Tablety hitem sprzedażowym tej wiosny

tablet miasto smartcity

NEONET, jedna z największych sieci sprzedaży RTV AGD w Polsce, podsumowała trendy sprzedażowe ostatnich miesięcy. Z danych firmy wynika, że największym hitem tej wiosny, notującym wzrosty sprzedaży nawet na poziomie 100% z miesiąca na miesiąc, są tablety.

Eksperci NEONET oceniają, że wpływ na wzrosty sprzedaży mają: rosnąca aktywność promocyjna producentów, przesunięcie granicy dostępności cenowej, która uczyniła tablet sprzętem osiągalnym niemal dla każdego, a także generalny trend preferencji dla sprzętów mobilnych – zapewniających dostęp do komunikacji i rozrywki w każdym miejscu, bez kabla. W najbliższych tygodniach rynek czeka jeden z najintensywniejszych okresów sprzedażowych roku – zakupy prezentów komunijnych.

Polacy pokochali tablety

Tablety, czyli przenośne urządzenia multimedialne łączące funkcje komputera i telefonu, podbijają polski rynek.

„Tablety idealnie wpisały się w jeden z najbardziej dynamicznych obecnie trendów konsumenckich: potrzebę posiadania maksymalnie prostego dostępu do szeroko rozumianej komunikacji w każdym momencie, w każdym miejscu. Polacy, głównie młodzi, pokochali je przede wszystkim za mobilność – dostęp do informacji czy rozrywki zawsze pod ręką, bez kabla. W ostatnim roku bardzo duże znaczenie dla wzrostu tego rynku miały dwie tendencje: z jednej strony – rosnąca aktywność reklamowa producentów, przede wszystkim tych „z wyższej półki” technologicznej, którzy kreują modę na tablety jako niezbędny gadżet.

Z drugiej zaś – jednoczesne przesunięcie granicy dostępności cenowej sprzętu, który za sprawą promocji cenowych i wprowadzenia na rynek prostszych modeli, stał się osiągalny niemal dla każdego, w cenie nawet poniżej 400 złotych” – mówi Michał Poroszewski, specjalista ds. marketingu NEONET, jednej z największych sieci RTV AGD w Polsce, obejmującej także mniejsze miasta.