Integrated Learning. Ewolucja, rewolucja czy kontratak na otaczającą rzeczywistość

0
komputer rekrutacja programista

Rynek szkoleniowy musi być czujny – zmienia się świat, biznes i zmieniają się ludzie, a szczególnie ich sposób przyswajania wiedzy. Rozwój nowoczesnych technologii, wpływających na warunki pracy, jest niezwykle dynamiczny, a najbardziej pożądane kompetencje i umiejętności pracowników ewoluują. Szkolenia, aby były efektywne, muszą uwzględniać dokonujące się stale zmiany i być dostosowane do aktualnych warunków i wyzwań. Odpowiedzią na współczesne potrzeby związane ze zdobywaniem wiedzy i umiejętności są nowoczesne programy edukacyjne oparte o metodę Integrated Learning. Na czym polega i jakie korzyści przynosi ona szkolonym pracowników oraz organizacjom? Grupa Nowe Motywacje opracowała szczegółowy materiał opisujący kompleksowo tę nowatorską metodę.

Integrated Learning to prawdziwa rewolucja na rynku szkoleń w Polsce. Metoda ta całkowicie zmienia priorytety w myśleniu o budowaniu kompetencji poprzez programy edukacyjne. Główny nacisk, który dotychczas kładziono na procesy rozwojowe odbywające się w „sali szkoleniowej” zostaje przeniesiony bezpośrednio do miejsca pracy uczestników szkolenia. Dzięki temu pracownicy mają szansę na nieustanną, praktyczną konfrontację zdobywanej wiedzy w swoim codziennym środowisku zawodowym.

Szkolenia prowadzone metodą Integrated Learning są wieloetapowymi i rozciągniętymi w czasie procesami, dzięki którym nadmiar nowych informacji nie jest przytłaczający dla uczestników. Integrated Learning nie ogranicza się jedynie do doboru technik, ale przede wszystkim do projektowania indywidualnego programu szkoleniowego. Zabieg ten pozwala z kolei na ciągłą ewaluację stosowanych rozwiązań oraz wykorzystywanie zaawansowanych technologicznie narzędzi. Dzięki temu szkolenia uzyskują maksymalne zaangażowanie uczestników a pracodawcy pewność, że przekazywana wiedza znajduje realne zastosowanie w codziennych obowiązkach zawodowych zatrudnionych, co z kolei przynosi realne korzyści organizacjom, w których pracują.

Integrated Learning, jako rewolucyjna metoda edukacyjna, staje się ostatnio bardzo popularna na rynku szkoleniowym w wielu krajach. Jej popularność, wynikająca bezpośrednio z wysokiej skuteczności, nie idzie jednak w parze z merytoryczną bibliografią przybliżającą poszczególne aspekty metody. Najlepszym dowodem na to może być choćby fakt, że Integrated Learning wciąż nie doczekał się jednolitej i uniwersalnej definicji – tłumaczy Grzegorz Święch, Wiceprezes i partner Grupy Nowe Motywacje. – Właśnie dlatego, jako eksperci prowadzący szkolenia w oparciu o szereg jej elementów przygotowaliśmy szczegółowe opracowanie kompleksowo opisujące mechanizmy działania potrzebne do zrozumienia jej istoty, niezbędne działania, które trzeba podjąć projektując taki proces szkoleniowy, a także korzyści stosowania tej metody – dodaje.

Czytaj również:  Marki coraz częściej stawiają na marketing sprawy. Kampanie angażujące społecznie pozwalają przyciągnąć klientów

White Paper „Integrated Learning. Ewolucja, rewolucja czy kontratak na otaczającą rzeczywistość?” to pierwsze na polskim rynku, bezpłatne kompendium wiedzy o tej nowatorskiej metodzie. Metodzie, która opiera się już nie tylko na łączeniu technik szkoleniowych, ale na integracji całego procesu szkoleniowego w oparciu o dotychczasowe doświadczenia pracownika w jego środowisku pracy. Integrated Learning to także odpowiedź na współczesne potrzeby edukacyjne, wymuszające dostosowanie procesu uczenia do zmian zachodzących w życiu osobistym i zawodowym. Dlatego tak ważne jest, aby poznać wszystkie jej aspekty i dogłębnie zrozumieć specyfikę szkoleń prowadzonych w oparciu o tę metodę.

White Paper „Integrated Learning. Ewolucja, rewolucja czy kontratak na otaczającą rzeczywistość?” można pobrać bezpłatnie ze strony www.nowemotywacje.pl