VR to nie tylko rozrywka. Wirtualna rzeczywistość pomaga edukować

Technologia wirtualnej rzeczywistości jest nowym medium, które można porównać do telewizji. VR jest sposobem docierania do ludzi i prezentowania im nowych doświadczeń. Z punktu widzenia gier i innych rynków będzie to nowa jakość. Nie powinna ona zastąpić typowych mediów – tak jak telewizja nie zastąpiła książek – lecz unowocześni je. Zastosowania VR są bardzo szerokie, zarówno w przemyśle rozrywkowym – jako sposób spędzania wolnego czasu – jak w medycynie czy edukacji.

– W ten sposób mamy możliwość szkolenia ludzi bez wystawiania ich na niepotrzebne ryzyko – powiedział agencji eNewsroom.pl Tomasz Mularczyk, prezes i założyciel MythicOwl – Ćwiczenia odbywają się na „sucho”, lecz w warunkach bardzo zbliżonych do rzeczywistych. Dzięki VR możliwe jest poznawanie rzeczy bardzo trudnych, które łatwiej jest zobaczyć w trzech wymiarach. Wpływ wirtualnej rzeczywistości będzie szczególnie duży w rozszerzeniu branży gier. Technologia VR pozwala graczowi bardziej esencjonalnie zanurzyć się w świat gry, żyjąc w nim większą ilością zmysłów. Studio MythicOwlc przygotowało pierwszą produkcję przeznaczoną dla gogli VR – “Seabed Prelude”. Gracz może zostać kapitanem podwodnego batyskafu – dodał Mularczyk.