Branża wynajmu długoterminowego aut i Rent a Car po III kw. 2017

0

Zgodnie z opublikowanymi przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów danymi, branża wynajmu długoterminowego aut w Polsce wciąż przyśpiesza. Tempo jej rozwoju rośnie nieprzerwanie od półtora roku i na koniec trzeciego kwartału osiągnęło już poziom 14,1% r/r. Oznacza to, że rynek wynajmu długoterminowego samochodów rozwijał się o blisko 1/3 szybciej niż rok temu i o ponad połowę, aniżeli na koniec pierwszego kwartału 2016r. Na koniec września bieżącego roku, należące do PZWLP firmy finansowały i zarządzały łączną flotą w wynajmie długoterminowym, złożoną z blisko 150 tys. samochodów. Na wysoką i wciąż rosnącą popularność tej formy finansowania aut służbowych wśród przedsiębiorców wpływa przede wszystkim coraz większe zainteresowanie wynajmem długoterminowym w sektorze MŚP. Opublikowane przez PZWLP dane wskazują również, że firmy w Polsce coraz częściej rezygnują z aut z silnikami Diesla. Samochody tego typu wciąż dominują, ale ich udział systematycznie spada i w przypadku wynajmu długoterminowego zmniejszył się o blisko 5% w ciągu ostatniego roku. 

Na koniec września 2017 r. należące do PZWLP firmy dysponowały łącznie prawie 147,5 tys. (147.370) samochodami, znajdującymi się w wynajmie długoterminowym, czyli leasingu operacyjnym z pełną lub częściową obsługą serwisową i administracyjną. W najpopularniejszej z dwóch zaliczanych do wynajmu długoterminowego usług – Full Serwis Leasingu, znajdowało się aż 88,6% samochodów (130.581), a więc o ponad 16 tys. więcej niż rok wcześniej. Oznacza to, że rynek wynajmu długoterminowego aut urósł w Polsce w ciągu ostatniego roku o 14,1%. Poza wysokim tempem rozwoju, osiągniętym na koniec trzeciego kwartału, na uwagę zasługuje fakt, że dynamika wzrostu branży zwiększa się nieprzerwanie od półtora roku. Obecnie jest już prawie o 1/3 większa, niż rok temu oraz o ponad połowę większa w porównaniu ze stanem z końca marca 2016 r.

Czytaj również:  Polskim eksporterom owoców coraz mocniej zagraża konkurencja ze Wschodu. Branża boryka się też z brakiem pracowników