Wirus, phishing, spam? Można temu zaradzić!

0

Po ponad sześcioletnim okresie współpracy, firma home.pl ponownie potwierdza swoje zaufanie do rozwiązania oferowanego przez Vade Retro Technology, kolejny raz ją przedłużając. Wszystko po to, żeby chronić swoich klientów przed wirusami, phishingiem oraz spamem.

Około 90 proc. wysyłanych maili to niechciane wiadomości – tzw. spam. W przeszłości były one tylko mało groźną reklamą, źródłem nieprzyjemności i spadku wydajności skrzynki mailowej. Jednak dziś coraz częściej zastępują je niebezpieczne wirusy i próby phishingu, coraz bardziej intensywne i ciągle udoskonalane. Taką tendencję potwierdza również raport Gartnera, według którego 65 proc. aktów cyberkryminalnych przeprowadzanych jest drogą mailową. Równolegle do tej tendencji jesteśmy także świadkami ewolucji ataków spamów. Te nie są już tak skomasowane, ale bardziej precyzyjne. Może to być nawet pojedynczy e-mail.

Malware Dridex, czyli  jak zwykły spam może okazać się źródłem niebezpiecznej infekcji

Coraz częściej atakują nas wirusy w formie infekowanego załącznika, np. .zip lub dokumentu Microsoft Office (macro wirus). Dostosowują się one z coraz większą łatwością do środowisk, w które celują. Sektor bankowy lub oddziały finansowe otrzymują np. maile zachęcające do zapłacenia faktury w formie załącznika, podczas gdy działy kadrowe są celowane fałszywymi podaniami o prace zawierającymi zainfekowane CV.

Najbardziej znanym takim przypadkiem w ubiegłym roku  był malware bankowy o nazwie Dridex. Ten nieprzyjazny program rozsyłany zwykłym spamem, który ostatecznie zniszczono w październiku, spowodował ogromne straty finansowe w wielu firmach, liczone w dziesiątkach milionów dolarów, jednocześnie powodując powstanie nowych zagrożeń – np. malware Shifu.

Ochrona maili to obowiązek!

Firma home.pl, lider na rynku usług hostingowych, która obsługuje ponad 1,5 mln klientów jest bardzo wyczulona na zagrożenia związane z korzystaniem z usług mailowych. Dlatego zawiązała współpracę z firmą Vade Retro Technology.

Czytaj również:  100 miliardów dolarów - tyle przez 5 lat firmy wydały na cyfryzację fabryk. Efekty rozczarowują

– Nasz sukces oraz satysfakcja klientów są m.in. uzależnione od skuteczności i bezpieczeństwa świadczonych usług – mówi Grzegorz Barcicki, dyrektor IT home.pl.  – W walce z coraz częściej spotykanym złośliwym oprogramowaniem i phishingiem musimy być wyposażeni w odpowiednie narzędzia. Wszystko po to, żeby zagwarantować naszym klientom najlepszą ochronę przeciwko zagrożeniom pojawiającym się w poczcie e-mail, chroniąc jednocześnie ich reputację. Rozwiązanie oferowane przez Vade Retro Technology aktualizuje się co minutę, 24 godziny na dobę, gwarantując w ten sposób stałą i natychmiastową ochronę naszym klientom i użytkownikom skrzynek pocztowych.

Wykryć zagrożenia już od pierwszego maila

– Podczas gdy inne technologie potrzebują minimalnej ilości maili, żeby wykryć fale ataku, filtr heurystyczny analizuje zachowanie każdego jednego maila – wyjaśnia Adrien Gendre, VP Products. Pozwala to zidentyfikować ewentualne zagrożenie już na poziomie pierwszego podejrzanego maila. Jest to bardziej skuteczne w walce z małymi wycelowanymi falami ataków, coraz częściej wykorzystywanymi przez hakerów, którzy zrozumieli, że „chirurgiczny” i krótkotrwały atak jest trudniejszy do wykrycia i oferuje im lepszy  zwrot z inwestycji.