UOKiK wszczął postępowanie ws. podwyżki cen w T-Mobile

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające, czy wprowadzenie podwyżek cen przez T-Mobile było przeprowadzone zgodnie z prawem.

Postępowanie wyjaśniające dotyczące podwyżek stawek w T-Mobile zostało wszczęte w związku ze skargami klientów T-Mobile Polska. Wykaże ono, czy zmiana zawartych z konsumentami umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dokonywana w sposób zgodny z prawem.

W listach wystosowanych do niektórych klientów w lipcu br. operator zapowiedział, że jeśli nie zgodzą się oni na zmianę taryfy, to od 1. września ich abonament telefoniczny wzrośnie o 5 zł.

Urząd sprawdzi, czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy należycie poinformował ich o zmianie ceny,oraz czy wyznaczył  odpowiednio długi termin na decyzję. Zostanie także sprawdzone, czy konsumenci mogli dowiedzieć się z otrzymanych pism o możliwości bezpłatnego wypowiedzenia umowy w razie braku akceptacji nowych warunków.

Standardowo postępowanie wyjaśniające w UOKiK trwa 30-60 dni.