Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Reklama

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: reklama

technologia

Cloud Technologies rośnie jak na drożdżach

Najszybciej rosnąca spółka na giełdzie NewConnect opublikowała właśnie skonsolidowany raport finansowy za III kwartał 2015 roku. Wzrosty są imponujące: po III kwartałach Cloud Technologies osiągnęła przychody ze sprzedaży przekraczające 23,1 mln zł oraz zysk...
Apteki internetowe

„Apteki wśród polskich internautów” 2015

 Branża aptek w internecie jest w takim samym stanie jak tradycyjny retail reprezentowany przez Biedronkę. Silna wojna cenowa wymusza precyzyjne działania marketingowe i obniżanie kosztów. Dominują działania efektywnościowe (e-mail marketing ) i zasięgowe (SEM)....
Big Data

Sekunda w Internecie – Internet w sekundę

Zapraszamy do Internetu. Na sekundę. Dosłownie. Ten mikroskopijny wycinek czasu w zupełności bowiem wystarczy, aby zrozumieć, że dzisiejsza Sieć to miejsce niekontrolowanego rozrostu danych i nadprodukcji Big Data. Co może zdarzyć się w sekundę...
Przemysław Świderski

Jak będą wyglądały galerie handlowe przyszłości?

Interaktywne półki, wielkie ekrany ścienne – tak już niebawem będą wyglądały galerie handlowe. Eksperci już przewidują, że kończy się era małych monitorów. Reklamy i informacje staną się bardziej spektakularne. - Wiele firm wprowadza nowe rozwiązania...
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies

Hellabytes, czyli piekielnie duża Big Data

„Hellabytes”, czyli hell-a-lot-of-bytes, w wolnym tłumaczeniu oznacza „piekielnie dużo bajtów”. W tak ironiczny sposób brytyjscy analitycy internetowi odpowiadają na pytanie, ile danych jest obecnie w Sieci. Oracle precyzuje twierdząc, że Sieć aktualnie liczy ponad...
marketing

10 trendów w video marketingu na polskim rynku

Trend video to kolejne po roku mobile hasło odbijające się szerokim echem wśród reklamodawców, nadawców telewizyjnych i dostawców contentu. Eksperci z agencji badawczej IRCenter dzielą się wnioskami z analizy kluczowych zmian w korzystaniu z...

Polska światowym liderem w produkcji biżuterii z bursztynem. Rośnie nie tylko eksport, lecz także...

Polska jest potęgą w produkcji biżuterii z bursztynem. Jej udział w światowym rynku szacuje się na blisko 70 proc. Wartość produkcji biżuterii w naszym kraju wynosi ok. 200 mln euro, większość trafia na eksport – do Azji, krajów...

Polski rynek reklamy wzrośnie w tym roku o ponad 3 proc. Dobra koniunktura wspiera...

Według prognoz ZenithOptimedia polski rynek reklamy zwiększy się w tym roku o 3,1 proc., osiągając wartość 6,74 mld zł. Najmocniej wzrośnie sektor internetowy (o 11,8 proc. rok do roku). Korzystna koniunktura będzie wspierać polskie firmy mediowe,...

Sprzedaż prasy wciąż spada. Zyskują cyfrowe wydania

W tempie dwucyfrowym spada sprzedaż prasy drukowanej, ale dynamika spadku wyhamowuje. Za to coraz więcej osób korzysta z wydań cyfrowych. Ponad 30 proc. dorosłych regularnie czyta prasę w sieci, niewielu jednak decyduje się za to płacić. Wzrost...

Spersonalizowana reklama mobilna napędza rynek marketingu online

Firmy coraz więcej wydają na marketing w internecie. Taka reklama jest coraz bardziej profesjonalna i zindywidualizowana. To już nie jest masowy spam, ale wysyłanie e-maili z treścią dobrze dopasowaną do potrzeb i zainteresowań konkretnych odbiorców. Coraz większe znaczenie mają reklamy na urządzeniach...

