Car-sharing dobrą alternatywą dla kupna własnego samochodu

Usługa carsharingu cieszy się dużym zainteresowaniem użytkowników w Warszawie, ponieważ zapewnia im wiele udogodnień. Są one związane z dostępem do samochodu, którym można poruszać się po mieście lub poza nim odbywa się przy użyciu telefonu komórkowego. Z jego pomocą użytkownik sam otwiera samochód oraz decyduje o tym, gdzie rozpoczyna jazdę i ile będzie trwała. To ważny element ułatwiający dostęp auta.

Rozbudowana infrastruktura oferuje w Warszawie ponad 50 baz, w których można wypożyczyć i oddać samochód – powiedział serwisowi eNewsroom Paweł Błaszczak, założyciel 4mobility – Znajdują się one w popularnych punktach, gdzie potrzeba parkowania jest bardzo duża ze względu na ograniczone miejsce. Są to ruchliwe lokalizacje, gdzie przemieszcza się wielu ludzi, jak galerie handlowe, dworce kolejowe, stacje metra czy lotnisko. Usługa carsharingu to nie tylko samochód, ale także inne elementy ułatwiające życie, jak parkowanie w dowolnym miejscu, np. w centrum w przypadku potrzeby szybkiego przemieszczania się, spotkania czy wyjazdu pociągiem. Istotny jest także brak opłat za korzystanie ze strefy płatnego parkowania. W tym wypadku koszt pokrywa usługodawca, a nie użytkownik. Udogodnienia te mają zapewniać jak największą swobodę i zachęcać do wybierania carsharingu zamiast komunikacji miejskiej czy taksówek, gdyż daje on większą niezależność użytkownikom. Jest stworzony z myślą o coraz większej grupie osób, która nie posiada własnego samochodu. Popularność usługi rośnie wraz z nią. Carsharing to przewidywalny środek krótkiego poruszania się po mieście, dłuższego – załatwiając wiele spraw, ale także odpowiedni dalsze wyjazdy. Użytkownik może z niego skorzystać w prosty, przejrzysty sposób za pomocą aplikacji mobilnej i przemieszczać się samodzielnie. Obecnie 4mobility oferuje trzy kategorie samochodów do wyboru – MINI, BMW 1 oraz BMW 3. Koszt usługi to 55-75 groszy za minutę. Taka forma płatności jest charakterystyczna dla carsharingu i uwzględnia realny czas korzystania z auta oraz pokonywany dystans, za który opłata wynosi 80-90 groszy za kilometr. Co ważne, koszty paliwa, jak również myjni, ubezpieczenia i serwisowania pozostają po stronie operatora. W ten sposób proponuje on użytkownikom ofertę dopasowaną do ich potrzeb. To także alternatywa dla kupowania własnego samochodu. Dlatego parterami projektu są producenci samochodów, którzy widzą obecny trend na rynku – podsumował Błaszczak.