Cytowalność „Wprost” w lipcu ponad trzy razy mniejsza niż w czerwcu. Dominującym tematem w mediach była Ukraina

0

CEO Magazyn Polska

Tygodnik „Wprost” oraz dzienniki „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” to najczęściej cytowane polskie media w lipcu 2014 roku. Czołówka rankingu wygląda podobnie jak w czerwcu, choć cytowalność jego lidera spadła 3,5-krotnie. Dominującymi tematami była katastrofa malezyjskiego samolotu oraz konflikt na Ukrainie, dlatego najczęściej powoływano się na media, które relacjonowały sytuacją zza wschodnią granicą.

Dysproporcja pomiędzy tygodnikiem „Wprost” a pozostałymi tytułami w rankingu jest nieco niższa niż w czerwcu, kiedy ranking zdominowany był przez materiał tygodnika na temat afery taśmowej– mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Jadaś z Instytutu Monitorowania Mediów. –Cytowania jednak nadal są utrzymane na dość wysokim poziomie i zapewniły „Wprostowi” pierwsze miejsce w rankingu.

W czerwcu na tygodnik „Wprost” w związku z publikacjami na temat afery podsłuchowej inne media powoływały się ponad 3,5 tys. razy, a w lipcu zaledwie 984 razy – wynika z lipcowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów „Najbardziej opiniotwórcze media”. „Rzeczpospolitą” cytowano w lipcu 692 razy, a „Gazetę Wyborczą” 597 razy.

Pierwszą piątkę lipcowego zestawienia najczęściej cytowanych mediów w Polsce uzupełnia stacja TVN24, na którą w ciągu miesiąca powoływano się 243 razy oraz „Dziennik Gazeta Prawna” z 210 cytowaniami.

– Jeżeli chodzi o stacje telewizyjne i ich cytowalność w lipcu 2014 roku, to tematem dominującym był konflikt na Ukrainie – podkreśla Łukasz Jadaś. – Stąd też najczęściej cytowanymi mediami były te, które relacjonowały wydarzenia zza naszej wschodniej granicy. Na pierwszym miejscu najczęściej cytowanych stacji znalazła się stacja TVN24, przed TVP Info oraz stacją TVN. 

W segmencie tygodników liderem pozostaje oczywiście „Wprost”, natomiast na drugim miejscu znalazł się „Newsweek”. Najczęściej cytowanym periodykiem związanym z biznesem był w lipcu dziennik „Puls Biznesu”. Wyprzedził on miesięcznik „Forbes”, który w lipcu był z kolei najczęściej cytowanym miesięcznikiem w ogóle. Na trzecim miejscu wśród mediów ekonomicznych znalazł się portal internetowy WNP.pl.

Czytaj również:  Technologia open source napędza biznes

– Pierwsza trójka najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych w Polsce w lipcu to stacje RMF FM, TOK FM oraz Radio ZET. Najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym lipca był Onet.pl, ale już na drugim miejscu, co miało związek z bieżącymi wydarzeniami, czyli z rozgrywanym wówczas mundialem, znalazł się portal Sportowefakty.pl – informuje Łukasz Jadaś.

Badanie IMM przeprowadzono na podstawie ponad 5,3 tys. przekazów z mediów tradycyjnych. Analiza objęła ponad 900 gazet i czasopism, stacje telewizyjne i wybrane programy w rozgłośniach radiowych.