10 C
Warsaw
środa, Listopad 14, 2018
Tagi Polskie marki

Informacje, komentarze i wypowiedzi: polskie marki

PGE, TVN i Polsat to najsilniejsze marki na polskim rynku. Najlepiej oceniana jest Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”

PGE, TVN i Polsat to najsilniejsze marki na polskim rynku. Najlepiej oceniana jest Fundacja...

PGE Polska Grupa Energetyczna, TVN, Polsat, Mercedes, BMW, „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” – to najsilniejsze brandy na polskim rynku, które znalazły się na czele rankingu Top Marka 2018, przygotowanego przez Press-Service Monitoring Mediów oraz Magazyn Press....
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódkavideo

Andrzej Szumowski: Polska wódka to ciągle nasz najbardziej rozpoznawalny produkt eksportowy

Czy szkocka whiskey produkowana w destylarni wykupionej przez obcokrajowców jest nadal szkocka? Tak samo, jak w przypadku polskiej wódki – to nie tylko nazwa. To tradycja, surowce i umiejętności tych, którzy ją wytwarzają. Niezależnie...
ecommerce

Strategia omnichannel w e-commerce

Strategia omnichannel określana jest jako największa rewolucja na światowym rynku e-commerce, którą możemy aktualnie obserwować. Trend pochodzący ze Stanów Zjednoczonych został na początku zaadoptowany przez największe polskie marki posiadające sklepy stacjonarne. W celu zwiększenia...
Coraz większa rozpoznawalność polskiej marki za granicą. To pomaga krajowym firmom w ekspansji

Coraz większa rozpoznawalność polskiej marki za granicą. To pomaga krajowym firmom w ekspansji

Polskie firmy coraz lepiej radzą sobie za granicą. W ubiegłym roku wyeksportowały towary za rekordową kwotę 203 mld euro. Wśród eksportowych hitów „made in Poland” są m.in. produkty rolno-spożywcze, meble, stolarka okienna i drzwiowa, a...
sklep kosmetyki

Polskie kosmetyki dobrze sobie radzą w Wielkiej Brytanii

Przedstawiciele Banku Zachodniego WBK uważają, że Polska może odważnie zmierzać w kierunku podium wśród najważniejszych importerów kosmetyków do Wielkiej Brytanii. Duże nasycenie tamtejszego rynku czy niepewność związana z Brexitem nie wstrzymują umacniania się pozycji...
anglia-wielka-brytania

Brexit to nie problem – korzyści płynące z założenia spółki w Wielkiej Brytanii

Aż 73% właścicieli firm twierdzi, że działalność zagraniczna jest bardziej rentowna niż sprzedaż w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. I choć dyskusje na temat wyjścia z UE...
112760video

Polska marka może podbić zagraniczne rynki. Polska Agencja Inwestycji i Handlu będzie wspierać dziewięć...

W 2017 roku wartość polskiego eksportu może sięgnąć 200 mld euro, a z roku na rok wzrost jest kilkuprocentowy. Warunkiem dalszego rozwoju sprzedaży zagranicznej jest budowanie i wzmacnianie wizerunku polskiej marki poza granicami. Taki cel ma program...
drogeria kosmetyki sklep supermarket

Największą szansę polskim kosmetykom dają odległe i egzotyczne kierunki

W ciągu pięciu ostatnich lat znacząco zmieniła się lista głównych państw-odbiorców eksportu kosmetyków z Polski. Jeśli krajowe firmy właściwie zinterpretują i wykorzystają potencjał istniejący w poszczególnych częściach świata, to w gronie top-importerów produkcji kosmetycznej...
Polski eksport się rozwija. Firmy coraz częściej przed ekspansją szczegółowo analizują nowe kierunki

Polski eksport się rozwija. Firmy coraz częściej przed ekspansją szczegółowo analizują nowe kierunki

Rodzime firmy do wejścia na rynki zagraniczne zachęca możliwość pozyskania nowych klientów, zwiększenia sprzedaży i dochodów. Odstrasza je jednak niepewność i brak wystarczającej wiedzy o lokalnych rynkach. Analiza przestrzenna, która dostarcza firmie szeregu informacji i danych, pomaga w opracowaniu...
instagram

Najpopularniejsze polskie marki na Instagramie – październik 2016

W maju 2016 NapoleonCat opracował ranking polskich profili na Instagramie. Wówczas w czołówce znajdowały się konta sportowców, celebrytów oraz blogerów i vlogerów. Czy ta tendencja nadal się utrzymuje? Jak wygląda polski Instagram w październiku?...
Tomasz Gibas, prezes Coders Center

Konkurencyjność i rozwój polskiej branży IT

Polski rynek IT nadal uważany jest za stosunkowo młody, a jego średnia wartość od kilku lat wzrasta o ok. 4 proc. rocznie. Wynika to między innymi z rosnącej otwartości na ewoluujące potrzeby rynkowe, czego...

