Z najnowszych danych GUS wynika, że średnia płaca brutto w polskiej firmie, która zatrudnia co najmniej pięć osób, wyniosła w styczniu 2024 roku 7768 zł brutto, co oznacza wzrost o 12,8 proc. rok do...
Kolejny miesiąc spadku sprzedaży detalicznej w Polsce. W ujęciu miesięcznym zaliczyliśmy spadek o 1,1%. Sprzedaż detaliczna liczona w cenach stałych wyniosła -6,8% r/r. W danych o sprzedaży widoczny jest realny spadek konsumpcji. Wpływ miała...
Rekordowy poziom inflacji zaczyna być widoczny w sieciach handlowych. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy® autorstwa ASM Sales Force Agency w lipcu 2021 r. wartość koszyka minimalnego, czyli zestawu analizowanych produktów...
Te same produkty w różnych sieciach mogą być nawet o ponad 200% droższe, a za ten sam koszyk artykułów zamówionych online można zapłacić ⅕ więcej niż w sklepie stacjonarnym. Czy ubiegły rok faktycznie upłynął...
Krystalizuje się powtarzalna kolejność na podium najdroższych sieci supermarketów. Po raz kolejny są to Frisco.pl, Makro i Selgros.
Średnia wartość wszystkich koszyków zakupowych w czerwcu wyniosła dokładnie tyle samo co, przed miesiącem i...
W maju przeprowadzono trzecie badanie cen produktów na co dzień goszczących w koszykach zakupowych przeciętnego Polaka.
Uśrednione wartości koszyków cenowych w 50 sklepach kanału tradycyjnego i 1 online pokazują, że maj był droższy...
Najwyższe ceny artykułów spożywczych czekają na Polaków w internecie. Wybierając sklepy offline można zaoszczędzić nawet do 16 proc. na tych samych produktach.
Robiąc zakupy w hipermarketach z najniższymi cenami produktów można wydać nawet...
Na tegoroczne święta Wielkiej Nocy Polacy planują przeznaczyć aż o 43 zł więcej niż w roku poprzednim, czyli średnio 563 zł.
Jednocześnie pojawiają się sezonowe rekrutacja pomagające uzupełnić domowy budżet.
Zapotrzebowanie na...
W ciągu ostatniego roku, naznaczonego niehandlowymi niedzielami, supermarkety online zanotowały wzrost nawet o 30 proc., podczas gdy sklepy stacjonarne tylko nieznacznie zwiększyły swoją sprzedaż.
We wcześniejszych latach średnie tempo wzrostu segmentu e-grocery...
Do 2020 r. doświadczenie zakupowe ma stać się ważniejsze od samego produktu, a nawet jego ceny. Jednocześnie szacuje się, że w tym roku aż 100 milionów konsumentów będzie wykorzystywać elementy rozszerzonej rzeczywistości (AR) w...
Trendy branży retail w 2018 roku można podsumować jako swoistą hybrydę świata online i offline. Decyzje zakupowe konsumentów jasno pokazują, że preferują i cenią konkretne rozwiązania z obu światów i najchętniej chcieliby, aby uzupełniały...
Tegoroczne Boże Narodzenie zapowiada się rekordowo - przeciętna polska rodzina wyda przed Świętami średnio o 6% więcej niż przed rokiem. Z perspektywy producentów i sprzedawców to niepowtarzalna okazja, aby słupki sprzedażowe poszybowały w górę....
Dziś dobiega końca pierwszy, 18-miesięczny limit, na jaki pracownik tymczasowy mógł być zatrudniony przez agencję pracy w jednej firmie. Nowe zasady wprowadzone 1 czerwca 2017 r. były rewolucyjne i budziły wiele kontrowersji. Czy w...
Status związku wpływa na decyzje zakupowe i towarzystwo, w jakim Polacy robią zakupy spożywcze. Samotni Polacy, zwłaszcza mężczyźni, chętnie korzystają z listy zakupów, co pozwala im kontrolować budżet i opierać się promocjom. Z kolei pary wolą kupować razem....
Głównie w domu, odpoczywając, a jeśli na wyjedzie, to zdecydowanie samochodem – to najczęstsze wskazania Polaków dotyczące ich planów na pierwsze dni maja tego...
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
Konsekwencje zmian klimatycznych będą stanowić jedno z wyzwań dla bezpieczeństwa łańcuchów dostaw w trakcie najbliższej dekady, twierdzi niemal co drugi przedstawiciel środkowoeuropejskich firm. Autorzy...