Rekordowe wydatki na reklamę sieci handlowych. W II kwartale sięgnęły 308 mln zł

Początek sezonu turystycznego i grillowego skłonił sieci handlowe do zwiększenia wydatków na reklamę. W II kwartale przeznaczyły one na promocję 308 mln zł, czyli aż o 36 mln zł więcej niż rok temu i o 24 mln więcej niż...
pieniadze

Młodzi Polacy mają blisko 1,3 mld złotych zaległych płatności

Na 8 mln młodych Polaków w wieku 18-31 lat - 329 tys. ma problem z terminowym regulowaniem zobowiązań pozakredytowych - wynika z danych BIG InfoMonitor. Ich zaległości sięgają 1,3 mld złotych. Młodym ludziom kłopotów najczęściej...
Jarosław Frąckowiak, prezes PharmaExpert

Polacy wydają coraz więcej na leki bez recepty. Ich średnia cena rośnie

Rosną wydatki Polaków na produkty sprzedawane w aptekach bez recepty. Sprzedaż tych produktów ilościowo nie zwiększa się znacząco, ale za to coraz wyższa jest ich średnia cena. Na rynek wchodzi też wiele nowych produktów, czemu towarzyszą...
google komputer

Coraz więcej firm sięga po AdWords w kampaniach rekrutacyjnych

Polscy pracodawcy zatrudniają coraz więcej pracowników, korzystając przy tym z coraz mniej typowych narzędzi rekrutacyjnych. Oferty pracy lokowane są w grach komputerowych, pojawiają się na portalach społecznościowych, nierzadko w ogłoszeniach można znaleźć fotokody QR...
farmacja

Analiza wydatków reklamowych branży farmaceutycznej – w pierwszym kwartale 2015 roku

W pierwszym kwartale 2015 roku firmy z branży farmaceutycznej przeznaczyły na promocję ponad 262 miliony złotych. Kwota ta była o 5% wyższa w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku - wynika z analiz największego...

Media społecznościowe kluczowe dla budowania wizerunku firm. Mogą być skuteczniejsze niż reklama

Rośnie odsetek firm w Polsce, które aktywnie korzystają z internetu, wciąż jednak możliwości sieci nie są przez nie w pełni wykorzystywane. Tylko co piąta firma prowadzi sprzedaż przez internet i jest obecna w mediach społecznościowych. Social media pomagają budować relacje z klientami, słuchać ich...

Cloud Technologies planuje za rok obecność na głównym parkiecie GPW

Cloud Technologies chce przyspieszyć rozwój i wejść na nowe rynki. Na emisję akcji i inwestycje firma planuje przeznaczyć 10 mln zł. Emisję połączy z przejściem na rynek główny warszawskiej giełdy. Spółka chce wykorzystać rozwój nowych technologii związanych...
Analiza wydatków reklamowych branży finansowej – spadek w pierwszym kwartale 2015 roku

Analiza wydatków reklamowych branży finansowej – spadek w pierwszym kwartale 2015 roku

W pierwszym kwartale 2015 roku wydatki sektora finansów na reklamę wyniosły ponad 104 miliony złotych. To o ponad 50 milionów mniej niż w ostatnim kwartle 2014 roku i o prawie 11 w stosunku do...
szkoła

Prowadzisz szkołę językową? Zobacz jak reklamuje się twoja konkurencja!

32 tysiące wyświetleń oraz 650 kliknięć w reklamę w skali miesiąca. To wynik możliwy do osiągnięcia przez szkołę językową wydającą na kampanię online 50 zł dziennie. O tym, jak wykorzystywać reklamę w wyszukiwarce do...
89f87f9dbf_1068512796-carat-reklama-rynki

Światowy rynek reklamy w tym roku osiągnie wartość 540 mld dolarów

Globalne wydatki na reklamę w tym roku mają rosnąć w tempie ok. 4,5 proc. – szacuje dom mediowy Carat. Ponad trzykrotnie większej dynamiki wzrostu można spodziewać się w reklamie internetowej. Wzrosty spodziewane są praktycznie we wszystkich badanych...
Filip Gieleciński

Reklama zewnętrzna się digitalizuje, ale powoli

Stabilizuje się sytuacja na rynku reklam zewnętrznych. W ubiegłym roku przychody firm oferujących powierzchnię reklamową na ulicznych nośnikach wyniosły ponad 448 mln zł. Choć wpływy były mniejsze niż w 2013 roku, to spadek był zdecydowanie...
Krzysztof Mocek

Reklama online napędza cały rynek

Na giełdę wchodzi Wirtualna Polska. Pozyskane z debiutu środki zostaną w 70 proc. przeznaczone na inwestycje. Spółka zyskuje na rosnącym rynku reklamy online – prognozy domu mediowego Carat mówią o ok. 20-proc. wzroście, podczas gdy cały rynek reklamy zwiększy...
Łukasz Jadaś,

