma na celu ułatwienie porozumiewania się między pracownikami firmy za pomocą różnych kanałów komunikacji: od szybkich wiadomości tekstowych, takich jak SMS czy czat, po wideokonferencje z możliwością edytowania dokumentów. Nic więc dziwnego, że firmy coraz chętniej korzystają z systemów ujednoliconej komunikacji, a polski rynek UC rośnie w tempie 20 proc. rocznie. Dostawcy tego typu rozwiązań, wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, oferują również Unified Communication as a Service, czyli ujednoliconą komunikację jako usługę. Na czym polega to rozwiązanie i czym różni się od swojej pierwotnej wersji?

Komunikacja z chmury

Unified Communication as a Service (UCaaS) to nowoczesne rozwiązanie, które obejmuje standardowe funkcje Unified Communication, czyli usługi: komunikacji tekstowej (Messaging), zarządzania obecnością (Presence), głosowe (telefoniczne) oraz wideokonferencji i czatu. Technologia ta łączy wiele kanałów komunikacyjnych w jedną, prostą w obsłudze platformę i, w przeciwieństwie do UC, nie wymaga wdrażania kosztownego oraz skomplikowanego systemu w przedsiębiorstwie, ponieważ świadczona jest w chmurze.  – UCaaS to przede wszystkim dużo krótszy czas wdrożenia rozwiązania oraz jego elastyczność. Dzięki temu, że usługa oparta jest na chmurze, przedsiębiorstwo nie musi posiadać dedykowanych zasobów technicznych, gdyż utrzymanie i administrowanie systemem spoczywa na dostawcy rozwiązania – mówi Jarosław Pazgrat, Dyrektor Zarządzający firmy MCX Telecom.

Korzyści dla biznesu

Wdrożenie UCaaS w firmie niesie za sobą szereg korzyści. Technologia ta, dzięki wyposażeniu wszystkich użytkowników w kompletny zestaw funkcji ujednoliconej komunikacji oraz pracy grupowej, podnosi produktywność całego przedsiębiorstwa. Firmy zyskują proste i wygodne zarządzanie systemem, a jej pracownicy, dzięki stałemu dostępowi do najświeższych informacji, są bardziej osiągalni i łatwiej reagują na zgłoszenia. Usługa łączy ze sobą rozproszone, aktywne zespoły robocze za pomocą urządzeń mobilnych oraz daje możliwość prowadzenia wielostronnych wideokonferencji z dowolnego miejsca i urządzenia. W ten sposób firmy zyskują wyższą jakość wykonywanej pracy zdalnej oraz zespołowej. Warto wspomnieć, że UCaaS to również niższe koszty prowadzenia firmy. – Usługa rozliczana jest w modelu opexowym, polegającym na tym, że przedsiębiorstwo ponosi jedynie koszty związane z utrzymaniem rozwiązania. Ponadto, firma płaci za tyle licencji, ile wykorzystuje (tzw. pay per use) i może elastycznie zwiększać lub zmniejszać ich liczbę w zależności od zapotrzebowania – mówi Jarosław Pazgrat, Dyrektor Zarządzający MCX Telecom.

Czytaj również:  Co roku na świecie sprzedaje się 1,5 mld smartfonów. Technologie dostępne w najdroższych modelach telefonów komórkowych będą tanieć i się upowszechniać

[1] Raport IDC „Polish UC&C and Call Center Market Research Update, 2012”