Polskie marki rosną w siłę. PZL-Świdnik i Ursus wśród nagrodzonych Godłem „Teraz Polska”

Ostatnie lata przyniosły rozkwit patriotyzmu konsumenckiego. Polacy chętnie sięgają po krajowe marki, wspierając w ten sposób polskie firmy i gospodarkę. Wzmacnianiu pozycji rodzimych produktów służy Godło „Teraz Polska”, które rozpoznaje 70 proc. konsumentów. Wśród nagrodzonych w tym...

W Polsce co roku pojawia się nawet 30 nowych marek handlowych. Coraz więcej z...

Polski rynek wciąż jest interesujący dla międzynarodowych marek. Co roku pojawia się na nim nawet 30 nowych graczy. Rozwijają się przede wszystkim w centrach handlowych, które zapewniają nowoczesną przestrzeń, marketing, dobry dojazd i miejsca parkingowe. Coraz więcej...
Jacek Szwajcowski – założyciel i Prezes Zarządu spółki Pelion S.A.

Pelion po I kwartale 2016 r.

I kwartał 2016 r. przyniósł wysoką, blisko 9-proc. dynamikę wzrostu przychodów Pelion. To efekt konsekwentnie realizowanej przez spółki strategii zwiększania sprzedaży. Zwiększeniu przychodów towarzyszył wzrost EBITDA o 1,8% przy jednoczesnym nieznacznym spadku wskaźnika rentowności...

Patriotyzm Polaków widać również w sklepach. Rośnie sprzedaż odzieży patriotycznej i rodzimych produktów

Polskie produkty cieszą się coraz większym powodzeniem w kraju. Po latach preferowania zachodnich lub azjatyckich wyrobów konsumenci zaczęli doceniać jakość krajowych towarów i uświadamiać sobie zależność między swoimi zakupami a liczbą miejsc pracy na rodzimym rynku....
big-ben

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej może spowodować czarną dziurę w eksporcie tego...

Eksperci Euler Hermes, światowego lidera w ubezpieczeniach należności handlowych, przypominają, że opuszczenie Unii Europejskiej przez Zjednoczone Królestwo bez ustanowienia nowej Umowy o wolnym handlu (Free Trade Agreement – FTA) może doprowadzić do poważnych problemów...

Logo „made in Poland” zachęca Polaków do kupowania. W promocji polskich marek pomaga godło...

Ostatnie lata przyniosły rozkwit patriotyzmu konsumenckiego. Polacy coraz większą wagę przywiązują do pochodzenia produktu i chętnie sięgają po krajowe marki, w ten sposób wspierając polskie firmy i gospodarkę. Wzmacnianiu produktów „made in Poland” służy godło Teraz Polska,...
eksport

Handel pomiędzy Polską a Wielką Brytanią kwitnie, a polskie przedsiębiorstwa coraz częściej skutecznie zabezpieczają...

Wielka Brytania należy do pierwszej dziesiątki najważniejszych partnerów handlowych Polski. Tempo sprzedaży polskich towarów do tego kraju nieprzerwanie od 2002 r. dynamicznie rośnie. Prognozy na 2015 rok są równie optymistyczne. Jak wskazuje Wydział Promocji...

Jardin Rich buduje fabrykę landrynek w Suchedniowie. Chce produkować nawet 25 mln puszek słodyczy...

Inwestycja warta 2 mln zł, zatrudnienie docelowo 50 pracowników i produkcja do 25 mln puszek landrynek rocznie – to zakłada strategia producenta słodyczy Jardin Rich. Jak zapewnia prezes spółki Sympatic, która będzie dystrybuować te słodycze,...
pierścień, diament, biżuteria,

Polscy producenci walczą o rynek produktów premium i luksusowych

W Polsce rośnie liczba osób zamożnych i bogatych, którzy swoje zarobki chcą wydawać na samochody klasy premium, najwyższej jakości kosmetyki i odzież, biżuterię czy gadżety elektroniczne. Mimo że coraz liczniej na naszym rynku obecne...
2950152c8a_732551264-mg-bak

Rośnie rozpoznawalność polskich marek za granicą

Branża meblarska, kosmetyczna czy spożywcza to sektory uznawane na świecie za polską specjalność. Niektóre polskie marki są nawet lepiej rozpoznawalne za granicą niż w kraju. Coraz ważniejsze – obok uplasowania produktów „made in Poland” na...
rp_5099673f79_1516479754-konkurencyjnosc-przedsiebiorstw.png

Tania siła robocza nie daje już polskim firmom sukcesu na zagranicznych rynkach. Muszą konkurować...