W I kwartale firmy finansowe wydały ponad 300 mln zł na reklamę

300,7 mln zł wydały firmy finansowe na reklamę w pierwszym kwartale. W stosunku do poprzednich trzech miesięcy wynik ten był gorszy o około 130 mln zł. Największy kawałek reklamowego tortu trafił do telewizji. Najczęściej promowane w mediach...
Filip Gieleciński,

Ustawa krajobrazowa może spowodować wzrost ceny reklamy outdoorowej i pozbawić części dochodów wspólnoty mieszkaniowe

Wejście w życie ustawy krajobrazowej może spowodować wzrost cen reklamy wielkoformatowej, a w niektórych gminach nawet zupełne jej wyeliminowanie – podkreślają przedstawiciele branży outdoorowej. Stracić na tym mogą m.in. wspólnoty mieszkaniowe, które część dochodów czerpią z ich ekspozycji. Branża...
Social Media i wybrane kanały społecznościowe

Social Media i wybrane kanały społecznościowe

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook,...
Przemysław Gacek, prezes zarządu Grupy Pracuj SA,

Raport Pracuj.pl „Rynek Pracy Specjalistów” w pierwszym kwartale 2015 r.

W pierwszym kwartale 2015 r. w serwisie Pracuj.pl opublikowano 103 715 ofert pracy, co oznacza wzrost o 13,77%, w porównaniu z zeszłym kwartałem. Tradycyjnie już największe zapotrzebowanie na specjalistów zgłosiły branże: handel i sprzedaż...
fitness

Fitness marketing w internecie

Jak reklamować klub fitness lub siłownię, by precyzyjnie trafiać do grup docelowych? Dlaczego przy planowaniu kampanii online warto zwracać uwagę na trendy sezonowe? Jakie znaczenie dla skuteczności reklamy w wyszukiwarce ma położenie geograficzne klubu?...
rp_9f0b05c3c2_2080473527-media-internetowe-agora.png

Sukces mediów w internecie możliwy tylko dzięki ich obecności również w wersji mobilnej

Mimo wciąż dużej popularności telewizji to media internetowe w najbliższych latach będą wyznaczać trendy w branży reklamowej. Kluczem do sukcesu jest wieloplatformowe budowanie mediów, czyli tworzenie równolegle wielu wersji, m.in. na urządzenia mobilne. Ze względu na...
rp_b67e060efb_1478513547-firmy-pujszo.png

M. Pujszo: Polskie firmy nie potrafią się promować. Brakuje im ciekawych pomysłów

  Polskim przedsiębiorcom brakuje kreatywności w promocji – uważa Mariusz Pujszo. Jego zdaniem są oni nadmiernie przywiązani do klasycznych metod i nie mają pomysłu na to, jak w oryginalny sposób pokazać się potencjalnym klientom. Twierdzi, że to właśnie...
startup – pracownik

Rynek pracy specjalistów w lutym 2015 r.

W lutym na Pracuj.pl opublikowano 32 256 oferty pracy, co oznacza 6,5% wzrost rok do roku. Największe zapotrzebowanie na specjalistów zgłosiły branże handel i sprzedaż oraz bankowość/finanse/ubezpieczenia. Coraz więcej czynników wskazuje na ożywienie w branży...
Warsztat samochodowy w internecie

Warsztat samochodowy w internecie. Jak rozreklamować, by nie przepłacić?

Ponad 1 100 wejść na stronę www – to wynik, który może osiągnąć poznański warsztat samochodowy inwestujący w reklamę ok. 50 zł dziennie. Każde kliknięcie zostanie wygenerowane przez osoby bezpośrednio zainteresowane promowanymi usługami, np....
zakupy komputer Internet

E-poradnik Programu Onet Autorzy

W ramach Programu Onet Autorzy wydano e-booka dla wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu dziennikarstwa internetowego. Do pracy przy publikacji zostali zaproszeni eksperci i praktycy zajmujący się komunikacją w internecie, warsztatem...
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies

Cloud Technologies przekracza prognozy przychodów o 40 proc. Firma korzysta z Big Data do...

