Full Service Leasing oraz wynajem długoterminowy cieszą się coraz większą popularnością

samochód auto

W trudnych czasach przedsiębiorcy stawiają na sprawdzone rozwiązania. Wszystko po to, by maksymalnie obniżyć poziom ryzyka związanego z zarządzaniem firmą, w tym również flotą aut służbowych. Ułatwieniem dla przedsiębiorców okazuje się korzystanie z wynajmu długoterminowego. A skoro już powierzamy zarządzanie flotą aut firmie zewnętrznej, to najchętniej w pełnym zakresie.

Full Service Leasing to obecnie najpopularniejsza forma wynajmu, obejmująca ponad 80% polskiego rynku Car Fleet Management. Z danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów za ostatni rok wynika, że już ponad 83 tys. pojazdów jest obsługiwanych przez przedsiębiorstwa CFM w pełnym zakresie.

Full Service Leasing jest wybierany przez klientów ze względu na kompleksowość, wygodę oraz stabilność kosztów obsługi pojazdów służbowych. Minimalizacja ryzyka związanego z zarządzaniem flotą i możliwość przeniesienia go na dostawce, ma obecnie kluczowe znaczenie dla firm. – przyznaje Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.

Niewątpliwie podstawową zaleta wynajmu długoterminowego jest brak konieczności mrożenia własnych środków finansowych. Ponadto raty stanowią koszt uzyskania przychodu, zmniejszając podstawę opodatkowania oraz poprawiając płynność finansową firmy. Jest to dla przedsiębiorców jedna z największych zachęt finansowych, w porównaniu z innymi formami finansowania, jak kredyt, czy leasing finansowy, których nie można rozliczyć w kosztach.

Druga grupa korzyści to strona operacyjna (serwisowa). Full Service Leasing daje możliwość ograniczenia kosztów każdej firmie – tak małej, jak i dużej – w pełnym zakresie. Chodzi tu nie tylko o koszty obsługi związanej z samym zarządzaniem flotą, ale – szczególnie w przypadku małych firm – także koszty księgowości, HR, jak również czas poświęcony przez dyrektora lub prezesa firmy na negocjowanie warunków kredytu czy planowanie odnowień floty.
FSL to produkt, po który coraz częściej sięgają mali i średni przedsiębiorcy. Obserwujemy zmianę trendu cięcia kosztów za wszelką cenę, na rzecz zainteresowania usługą kompleksową, która w ostatecznym rozrachunku nie będzie generować dodatkowych wydatków. Stawiamy na stabilność kosztów i to wyróżnia LeasePlan na tle konkurencji. – mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.

Według danych PZWLP to właśnie LeasePlan w 2012 roku zarządzał największą liczbą aut w usłudze Full Service Leasing. Wyniki branży za 2012 rok wskazują, że obrany przez sektor CFM kierunek rozwoju usług i produktów finansowych jest jak najbardziej trafiony, co pozwala snuć prognozy stabilnego wzrostu.