Jesienne selfie w tym i zeszłym roku

cover2.png

W IRCenter przyjrzeliśmy się #selfie na Instagramie, Facebooku i Twitterze. Porównaliśmy okres od września do grudnia 2015 z październikiem 2016. Selfie mówi o tym: Jak chcielibyśmy się prezentować? Do czego aspirujemy i czym chcemy się pochwalić? Jak zmienia się nasze postrzeganie siebie samych?

IRCenter

Jesień to czas mody, podróży i spacerów. Najchętniej podkreślamy wtedy ubranie i zdrowy styl życia.

W porównaniu do jesieni zeszłego roku:
– rośnie liczba polskich dziewczyn i chłopaków – to blondynki i brunetki. Polish boys też coraz częściej robią sobie zdjęcia.
– rośnie liczba osób uprawiających sport i wzajemnie się motywujących – bycie fit ciągle zwiększa swoją popularność.

Pojawia się coraz więcej osób tagujących się jako warsawgirl lub po prostu – w Warszawie. Te zdjęcia zdecydowanie odnoszą się do mody i luksusu. Albo Warszawiacy częściej się fotografują na tle stolicy, albo jest coraz więcej przyjezdnych, którzy chcą podkreślić swój status. Styl i elegencja są kluczowe – obecnie prym wiedzie w Polsce TopModel.

cover

W grudniu najchętniej pokazujemy się na tle spacerów, przyjaciół i rodziny – ale nie w trakcie Gwiadki (wtedy rzadziej robimy selfie). Tutaj kluczową rolę grają prezenty. Grudzień to też czas, w którym częściej prezentujemy się w różnych stylizacjach odzieżowych.

Generalnie liczba selfie zmniejsza się, zawężając się określonych tematów – przede wszystkim narodowości i zdrowego stylu życia.

wykres

Autor: Badania marketingowe, analiza i badania rynku – IRCenter.com