Przychody Cloud Technologies, spółki specjalizującej się w analizowaniu i dostarczaniu danych na temat zainteresowań i preferencji zakupowych internautów, wyniosły w ubiegłym roku 17,5 mln zł i były wyższe o około 40 proc. od pierwotnie prognozowanych. Było to możliwe dzięki rosnącemu...
rp_bb6276fe5d_932441686-new-age-reklama.png

Coraz więcej reklam w kinach. Firmy wybierają już nie tylko spoty na ekranach

Reklama w kinach staje się coraz popularniejsza. W ubiegłym roku – według Kantar Media – wydatki reklamodawców sięgnęły 1,6 mld zł i były o 65 proc. wyższe niż w 2013 roku. Najczęściej tę formę promocji wybierają dystrybutorzy filmowi,...
CEO Magazyn Reklama

Ile kosztuje reklama online w branży budowlanej – prognoza na 2015 rok

Mimo stopniowego ożywienia na rynku budowlanym, ceny materiałów nadal pozostają na rekordowo niskim poziomie. Mniejsze zyski mogłyby stanowić motor napędowy do podwyżek, jednak duża konkurencyjność branży utrudnia zwiększanie rentowności tą drogą. Blink.pl przeprowadził badanie...
Kultura, sztuka i szeroko rozumiana branża kreatywna jako sektor gospodarki, to ponad 7 milionów miejsc pracy i 4,2% PKB całej Unii Europejskiej

Kultura, sztuka i szeroko rozumiana branża kreatywna jako sektor gospodarki, to ponad 7 milionów...

Branża kreatywna z przychodami ponad pół biliona EUR (535,9 miliardów) to jeden z ważniejszych sektorów gospodarki Unii Europejskiej. W ramach branży najaktywniejsze były 3 obszary: sztuki wizualne, reklama oraz telewizja. W sumie w 2012...
rp_32637d68df_170623451-mindshare-reklama.png

Rynek reklamowy na wyraźnym plusie

O 3-4 proc. wzrósł rynek reklamy w ubiegłym roku – ocenia dom mediowy Mindshare Polska. W tym roku dynamika wzrostu może być nieco wyższa. Wbrew prognozom rosną wydatki na reklamę telewizyjną mimo silnej konkurencji ze...
rp_d3bcaf62e5_182902088-mindshare-media.png

Ośmiu na dziesięciu internautów jednocześnie ogląda TV i surfuje w sieci. Multiscreening szansą dla...

Przeciętny Polak ogląda TV więcej niż cztery godziny dziennie. Na niegasnącą popularność telewizji wpływają internauci. Trzech na czterech z nich każdego dnia korzysta także z tego medium. Branża reklamowa widzi szansę na rozwój rynku właśnie w multiscreeningu, czyli...
Newsy IMM: Producenci artykułów dla dzieci wydali w tym roku na reklamy 170 mln zł. Ponad dwa razy mniej niż w 2013 roku

Newsy IMM: Producenci artykułów dla dzieci wydali w tym roku na reklamy 170 mln...

W tym roku reklamodawcy z branży dziecięcej wydali o 100 mln zł mniej niż w 2013 roku. Z przeznaczonej na promocję kwoty 170 mln zł blisko 85 proc. trafiło do telewizji – wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów...
apteka

W programie Karty Dużej Rodziny zabraknie aptek

Apteki nie będą uczestniczyły w programie Karty Dużej Rodziny. Posłowie na wspólnym posiedzeniu komisji Polityki Społecznej i Rodziny oraz Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej nie zgodzili się na zmianę przepisu w prawie farmaceutycznym, który...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Katarzyna Kuniewicz, dyrektorka badań rynku Otodom Analytics

Rynek mieszkaniowy w I kwartale 2024: stabilizacja cen, powrót podaży i...

W pierwszym kwartale roku sytuacja na rynku mieszkaniowym zaczęła się stabilizować. Podaż nadal się odbudowywała, a tempo wzrostu cen wyhamowało do poziomu 3% kw/kw....

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
przemysł chemiczny

Transformacja energetyczna napędza sprzedaż w przemyśle chemicznym, a recykling staje się...

Transformacja energetyczna generuje wzmożone zapotrzebowanie na produkty przemysłu chemicznego, co może pomóc w przezwyciężeniu spowolnienia w sektorze. Dla zachowania konkurencyjności w branży chemicznej kluczowym...