„Cyfrowy buntownik” – strategia Alior Banku na lata 2017-2020

0

Alior Bank ogłosił swoją strategię na lata 2017  – 2020. Jej  priorytety to wzrost satysfakcji klientów dzięki prostej, przejrzystej ofercie oraz najnowszej generacji rozwiązaniom mobilnym i internetowym. Bank chce wzmocnić pozycję najbardziej innowacyjnego banku na rynku oraz zapewnić 14% zwrot z kapitału dla akcjonariuszy.

Strategia Alior Banku na lata 2017 – 20 została wypracowana przez Zarząd Banku przy pełnym wsparciu Rady Nadzorczej.

Strategia Alior Banku na lata 2017 – 20 jest kolejnym krokiem w budowaniu nowoczesnej, innowacyjnej oferty przy pełnym wykorzystaniu potencjału Grupy PZU. Stawia przed zarządem ambitne, a jednocześnie realne do osiągnięcia cele. Będziemy wspierali Alior Bank w realizacji planu rozwoju.  Wpisuje się w on strategię Grupy PZU do 2020 roku, która opiera się na innowacjach, wzroście i optymalizacji kosztowej. Zakłada stworzenie jednej z najbardziej innowacyjnych grup ubezpieczeniowych w Europie” – powiedział Michał Krupiński, prezes PZU, przewodniczący Rady Nadzorczej Alior Banku.

400 mln zł dodatkowych inwestycji w IT i innowacje

Strategia na lata 2017 – 20 zakłada, że Alior Bank będzie jeszcze bardziej innowacyjny i przyjazny klientom oraz wzmocni swoją pozycję kapitałową. Zgodnie z tymi planami Alior Bank o połowę uprości ofertę produktów i usług, wprowadzi nowe rozwiązania cyfrowe ułatwiające zakup produktów i usług online oraz zainwestuje dodatkowe 400 mln zł w IT i innowacje, zapewniając  bezpieczne przejście klientów przez rewolucję technologiczną w bankowości. Bank utrzyma najwyższy na rynku poziom marży odsetkowej – 4,5%, obniży wskaźnik kosztów do przychodów do 39% oraz zapewni akcjonariuszom banku wzrost zwrotu z kapitału z 8% w 2016 r. do 14% w 2020 r.

Uproszczona oferta produktowa

W ramach strategii Alior Bank wprowadza segmentację behawioralną klientów indywidualnych, wykorzystując potencjał jaki zapewnia cyfrowa analiza danych. Bank skupi się na wybranych segmentach, które cechuje nowoczesne podejście do bankowania zapewniające m.in. 100% dotarcie do nich przez kanały elektroniczne, w tym kanał mobilny.

Czytaj również:  „Cloud Computing & Digital Transformation” - spotkanie klubowe Executive Club

Sprzedaż w kanałach mobilnych i optymalizacja sieci placówek

Jednym z celów strategicznych Alior Banku jest także istotne przesunięcie sprzedaży i obsługi klientów w kierunku kanałów cyfrowych. Wszystkie procesy sprzedażowe i posprzedażowe będą dostępne zdalnie, a w 2020 roku 40% sprzedaży kluczowych produktów będzie odbywać się w kanałach cyfrowych. Jednym z fundamentów transformacji będą nowe systemy bankowości internetowej i mobilnej, które zostaną udostępnione klientom w maju br. Pomimo optymalizacji i digitalizacji sieć dystrybucji Alior Banku pozostanie wśród czterech największych na polskim rynku bankowym.

Zmotywowany zespół wdrażający strategię

Kluczowe dla realizacji strategii są odpowiednia kultura organizacyjna i zaangażowanie pracowników. W tym celu Alior Bank promuje współpracę i klientocentryczność – docelowo 70 procent pracowników banku ma bezpośrednio obsługiwać klientów. Alior Bank ma ambicję być spółką, dla której będą pracowali najlepsi i najwyżej opłacani specjaliści z dziedzin finansów i nowych technologii.