Czym kierują się Millenialsi w przypadku zakupów kosmetycznych

0

Najczęściej pytają o opinię znajomych lub przeglądają fora internetowe a zakupów dokonują w sklepach stacjonarnych – wskazują wyniki badania „Millenialsi a kosmetyki” przeprowadzonego we współpracy Mint Media z Uxeria.

Pokolenie zmiany

Pokolenie Y, czyli tzw. millenialsi, to osoby urodzone pomiędzy 1980 a 2000 rokiem. Przez specjalistów określani są jako „dzieci przełomu”. Ze względu na specyfikę czasów, w których przyszło im dorastać są doskonale zorientowani w nowych technologiach i silnie przywiązani do urządzeń mobilnych. Prawie każdy z nich posiada smartfon ze stałym dostępem do Internetu, przez co w większości czasu są online.

Rozsądni konsumenci

Z badania przeprowadzonego przez Mint Media oraz Uxeria wynika że są to świadomi konsumenci. Bardzo ważnym czynnikiem przy dokonywaniu zakupu kosmetyków jest możliwość sprawdzenia najważniejszych dla nich parametrów, m.in. składu, daty ważności czy wypróbowania pożądanego kosmetyku.

Wart podkreślenia jest sposób, w jaki millenialsi nabywają rzeczy. Mimo że żyją w dobie wszechogarniającego internetu i zakupów online to połowa ankietowanych przyznaje, że kosmetyki nabywają w sklepach stacjonarnych. Wiąże się to ze wspomnianą wyżej świadomością z jaką pokolenie Y podchodzi do zakupów. Kluczową cechą na jaką zwracają uwagę jest jakość produktu.

Rolę decydenta w przypadku zakupów kosmetycznych pełnią w większości kobiety. Ponad połowa, bo aż 74% zakupów dokonywanych jest właśnie przez nie. Mimo, że nie są one end userami produktów, to właśnie one je selekcjonują i wybierają. Ponad 80% ankietowanych uznała, że stojąc przed wyborem zakupu produktu kosmetycznego dla mężczyzny, nie kupi jakiegokolwiek, tylko wybierze ten typowo męski z adnotacją For Men. Jest to dosyć ciekawy wniosek, ponieważ kategoria ta w Polsce jest cały czas niewielka i dominują produkty dla kobiet oraz unisex – tłumaczy Małgorzata Traczyk, Product Manager Uxeria.

Relacyjne podejście

Szybki tryb życia oraz brak potrzeby posiadania stałych rzeczy wskazuje na to, że badani nie wybiegają zbyt daleko w przyszłość. Liczy się dla nich tu i teraz oraz ich aktualne potrzeby. W nawiązaniu do tego, pokolenie Y nie inwestuje w kosmetyki anti – aging. Nie do końca jednak jest jasne czy ze względu na to, że nie boją się starości czy są bardziej odporni na przekazy reklamowe. Ponad połowa ankietowanych przyznała, że nie korzysta z tego typu kosmetyków, a tylko 14% używa ich regularnie.

Czytaj również:  Pokój hotelowy na własność zyskowną alternatywą dla lokaty bankowej. Na tej inwestycji można zarobić 10 proc. w skali roku

Kluczowym wnioskiem płynącym z badania jest sposób szukania informacji na temat produktów. Najważniejsze dla millenialsów są rekomendacje. Blisko 52% ankietowanych w pierwszej kolejności bierze pod uwagę opinie znajomych, natomiast w drugiej informacje odnalezione na forach internetowych. Potwierdza to 44% przebadanych.