Zwyczaje Polaków dotyczące korzystania ze smartfonów i tabletów

0

Instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC przeprowadził na zlecenie firmy Eniro Polska, właściciela Panoramy Firm, która służy do wyszukiwania lokalnego miejsc, produktów i usług, badanie którego celem było poznanie preferencji użytkowników smartfonów i tabletów. O opinię zapytano 524 osoby w wieku 18-65 lat. Wnioski z badania dowodzą, że Polacy są coraz bardziej mobilni, a urządzenia mobilne, zwłaszcza smartfony, odgrywają dużą rolę w poszukiwaniu informacji o firmach, produktach i usługach. W poszukiwaniu lokalnych informacji, korzystamy z dedykowanych aplikacji jak np. Panorama Firm.

Eniro jest firmą, która specjalizuje się w wyszukiwaniu lokalnym w mediach elektronicznych. Obecnie naszym wiodącym produktem jest aplikacja mobilna – Panorama Firm. Aby produkt mógł osiągnąć sukces na rynku niezbędne jest poznanie grupy docelowej – jej zachowań, preferencji i charakterystyki. Zleciliśmy to badanie firmie badawczej Millward Brown, ponieważ bardzo dogłębnie analizujemy zwyczaje osób korzystających z mobilnego Internetu – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Rozwoju Produktów i Usług w Eniro Polska.

W badaniu zapytano respondentów o następujące obszary:

Częstotliwość korzystania z urządzeń mobilnych

Częstotliwość korzystania z urządzeń mobilnych zależy od preferowanego nośnika. Jak wynika z badania na co dzień to komputer jest nadal najczęściej używany do przeglądania stron internetowych – 96,1% korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie. Wśród osób posiadających smartfon – 72% osób używa go równie często, zaś wśród osób posiadających tablet – 53,9% osób. Wśród smartfonów najpopularniejsze są telefony z ekranem dotykowym (82,7%) i systemem operacyjnym Android (68,8% badanych).

Miejsca korzystania z Internetu

Smartfony i tablety w pełni zaspokajają potrzeby informacyjne i rozrywkowe. Analizując częstotliwość użytkowania tych dwóch urządzeń, w warunkach domowych częściej korzystamy z tabletu niż z telefonu (92,7% vs. 87,1%).W pozostałych sytuacjach niekwestionowanym liderem jest smartfon.

Cel korzystania z urządzeń mobilnych

Jeśli chodzi o cele korzystania z Internetu w urządzeniach mobilnych, telefonu używamy m.in. do czytania wiadomości (81%), obsługi poczty (78%), pozyskiwania informacji i korzystania z portali społecznościowych (61%). Tablet z kolei dominuje podczas oglądania filmów i seriali (65%), grania w gry (57%), internetowych zakupów i dokonywania wszelkiego typu rezerwacji.

Czytaj również:  Polska piątym największym rynkiem handlu internetowego w Unii Europejskiej. W tym roku jego wartość przekroczy 40 mld zł

W odniesieniu do poszukiwania informacji lokalnych za pośrednictwem smartfona czy tabletu, kluczowe dla zwolenników urządzeń mobilnych są dane kontaktowe firmy (41, 5 %), lokalizacja, trasa dojazdu (34,7%) oraz adres strony www (34,1%). Informacje są głównie uzyskiwane poprzez wyszukiwarki (84,1%), opinie na forach internetowych (78, 4%), a także opinie ekspertów (61,1%). Dla użytkowników smartfonów najważniejsze są dane teleadresowe, natomiast większy ekran tabletów ułatwia przeglądanie opinii i porównywanie cen.

Znajomość aplikacji mobilnych