Kluczem do sukcesu polskich firm za granicą jest przede wszystkim unikalny produkt lub usługa wysokiej jakości, ale równie ważne są inne element – innowacyjność oraz dobrze zorganizowany system dystrybucji i marketingu. Badania wskazują, że silne polskie...
rp_bfbe59262c_804070581-LPP-rynki.png

Polskie marki modowe pojawią się w Egipcie, Katarze, Kuwejcie i Arabii Saudyjskiej. LPP chce...

W ciągu kilku lat LPP chce osiągać nawet 20-30 proc. swoich przychodów z rynku niemieckiego. Żeby osiągnąć ten cel, spółka będzie co roku otwierać mniej więcej 10 nowych sklepów. Na razie w Niemczech działają cztery salony...
Danuta Gut

Rośnie sprzedaż piwa. Browary coraz więcej eksportują

Sprzedaż piwa w ubiegłym roku wzrosła o około 1 proc. Konsumpcja w kraju to dziś ponad 30 mln hektolitrów rocznie. Sprzedaż zagraniczna nie jest znacząca – wynosi 2-3 mln hektolitrów, ale systematycznie rośnie. Polskie piwo zdobywa fanów na...
Bayer

Bayer kupuje polskie marki leków Dicofarmu

Firma Bayer podpisała porozumienie w sprawie zakupu trzech dostępnych na polskim rynku marek produktów leczniczych z firmą Vitis Pharma kontrolowaną przez włoski Dicofarm. – Dzięki tej transakcji rozszerzymy portfolio marek, a jednocześnie wzmocnimy pozycję spółki na rynku polskim, który...
rp_ae6dfa5398_1357766310-buty-sarenza.png

Polacy coraz częściej kupują buty przez internet. Cenią luksusowe marki i duży wybór

Zakupy butów przez internet zyskują coraz większą popularność. Z badania firmy „E-Commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że ponad połowa internautów choć raz kupiła w sieci obuwie. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy wydali na...
Rafał Antczak

Rośnie konkurencyjność polskiej gospodarki na światowych rynkach

Przedsiębiorstwa w Polsce coraz lepiej radzą sobie na międzynarodowych rynkach. Szczególnie w Niemczech, gdzie wypchnęły z sektora motoryzacyjnego Chińczyków i Brytyjczyków. To, czego wciąż brakuje, to rozpoznawalne za granicą polskie marki.  – Porównując różne wskaźniki konkurencyjności, to 60 proc....
rp_antbag-by-ania-223×300.jpg

Projektanci mody dyktują nowe trendy w biznesie. Polskie marki zyskują międzynarodową renomę

W Polsce moda przez duże „M” to znikomy fragment rynku, jednak na przestrzeni ostatniego roku polski rynek mody przeżywa prawdziwą rewolucję. Na pokazach jest coraz bardziej światowo, pojawiają się nowe marki i projektanci którzy,...

GORĄCY TEMAT

Grzegorz Dzik, wiceprezydent Pracodawców RPvideo

Sytuacja na rynku pracy wymaga aktywizacji osób niepełnosprawnych

W Polsce od ponad 20 lat aktywność zawodowa jest na tym samym poziomie. Jeśli chodzi o osoby niepełnosprawne – jest to jeden z najniższych...
Robert Nogacki, Kancelaria Prawna Skarbiec

Na zwrot podatku VAT poczekasz latami

Jak poinformowało Ministerstwo Finansów, tylko w 1 procencie przypadków ubiegania się przez firmy o zwrot podatku naliczonego VAT przedłużono ustawowy termin do jego zwrotu....
Robert Nogacki, Kancelaria Prawna Skarbiec

Na zwrot podatku VAT poczekasz latami

Jak poinformowało Ministerstwo Finansów, tylko w 1 procencie przypadków ubiegania się przez firmy o zwrot podatku naliczonego VAT przedłużono ustawowy termin do jego zwrotu....
Jacek Opala Exact Systems

Elektromobilność w Europie. Polska nadal daleko w tyle

W III kwartale 2018 roku w Polsce zarejestrowano tylko 286 samochodów elektrycznych (zasilanych akumulatorem i hybrydy plug-in), co oznacza spadek o 12% r/r. Tym...

Polski sektor ubezpieczeniowy na dobrej drodze do cyfryzacji. Przyszłością branży są...

Dzięki nowym technologiom wdrażanym przez firmy ubezpieczeniowe możliwe będzie tworzenie innowacyjnych, spersonalizowanych produktów, dokładniejsza ocena ryzyka, a także szybsza wypłata odszkodowań – takie wnioski płyną...